A causa de la irrupció de la pandèmia mundial per COVID-19 al març de 2020, vam haver de suspendre la realització de l’últim intercanvi escolar del nostre projecte Erasmus+ “National Prides in a European Context” (núm. projecte 2018-1-HU01-KA229-047865_2) a Eger (Hongria), que s’haguera realitzat la primera setmana d’abril de 2020. Després d’esperar a veure si la situació millorava sol·licitem una ampliació de la duració d’este projecte per un any més, però veient que durant el present curs escolar 2020/21 la situació tampoc era favorable per a la realització d’esta activitat de manera presencial, els 6 països socis d’este projecte (Hongria, Islàndia, Polònia, Letònia, Itàlia i nosaltres) decidim fer-la de manera virtual durant la primera setmana de maig de 2021.
Ha sigut una mobilitat diferent però no per això ha deixat de ser una experiència molt enriquidora per a tots els participants (alumnat i professorat) dels 6 països participants. Com en els intercanvis presencials anteriors, es va dividir a l’alumnat dels 6 països participants en 5 equips internacionals per a treballar colaborativamente totes les activitats proposades pel centre amfitrió d’esta mobilitat virtual, que era el centre coordinador del projecte, d’Eger (Hongria). La mobilitat ha consistit en la realització de nombroses activitats pel nostre alumnat, des del cuinat d’una recepta hongaresa amb la seua respectiva gravació i edició de vídeo, a treballs en equips internacionals formats per estudiants dels 6 països que s’han coordinat per a treballar en línia a través de l’aplicació Microsoft Teams, realitzant vídeos de manera col·laborativa sobre diferents elements del patrimoni hongarés seleccionats pel nostre centre coordinador com a amfitrió d’esta mobilitat. A més es va utilitzar l’aplicació Flipgrid perquè cada alumne/a poguera compartir aquelles activitats realitzades de manera individual amb la resta del seu equip, així com per a pujar les activitats col·laboratives i que el professorat poguérem valorar i comentar. S’han utilitzat altres aplicacions com Kahoot i Quiz per a comprovar quant del patrimoni hongarés hem aprés amb les activitats d’esta mobilitat virtual. S’ha celebrat una competició per equips sumant els punts de totes les activitats realitzades per cada equip, quedant en primer lloc l’equip 1 i en quint lloc l’equip 4. L’activitat final d’esta mobilitat va tindre lloc el 5 de maig de 2021 on tots els participants dels 6 països (alumnat i professorat) participem en una sessió en línia, tots junts alhora, a través de Microsoft Teams, on es va desenrotllar una agenda molt completa, com si estiguérem cara a cara. L’activitat va començar amb unes paraules de benvinguda per la directora del centre d’Hongria, donya Eva Rozmán, passant a una presentació del centre educatiu d’Eger, Andrassy Gyorgy Catholic Business Academy, per una de les estudiants del centre d’Hongria. A continuació vam poder veure el resultat dels vídeos realitzats pels equips internacionals d’estudiants sobre l’element del patrimoni hongarés assignat a cada equip. I fins vam tindre una actuació musical de música hongaresa. Juguem a Kahoot amb guanyadora una professora italiana i tercer lloc per a un alumne del nostre centre. Es va comunicar el rànquing d’equips guanyadors i per a finalitzar tots els/les coordinadors/as de cada país prenem la paraula per a mostrar la nostra satisfacció i agraïment per haver pogut realitzar este intercanvi malgrat la situació tan difícil per la que estem passant a causa de la Covid 19.
Us compartim enllaços als vídeos creats de manera col·laborativa pels 5 equips internacionals:
https://nationalprides.blogspot.com/search?updated-max=2021-05-07t02:17.00-07.00&max-results=7
https://nationalprides.blogspot.com/2021/05/here-you-can-watch-videos-prepared-by_7.html
https://nationalprides.blogspot.com/2021/05/here-you-can-watch-videos-prepared-by_94.html
https://nationalprides.blogspot.com/2021/05/here-you-can-watch-videos-prepared-by_29.html
https://nationalprides.blogspot.com/2021/05/here-you-can-watch-videos-prepared-by_51.html
El nostre gran agraïment a tot l’alumnat i professorat de l’IES Gabriel Miró que ha participat en esta mobilitat virtual malgrat totes les dificultats, esperem que la situació millore i per al pròxim curs puguem realitzar els pròxims intercanvis Erasmus+ de manera presencial, i continuar gaudint de les experiències de vida tan enriquidores que estos projectes ens aporten.
Per a més informació d’este projecte visitar el blog on podreu llegir comentaris d’alumnat i professorat participant en les mobilitats del projecte: https://nationalprides.blogspot.com/