TRANSPORT ESCOLAR INTERURBÀ

CURS 2023-2024

Les condicions per a ser alumnat usuari del servei de transport escolar col·lectiu per al curs 2023-2024 s'estableixen en la RESOLUCIÓ de 30 de maig de 2023 (publicat en el DOGV del 5 de juny de 2023).

Segons estableix el punt quart d'aquesta resolució:

4.1. Podrà ser beneficiari del servei de transport escolar col·lectiu l’alumnat que es trobe en algun dels següents supòsits:

1. b) Alumnat d’Educació Secundària Obligatòria, Cicles Formatius de grau bàsic i Batxillerat que estiga escolaritzat en l’institut d’Educació Secundària al qual estiga adscrit el centre de Primària del qual prové, i sempre que l’institut es trobe a una distància igual o superior a 3 km des del seu domicili, seguint la trajectòria de menor distància accessible i segura, o en un municipi diferent del de la seua residència habitual per no existir en aquest municipi oferta educativa d’aquests nivells.
    Així mateix, en els nivells de Batxillerat i Cicles Formatius de grau bàsic és condició necessària que, amb caràcter previ, ja existisca ruta de transport escolar col·lectiu, autoritzada per la corresponent direcció territorial.
  2. c) Alumnat escolaritzat en centres o aules específiques d’Educació Especial.
  3. d) Alumnat el centre d’escolarització del qual estiga determinat per una resolució d’escolarització de la direcció territorial d’educació corresponent.
  4. e) Alumnat atés en una unitat educativa terapèutica (UET), sempre que existisca ruta de transport col·lectiu autoritzada.

4.2. Amb caràcter excepcional i, amb un informe previ motivat de la direcció territorial competent en matèria d’educació, resultarà beneficiari del servei de transport escolar col·lectiu, l’alumnat el domicili del qual es trobe:

1. —  En zones en les quals l’accés al centre docent siga dificultós a causa de l’orografia del terreny, de la perillositat de les vies o del temps d’accés.
  2. —  En aquells municipis rurals on es deriven especials dificultats d’accés als centres docents.

4.3. A l’efecte de l’obtenció de la condició de beneficiari, també
es considera que l’alumnat resideix en un municipi diferent quan la seua residencia habitual es localitze en una pedania o nucli de població disseminat, que es trobe separat territorialment del municipi al qual pertany per una franja de sòl no urbanitzable, i que el nucli no dispose de centre educatiu, i a més es trobe referenciat en la catalogació d’entitats singulars que anualment realitza l’Institut Nacional d’Estadística, i que es pot consultar en la pàgina web https://www.ine.es/nomen2/index.do. En cap cas tindran aquesta condició les urbanitzacions o altres espais urbans generats a partir de nous desenvolupaments urbanístics o nuclis de població de característiques similars.

NOTA

Tot l'alumnat serà beneficiari del servei escolar complementari de transport, llevat que se li notifiqui el contrari.