Dijous 11 de Febrer – Vaga d’estudiants
“Més de 50 instituts públics del País Valencià voten anar a la vaga estudiantil l’11 de febrer per la paralització de l’activitat lectiva” [enllaç]
PROTOCOL ACTUACIÓ EN CAS QUE L’ALUMNAT SOL·LICITE LA NO ASSISTÈNCIA A CLASSE
Es seguirà la normativa establerta, que com diu la llei, es d’obligat compliment per a tot l’alumnat del centre.
- En cas que l’alumnat sol·licite la no assistència a classe, per exemple en cas de vagues o manifestacions haurà de seguir les següents consideracions:
• Només és aplicable la normativa a alumnat a partir de 3r d’ESO (els grups de 1r i 2n d’ESO no estan convocats a la vaga.)
• Amb una antelació d’almenys 5 dies l’alumnat presentarà a la direcció, un escrit en el qual comuniquen aquesta situació, detallant qui la convoca, la data i duració de la jornada. Aquest escrit ha d’anar acompanyat de la signatura i núm. de DNI dels alumnes del centre que presenten el document. - S’entén que si l’alumnat no compleix allò que indica la normativa i no presenta correctament la sol·licitud, no podrà exercir aquest dret i podria ser objecte de sanció la no assistència a classe.
- L’alumnat menor d’edat que vinga al centre en una d’aquestes jornades, ja no podrà eixir del centre si no venen a recollir-lo i no s’admetran autoritzacions telefòniques per eixir del centre.
- El centre garantirà el dret a assistir a classe i a romandre en el centre degudament atés a l’alumnat que no desitge exercitar el seu dret de reunió en els termes que preveu la legislació vigent.
Cartells publicitaris sobre els beneficis del treball en equip
L’alumnat de 1ESO ha estat realitzant una penjada de cartells publicitaris al centre per conscienciar dels beneficis del treball col·laboratiu. Aquest és el resultat d’un xicotet projecte realitzat en l’assignatura de valors ètics a partir d’un REA (Recurs educatiu Obert) del CEDEC, on després d’analitzar els avantatges i desavantatges del treball en equip hem decidit passar a l’acció amb aquesta campanya per convèncer els/les més individualistes. Un dels reptes més importants ha estat el fet de treballar en equip i haver de mantenir-ne la distància, però hem de dir-vos que a més de ser posible, és necessari.
També podeu visitar virtualment els diferents treballs accedint al PADDLET DEL PROJECTE i fer-ne comentaris de les distintes propostes.
Vos recomanem grans dosis de treball en equip, tan per a aquest annus horribilis com per als reptes que ens presenta el futur.
“No disponible en tendes. Existències inesgotables. A l’abast de les butxaques més humils. Les autoritats sanitàries adverteixen dels excelsos beneficis que el consum moderat d’aquest producte pot arribar a produir en persones propenses a l’individualisme”
Proves d’accès Cicles Formatius 2021
Es convoquen les proves d’accès a Cicles Formatius de Grau Mitjà i Grau superior per al l’any 2021. En les infografies que teniu a continuació apareix tota la informació. Podeu consultar les infograies online o guardar els documents al vostre ordinador o smartphone.
Proves d’accés Cicles Formatius Grau Mitjà
PROVES ACCÉS A CFGMProves d’accés CFGM – Document (PDF) Document de Proves d’accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà
Proves d’accés Cicles Formatius Grau Superior
PROVES ACCÉS A CFGSProves d’accés CFGS – Document (PDF) Document de Proves d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior
Actualització del Pla de Contingencia – Protocol d’activitats extraescolars i Instruccions de la ventilació d’aules
Volem informar que hem posat a disposició per a pares, mares, alumnat i docents l’actualització de diversos documents relacionats amb el pla d’actuació i contingència en relació a les mesures de seguretat relacionades amb la COVID-19. Podeu consultar i descarregar els documents a continuació.
