Llançament del nanosatélite “Revoltosat”

Un projecte pilot al costat de la Universitat Politècnica de València per a promoure l’interés de l’alumnat per les àrees STEM

Després de diversos intents ajornats per la complicada situació meteorològica que hem viscut durant aquestes últimes setmanes, demà 22 de juny a les 9.00 a. m. està previst el llançament des de l’IES Hermanos Amorós de Revoltosat, el nanosatélite que han estat dissenyant i construint l’alumnat del centre durant aquests últims dos anys.

L’IES Germans Amorós va ser inclòs en un projecte pilot en el qual el personal investigador i docent de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha impartit el programa formatiu “Nanosats. L’espai per a joves”, organitzat pel CEFIRE CTEM, el qual ha estat dedicat al disseny de nanosatélites i a promoure l’interés en àrees STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques per les seues sigles en anglés).

En el projecte han participat prop de 150 estudiants i 45 professors dels instituts El Torrelló (Onda), Massamagrell, El Corriol (Pobla de Vallbona), La Patacona (Alboraia), Gabriel Ciscar (Oliva), Germans Amorós (Villena) i Jorge Juan (Alacant).

El globus estratosfèric que demà es llançarà des del pati de l’institut villenense té previst aconseguir una altitud de 36 km. “En aquesta altura l’atmosfera és molt poc densa i es poden fer observacions interesantesen un ambient pròxim a l’espacial”, destaca Vicente Boria, coordinador de Nanosats en la UPV.

Les simulacions realitzades per a demà pronostiquen un vol amb una duració aproximada de 3 hores. Una vegada el globus abast la seua altura màxima, explotarà i començarà un descens en paracaigudes monitorat per un sistema GPS. La recuperació de l’equip permetrà analitzar les dades que haja recollit durant el seu vol per a la seua posterior anàlisi.