El projecte Erasmus + “Back to our roots” culmina a València

Del 20 al 24 de Març un grup d’alumnes/as i professors /as procedents de Malta, Grècia i Itàlia visita l’Institut Cid Campeador, de València, per a culminar el projecte Erasmus + ‘Back to our roots’ .

Les activitats organitzades van començar el dilluns amb la recepció de l’alumnat per part del comité Erasmus, les presentacions i el típic esmorzar valencià; després partim cap a l’Albufera, on van poder gaudir d’un passeig amb barca i de la típica paella valenciana, atés que un dels objectius del projecte és compartir i transmetre els espais naturals de cadascun dels països visitats. Seguint aquesta línia de foment de la sostenibilitat, el dimarts realitzem totes les visites programades amb bicicleta, vam anar a Vivers, al museu Pio V i a la Ciutat de les Ciències.
El dimecres, també utilitzant el transport públic, visitem l’Ajuntament, on vam ser rebuts per l’alcalde de la ciutat, Juan Ribó. Pensem que és fonamental que a l’alumnat conega les institucions de la ciutat.
Aquest dia ens centrem en el barri antic de la ciutat, visitant la llotja, el mercat central, la catedral, etc. Hui dijous treballem en el nostre Centre, els alumnes per grups van realitzar dos tallers. En el primer realitzem un pla de comercialització de l’àudio lliure com a resultat final mitjançant dinàmiques de grup. Aquesta activitat ha sigut dinamitzada pel dpto d’economia de l’institut. Demà divendres les activitats tindran un tint més històric ja que visitarem el castell romà de Sagunt i culminarem l’activitat amb una cerimònia de clausura en l’amfiteatre.
Els projectes Erasmus + representen una excel·lent oportunitat per a la internacionalització del nostre institut, per a compartir i són una eina d’inclusió indispensables per a pal·liar les necessitats marcades per l’entorn soci econòmic. .