Club de lectura de l’Ies Cid

La idea d’iniciar el Club de Lectura IES Cid Campeador va sorgir en el curs 2021-2022, de la necessitat de crear un espai on professorat i alumnat de totes les edats trobaren un lloc acollidor i distés on intercanviar impressions sobre lectures comunes, fora del ritme frenètic de les classes.

La lectura és una afició solitària, i encara que justament eixa és la seua major virtut, a vegades trobem en la lectura moments de reflexió, inquietuds i emocions que ens encantaria intercanviar amb una altra persona. El Club de Lectura pretén ser una xicoteta comunitat de la qual cada participant, independentment del seu origen, se senta part activa i imprescindible: professorat, alumnat, personal treballador del centre… Lectors empedreïts, lectors ocasionals que se senten atrets per un títol en concret, persones que no saben com enganxar-se a la lectura… este Club pretén bastir ponts i facilitar el procés, gaudint de l’enriquiment que es produïx en escoltar noves veus i nous punts de vista.

Els principals objectius que es perseguixen amb esta activitat són els següents:

• Fomentar la lectura per plaer, a partir de la proposta col·lectiva de títols, que (per regla general) s’allunyen de les lectures obligatòries de les classes perquè no es perceba com una tasca imposada: <> (Daniel Pennac)
  • Crear espais de treball alternatius a l’aula on es generen diferents dinàmiques entre iguals.
  • Afavorir el sentiment de pertinença i la cohesió dels participants mitjançant moments de distensió i temps compartit, en un entorn que tracta d’estimular i incentivar la participació de tots els seus membres, però en el qual aquells més introvertits també es troben còmodes.

Alguna vegada algun amic/familiar t’ha recomanat un llibre?

Alguna vegada has llegit un llibre que t’ha encantat? I algun que no has acabat d’entendre?

Alguna vegada t’hauria agradat poder parlar sobre un llibre amb algú?

Si has respost sí… estàs convidat!

COM HO FEM?

• Proposem un llibre
  • Proposem una data
  • Ens ajuntem una vesprada