Retorn a les nostres arrels: creació d’un audiollibre del patrimoni mediterrani
Projecte | Socis | Activitats | Resultats | Productes | Materials | Blog Twinspace | Revista de Premsa | Nota Legal Disclaimer |
Projecte:
Els quatre membres inicien un projecte de dos anys intentant afrontar el desafiament de mesclar la tradició amb les TIC i l’esperit empresarial juvenil. La intenció del projecte és enfortir el sentiment d’una identitat comuna entre els països membres del projecte, basada en la nostra història comuna a través del patrimoni cultural rebut de la civilització grecoromana i el nostre origen mediterrani comú. Este origen comú construirà sinergies per a resoldre les nostres dificultats escolars compartint experiències i coneixements, especialment els relacionats amb la multiculturalitat. Ens considerem escoles amb el deure de reconéixer, promoure, construir i desenvolupar competències interculturals.
Malta, Espanya, Itàlia i Grècia es reunixen en este projecte per a elaborar un audiollibre, que mostrarà el seu patrimoni històric comú. Tots ells han participat anteriorment en projectes internacionals i compten amb molts professors experts que ajudaran a dur a terme est. Les escoles associades normalment treballaran en la plataforma eTwin com a mitjà per a aportar idees i resultats comuns durant el desenvolupament del projecte. També s’utilitzarà com a eina comunicativa per a connectar escoles en línia.
Al llarg d’este projecte es treballen totes les Competències Clau: Comunicació en Llengües Maternes i Estrangeres, Competències Matemàtiques i Bàsiques en Ciència i Tecnologia, Digital, Aprendre a Aprendre, Competències Socials i Cíviques, Sentit d’Iniciativa i Emprenedoria, Expressions Culturals i Consciència artística.
El projecte consta de quatre etapes per a desenvolupar l’audiollibre Patrimoni Mediterrani; un per cada país soci, els qui s’encarregaran del compliment de la part assignada del projecte: Poesia oral, Música tradicional, Art-Tecnologia i TIC-Economia. Més detalladament, es triaran i musicalizarán poemes populars de la tradició lírica oral dels quatre països emulant melodies tradicionals medievals. Totes les cançons seleccionades seran interpretades pels alumnes i gravades en un Disc Compacte, que es mostrarà en un llibre dissenyat i decorat per les escoles associades. Per a això s’utilitzarà la Realitat Augmentada, un dels recursos TIC més innovadors, per a enriquir el contingut del llibre mitjançant la inserció de materials (vídeos, imatges, partitures, MIDI, etc.) ordenats prèviament pels estudiants. Per a tancar este projecte, el producte final es comercialitzarà virtualment a través d’un lloc web per a simular la venda del producte en Internet. S’elaborarà ad hoc un espot comercial i anuncis de ràdio de l’audiollibre que s’adjuntaran al lloc web i a les xarxes socials.
Els resultats estratègics portaran innovació a totes les escoles participants treballant junts amb una metodologia inclusiva per a millorar el seu problema d’inclusió social, reforçant l’equitat entre els estudiants i reduint l’abandó escolar prematur i els desavantatges. Ens considerem escoles amb el deure de reconéixer, promoure, construir i desenvolupar les nostres competències interculturals. Treballar junts significa observar com s’està solucionant este problema comú en diferents països i, per tant, estes experiències podrien exportar-se a altres zones del Mediterrani. Les eines d’avaluació seran una forma útil de realitzar un seguiment del treball diari del projecte i, especialment, dels resultats parcials i finals. Un responsable de cada país coordinarà els resultats de l’avaluació amb els socis i dissenyarà rúbriques per a cada ús particular.
Els professors podrien beneficiar-se a si mateixos i a les seues escoles en compartir este coneixement mitjançant breus períodes d’intercanvi d’observació laboral que la filosofia d’este projecte aporta a l’equip. Finalment, els estudiants s’adonaran que el segle XXI comporta una nova perspectiva en la qual les fronteres interiors són reemplaçades per un sentiment europeu més fort. Implica més oportunitats perquè els joves accedisquen al benestar comú.
La idea del projecte, les etapes, els resultats parcials i el producte final (l’audiollibre i la seua comercialització) es difondran en tots els col·legis a l’alumnat, professors i famílies a través d’esdeveniments. Estos esdeveniments estan oberts a la comunitat escolar i a tot el públic local i regional interessat, especialment altres escoles. Esta experiència haurà de transmetre’s i difondre’s a través dels centres oficials de formació de docents mitjançant la participació en seminaris i congressos sobre Educació Internacional.
Es convidarà a la premsa/radie local/TV local a difondre este projecte innovador i germen de l’emprenedoria dels nostres alumnes.
En les pàgines web de l’escola, cada escola vincularà la pàgina web comercial del projecte en tots els idiomes oficials dels països socis i alguns altres detalls relacionats amb els resultats del projecte.
Atés que el projecte pretén posar en valor les arrels folklòriques del seu patrimoni cultural, als actes de difusió de l’audiollibre es convidarà a representants de l’Ajuntament i del Govern Regional.
Com a membres de la plataforma eTwining i School Education Gateway, els col·legis utilitzaran estes plataformes públiques europees per a mostrar el progrés i els resultats del projecte a la comunitat educativa internacional. Els resultats també estaran vinculats a la Plataforma de Resultats del Projecte Erasmus+ i als llocs web regionals dels socis.
Socis:
- ISI Istituto Superiore D’Istruzione Barga
- Escuela de Newark
- Gimnasio Iolkou
Activitats:
– Creació del lloc web i perfil de xarxes socials del projecte.
– Creació d’un audiollibre per cada país soci.
– Elaboració d’un CD que recopile en àudio els poemes recollits per les diferents parts del projecte.
– Registre i documentació de tot el procés.
Resultats:
– Audiollibre que ajunte tots els poemes dels països socis.
– CD amb els poemes del projecte.
– Col·laboració entre diferents entitats educatives europees.
– Intercanvi d’observació laboral mitjançant la realització de seminaris i congressos.
– Construint una identitat europea més forta a través del patrimoni cultural.
Pàgina web del projecte:
Productes:
Back to our roots Audiobook
BackToOurRoots-Creating-A-Mediterranean-Heritage-AudiobookExcempció de responsabilitat:
Este projecte ha sigut finançat amb el suport de la Unió Europea.
Este lloc web reflectix únicament l’opinió de l’autor i la Comissió no es fa responsable de l’ús que puga fer-se de la informació continguda en ell.