Departament Ciències Naturals

Un curso aprendiendo Biología. 2018.

Un curso aprendiendo Biología: el vídeo muestra una representación de las actividades realizadas, o bien desde el departamento de Ciencias Naturales, o bien en las que este departamento ha colaborado.

Ahora toca disfrutar de las vacaciones y recargar fuerzas para el próximo curso.

Clica la imatge per veure el vídeo.

Atapuerca. Del 10 fins al 12 d’abril 2018.

L’Evolució forma la base del coneixement en Biologia i Antropologia, i a Burgos es troba el Museu de l’Evolució Humana (Jaciment d’Atapuerca), un dels més importants del món amb restes dels nostres avantpassats humans. En este viatge se’n va recórrer la ruta pel Sistema Ibèric del mític personatge que dóna nom al nostre Centre educatiu, el CID CAMPEADOR, el Camí de Santiago, la Catedral de Burgos, Sòria i Antonio Machado, etc. Un viatge amb moltes cares en què l’excusa de l’evolució humana ens permetrà aprendre també, antropologia, història, art i, el més important, ens permetrà disfrutar d’uns dies de convivència entre alumnes i professorat.

Clicant la imatge superior accediu al vídeo.

Visita al Parc de l’Oest. Primer d’ESO. 2017

Aprofitant la proximitat a l’institut del Parc de l’Oest i estant en el mes de novembre, mes en què les carrasques maduren les bellotes. Vam anar amb els alumnes de 1r ESO per que conegueren este arbre tan important en els ecosistemes de la Península Ibèrica. L’alumnat va arreplegar bellotes amb la idea de plantar-les i veure el seu creixement durant el curs i en anys successius. Altres arbres que visitem van ser oliveres, garroferes i els preciosos Ginkgos.

Pots accedir a fotografies clicant la imatge superior.

“Mobilitza’t per la selva”. 2017

L’IES Cid Campeador participa a la campanya de reciclatge de mòbils “Mobilítza’t per la selva” del Institut Jane Goodall Espanya.

És una campanya de reciclatge de mòbils de la Fundació Jane Goodall “MOBILITZA’T PER LA SELVA. La campanya proposa allargar la vida útil dels nostres mòbils. Això permet:

• Reutilitzar mòbils i reduir la gran demanda dels seus components, sobretot el coltan.
  • Reciclar elements útils.
  • Dipositar adequadament els materials tòxics, evitant la contaminació del medi.
  • Recaptar fons per a projectes de suport a l’educación al Congo, i per al Centre de Recuperació de Ximpanzés de Tchimpounga, on la Fundació Jane Goodall cuida més de 150 ximpancés rescatats dels caçadors i traficants.

Reprenem la campanya de recollida de mòbils en desús a l’institut per enviar a la Fundació Jane Goodall i contribuir al reciclatge del coltan, a la preservació de l’entorn que necessiten per viure els ximpanzés del Congo, a combatre el treball infantil a les mines i a promoure la creació d’escoles al Congo.

Vos animen a col·laborar en la recollida de mòbils portant els vostres terminals obsolets.

Arboretum 2016.

Clica el botó roig per accedir al video.