El nostre grup composat per 30 alumnes i dos docents, Mayte Mendoza i Silvia García, arriba l´11 de març de 2024 a l’alberg juvenil de Benicàssim.  

Hem treballat el nostre projecte d’investigació i innovació educativa. Tema fonamental: Sostenibilitat Ambiental. Durant estos dies l’alumnat ha participat en la realització de diferents activitats, amb la finalitat d’aconseguir els següents objectius: 

  1. Conscienciar i mobilitzar a l’alumnat per a mantindre els espais naturals lliures de fem. 
  1. Alertar sobre els impactes en el medi ambient de l’abandó de fem en la natura. 
  1. Generar coneixement científic a través de les diferents activitats i campanyes de sensibilització. 
  1. Analitzar els tipus de residus i classificar-los segons tipologia i origen. 
  1. Conéixer la petjada ecològica a través dels residus que generem. 
  1. Reflexionar sobre els hàbits de consum, l’impacte i proposar hàbits sostenibles.  
  1. Augmentar els coneixements i adquirir, cada vegada, un major compromís en el centre i amb l’entorn natural pròxim a este. 
  1. Inculcar valors de respecte pel medi ambient i que siguen conscients del valor dels espais naturals en el futur.  

En primer lloc, han participat en una campanya mediambiental: “Basuraleza”. Per a poder afrontar aquest problema, el primer pas és conéixer-lo in situ, per a poder conscienciar a l’alumnat de la problemàtica existent. Per això, han arreplegat informació sobre els residus generats per l’ésser humà i que han sigut abandonats en espais naturals, alterant l’equilibri dels ecosistemes. En este cas, han realitzat una recollida i classificació de residus a la platja de Benicàssim.  

Posteriorment, han pogut analitzar la seua tipologia i origen, per a així conéixer les causes i conseqüències que té la basuraleza en qualsevol entorn natural. Finalment, han inclòs les dades obtingudes en una app gratuïta que permet contribuir a la localització i retirada de basuraleza. 

També han realitzat un projecte col·laboratiu sobre la gestió de residus. Activitat basada a conscienciar a l’alumnat sobre la importància de realitzar una bona gestió de residus, generalment produïts per l’activitat humana, tant en l’àmbit domèstic, com en el comercial o industrial, amb la finalitat de reduir els efectes perjudicials en la salut humana i en el medi ambient. 

A més, l’alumnat ha elaborat un mural sobre la petjada de carboni i el consum sostenible, que els ha permés conéixer de primera mà la quantitat de residus produïts en el dia a dia i la relació dels residus amb les emissions de CO₂. Per a això, han arreplegat i analitzat els residus generats a l’hora de l’esmorzar, número i tipologia.  

Posteriorment, han realitzat un mural exposant els residus que han generat durant l’esmorzar sobre el dibuix d’una petjada humana. També han anotat les emissions produïdes en funció dels residus per a fer el càlcul final i han reflectit en el mural el total de quilos de CO2 emesos a través dels residus generats.  

Finalment, es posen en comú les conclusions a les quals s’han arribat en realitzar esta activitat, relacionant-les amb les diferents opcions per a reduir els residus. 

D’altra banda, hi ha temps per gaudir de l’entorn. Hem fet una ruta per la Vía verda.  

https://turismo.benicassim.es/lugar/via-verde/

I també han pogut gaudir de l’esport i el temps lliure per a enfortir la convivència, la unió i potenciar els valors que es treballen amb l’alumnat, com el respecte, la tolerància, la igualtat o la cooperació, etc. 

ENHORABONA AL NOSTRE ALUMNAT PEL SEU TREBALL I LA SEUA PARTICIPACIÓ!!!