Actualització del Pla de contingència i continuïtat
ACTUALIZACIÓN plan de contingencia i continuïtatDescarregar el Pla de Contingència (PDF) – Pla de Contingència i Continuïtat en el treball durant las fases de nova normalitat IES Ifach (Actualització 4-12-2020)
Instruccions de ventilació als Centres Educatius
INSTRUCCIONS VENTILACIÓ CENTRES EDUCATIUS_cas_firmadoDescarregar Instruccions de Ventilació Centres Educatius (PDF) – Instruccions de ventilació gràfiques a partir de la página 5 del document.
Protocol d’Activitats Extraescolars
Protocolo Actividades Extraescolares 12-11-2020-1Protocol d’Activitats Extraescolars (PDF) – Medides de prevenció i higiene sanitària en les activitats extraescolars IES Ifach
Proves d’obtenció del títol de Batxillerat per a majors de 20 anys
Es convoquen les proves d’obtenció directa del títol de graduat en Batxillerat per a persones majors de 20 anys.
📆 La convocatòria d’aquesta prova serà els dies 15, 16 i 17 d’abril de 2021 i es podran inscriure les persones que durant l’any 2021 complisquen, com a mínim, 20 anys.
📝 La sol·licitud d’inscripció es podra realitzar tant de manera telemàtica com de manera presencial del dia 18 de gener a l’1 de febrer, ambdós inclosos.
Tota la informació a la resolució al DOGV: http://ow.ly/ygn430rrCZh
Bon any (i documents actualitzats)
En primer lloc, us desitgem un feliç any nou a tots i totes. L’institut torna a la seua activitat normal després de les vacances, que esperem hàgeu gaudit.
Hem actualitzat alguns documents de la pàgina Web que fan referència a plans i projectes. Per si són del vostre interés, deixem un enllaç als documents que han sigut actualitzats:
IES Ifach participa en diverses ponències sobre l’aprenentatge per projectes
Professorat de l’IES Ifach participen com a ponents en diversos seminaris del CEFIRE per explicar la posada en pràctica de l’aprenentatge per projectes a l’àmbit de 1r d’ESO.
Geles Fernández Santafé, Cap de Departament de Ciències Socials, coordinadora de l’àmbit lingüístic i social de 1r d’ESO i creadora de diversos projectes educatius, va assistir com a ponent a l’IES de Pedreguer i a l’IES Montdúver de Xeraco per explicar l’organització de l’àmbit de 1r d’ESO a l’IES Ifach i la posada en pràctica del projecte Desitjant tornar a viatjar?, entre d’altres. També van assistir-hi Mari Torres Torres (orientadora), Melanie Puig Alberola (professora de valencià) i Carlos Pascual Asencio (professor de castellà).
Geles Fernández va parlar sobre el marc normatiu d’organització del currículum de 1r ESO per àmbits a banda de compartir els diferents projectes que ja ha dut a terme en altres nivells educatius. Va remarcar la importància d’integrar diferents matèries curriculars en un àmbit i de treballar mitjançant l’ABP per tal que l’alumnat adquirisca les destreses necessàries que els farà competents per resoldre problemes o reptes de la vida real. A més, va explicar les principals ferramentes TIC que ajuden a desenvolupar el treball per àmbits.
Mari Torres es fa centrar en analitzar el concepte d’àmbit des del punt de vista organitzatiu, psicològic, pedagògic, didàctic i inclusiu, tot explicant la coordinació i la preparació de la programació d’àmbit.
Melanie Puig va aportar la posada en pràctica del projecte Desitjant tornar a viatjar?. Va ensenyar com es porten a la pràctica les activitats integrades mitjançant els productes elaborats pel seu alumnat de 1r d’ESO.
I, finalment, Carlos Pascual va explicar com relacionem les diferents metodologies utilitzades al projecte amb els instruments d’avaluació.
Els quatre ponents també van destacar els entrebancs i dificultats amb les que s’han trobat i van coincidir a assenyalar que el treball per projectes a l’àmbit de 1r d’ESO fomenta l’autonomia de l’alumnat ja que són els responsables del seu propi aprenentatge. A més a més, es desenvolupen diferents habilitats que fan que l’alumnat siga conscient de tot el seu potencial i fa que augmente la capacitat de generar idees.