L’alumnat de 3°ESO, 4° ESO i 1° Bach. que cursa les matèries de Biologia i Geologia, Biologia Humana, Biologia, Geologia i Ciències Ambientals, acompanyats pel professorat dels departaments de Biologia i Física i Química, han participat en una activitat, que té com a objectius:
- Aprofundir en els continguts de la disciplina científica tractada en la conferència.
- Conéixer els últims avanços del camp concret de la investigació explicada.
- Fomentar l’interés per la investigació científica i generar coneixement.
- Entendre com és la carrera investigadora, les seues dificultats, les seues satisfaccions i les seues implicacions de la mà d’un jove investigador.
- Afavorir la participació i ésser un espai d’aprenentatge que supose un creixement personal per a l’alumnat.
- Valorar la investigació científica com a clau per a la millora de la societat i com a possible camp professional al qual dirigir els seus estudis.
L’alumnat ha participat en una activitat motivadora: “Parlem d’investigació”. En primer lloc, ha assistit a una xarrada participativa impartida per Daniel Richter, científic estatunidenc, que els ha permés entendre l’evolució i ecologia d’espècies microscòpiques a través del plàncton marí.
Més o menys un terç dels habitants de l’oceà són animals com a balenes o dofins, un altre terç són bacteris… I la resta són protistes! Els protistos oceànics són plàncton.
Posteriorment, amb l’ajuda d’un microscopi, han pogut observar algunes espècies de protistos i analitzar com viuen, què mengen o qui els menja, i què signifiquen per a l’ecosistema de l’oceà i el planeta.
Finalment, han pogut realitzar preguntes, reflexionar sobre el contingut, així com manifestar les seues inquietuds i dubtes sobre la carrera investigadora.
Enhorabona al nostre alumnat per la seua participació en esta activitat!!!