Genially

INFORMATION GENERAL.

LOCALIZACIÓ.

Història i entorn

L’Institut d’Educació Secundària Cid Campeador de València és una institució pública dependent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, i des de la seua creació, el 1969, ha format milers d’estudiants.

Està situat en el carrer Guillem Despuig 8, al costat de l’avinguda del Cid, i es pot arribar fàcilment amb metro, baixant en l’avinguda del Cid, o amb l’autobús, amb les línies 93, 70, 72 i 73. L’institut rep el seu nom per la proximitat de l’esmentada avinguda, i fa referència a Rodrigo Díaz de Vivar, cavaller castellà relacionat amb la «Reconquista» i protagonista de nombroses narracions i obres literàries, entre les quals destaca «El Cantar de Mío Cid».

Dades actuals

El centre té al voltant de 600 alumnes de 12 a 18 anys. Disposa aproximadament de 64 professors amb molta experiència i preparació, com ho demostren els nostres excel·lents resultats en les proves d’accés a la universitat. Compta amb 16 departaments didàctics, així com amb el necessari personal d’administració i servicis. També compta amb un departament d’Orientació integrat per psicòlegs i professors de pedagogia terapèutica.

Objectius

La idea fonamental de la nostra pràctica docent ha sigut i és la d’aconseguir un ensenyament de qualitat, basat en la formació de ciutadans conscients dels seus drets i deures, respectuosos amb el nostre patrimoni històric, cultural i natural, interessats en el progrés comú, disposats a col·laborar amb les institucions i els col·lectius socials, preparats per a incorporar-se a la vida adulta, i capacitats per a desenrotllar amb èxit la seua formació professional, adaptant-se amb facilitat a un futur canviant.

Activitats extraescolars

Pel que fa a les activitats complementàries i extraescolars, el centre presenta una gran oferta, amb més d’un centenar d’activitats anuals, majoritàriament gratuïtes. Podem destacar els col·lectius d’escacs, astronomia, teatre, música i comunicació; la setmana blanca, les jornades de robòtica, les visites a empreses, els viatges de final de curs, l’assistència a obres teatrals; i les activitats esportives, futbol sala, bàsquet, colpbol, baló tir, tenis de taula, bàdminton i acrogimnàstica, entre altres. Tots els cursos, el Consell Escolar decideix el tema interdisciplinari que marcarà una part important de les activitats dutes a terme, i que culmina amb unes jornades culturals celebrades en el mes d’abril.

Per altra banda, l’institut té una important projecció internacional amb una gran experiència en intercanvis i projectes multinacionals d’innovació. Des de fa més de 20 anys, tots els cursos s’organitza un intercanvi amb EUA, en els darrers anys amb centres d’Atlanta i Seattle; i un altre amb algun país europeu. A més a més, el centre participa en programes europeus plurianuals com l’Erasmus+, en col·laboració amb distints països (en el període del 2015-2018, amb instituts d’Alemanya, França, Portugal i Polònia).

Per l’educació pública de qualitat.