Intercanvis i viatges

DEPARTAMENT DE FRANCÈS – PROJECTES I VIATGES

• AMB 4t D’ESO Intercanvi – correspondència entre alumnes mitjançant cartes i vídeos fets per l’alumnat de francès.
Ens escrivim amb un institut de la zona de París , el Lycée Jean Monnet , de la-Queue-Lez–Yvelines.
Hem començat a l’octubre. L’objectiu és continuar aquesta correspondència i que els alumnes s’interessen per la matèria: aprenentatge de la llengua francesa amb l’al·licient de la comunicació amb persones de la seua edat, i conèixer així altres cultures i maneres de viure.

AMB TOTS ELS CURSOS :
Tenim una auxiliar de conversa que intervé en la majoria de grups : es diu Jeanne i és francesa. Col·labora amb els professors aportant més ús de l’oral, i una llengua més actual i pròxima al llenguatge dels joves. Fa descobrir cançons o costums de la seua generació i a més els dimarts, en el marc dels patis inclusius, s’ofereix per a fer activitats amb els alumnes que voluntàriament es volen acostar a xarrar amb ella.

• AMB 1r I 2n DE L’ESO : Viatge cultural a París, a principis de març.
Viatjarem a París, fent escala en la zona dels Castells del Loira a l’anada, i a Carcassona a la volta.
El curs passat aquest viatge va ser un èxit i esperem repetir l’experiència, ja que l’alumnat va poder conèixer llocs preciosos i grans fets de la història de França, així com viure com “un francès o francesa” durant uns dies.

• AMB 4t I 1r de Batxillerat : Teatre en francés.
Al febrer veurem l’obra “*Lupin” en la *Rambleta : es tracta de l’adaptació d’una de les conegudes novel·les de Maurice Leblanc, que té com a protagonista al famós lladre refinat.

Departament d’anglès – Intercanvi València-Lüneburg

Des de fa més de deu anys, durant el mes d’octubre, el departament d’anglés del nostre centre, organitza un intercanvi amb la ciutat del nord d’Alemanya, Lüneburg. Al voltant de 20 alumnes, acompanyats per dos membres del nostre professorat visita cada any eixa preciosa ciutat del nord del país on el nostre alumnat és acollit en famílies amb les quals conviu durant una setmana i assisteix a classe en un institut públic de la ciutat. Des d’allí es fan excursions a altres ciutats, com Hamburg i s’organitzen diverses activitats.

En març, ens toca a nosaltres acollir en les nostres cases, durant una setmana, els estudiants alemanys i ensenyar-los el nostre centre, la nostra ciutat i els seus voltants.