Visita UPV tallers CiènciaLab

El passar dia 5 d’abril alumnat de 3r d’ESO de l’optativa de Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica (PIAR) va fer una visita a la Universitat Politècnica de València organitzada pel departament d’Informàtica amb l’objectiu de despertar les vocacions científiques a través de la realització de tallers científics, tecnològics i artístics impartits per professorat universitari a les instal·lacions de la UPV.

Els tallers als que assistiren són de Mecatrónica (A través dels sistemes d’actuació, de sensorització i de control més els actuadors elèctrics, l’alumnat ha de dissenyar i programar un robot mòbil de LEGO. L’objectiu és que el robot explorador siga capaç de realitzar moviments simples, com trajectòries quadrades, rectangulars, girs, etc., per a poder eixir (en el menor temps possible) d’un laberint), Música i tecnologia, Biotecnologia (l’alumnat va dur a terme un protocol d’extracció de material genètic de plantes. L’objectiu és que puguen comprendre i conèixer l’estructura cel·lular dels vegetals, així com les característiques químiques de la molècula d’ADN, en les quals trobem la informació necessària perquè cada cèl·lula puga desenvolupar-se i integrar-se formant part d’organismes complexos), Ciència de Dades (l’objectiu d’aquest taller va ser introduir l’alumnat en l’anàlisi de dades, presentant els diferents processos i etapes que se segueixen en un projecte de Ciència de Dades a través de diversos casos pràctics ), Tecnologia d’Aliments i Matemàtiques.

Mecatrònica
Biotecnologia