Ràdio SOL

El divendres un grup d'alumnes participà  en un programa de ràdio:  "Educant en Covid" de Ràdio Sol d'Albal. L'alumnat seleccionat és el grup de  delegats i delegades que van participar en la formació Covid. L'activitat sigué en el programa de ràdio de 12.00 a 13.00.

Ràdio Sol Albal presenta 'Educant en #COVID19' amb l'IES Albal

"Ha passat un any des que es decretara l'Estat d'Alarma a causa de l'esclat de la COVID-19, que va derivar en el confinament domiciliari després del tancament d'escoles i centres educatius.

La rutina dels alumnes va fer un gir de 180° i la pissarra es va haver de substituir per una pantalla. Després de la finalització d'un curs adaptà la seua metodologia tradicional a través de plataformes telemàtiques que permeteren una educació a distància, el setembre de 2020 es van reprendre les classes presencials, però la realitat dels centres ja no seria la mateixa.

Gràcies als protocols contra la COVID-19, les institucions educatives es van convertir en espais segurs enfront del virus on a més dels llibres, les màscares, la higiene de mans i la distància de seguretat es van convertir en un habitual.

No obstant això, l'augment de casos entre joves de 13 a 18 anys, en la seua majoria per trobades socials fora de l'àmbit escolar, van provocar que des del Departament de Salut Pública de la Ribera es realitzaren diverses iniciatives amb l'objectiu de conscienciar a la societat adolescent sobre les conseqüències del virus COVID-19.

Després d'una formació en línia entre els municipis que formen part d'este departament de salut, en el qual va participar l'àrea de Serveis Socials d'Albal, es va dissenyar una campanya dirigida als joves sobre la situació sanitària actual. Una iniciativa que, en l'institut de secundària local, va unir sinergies amb el projecte educatiu ‘Imagina Albal’ i que va consistir a organitzar unes jornades de ‘Formació per a formadors en temàtica de COVID-19’, impartides als delegats de cada classe, perquè més tard facilitaren la informació a la resta de companys.

Per a conéixer a fons els resultats del projecte, que es va realitzar en diverses sessions durant el desembre passat de 2020, deu alumnes de l'institut van assistir a l'emissora municipal Ràdio Sol, per a oferir l'espai ‘Educant en #COVID19’. El divendres 23 d'abril es va estrenar este programa especial, conduït per l'educador social Pedro Costa, i on vam descobrir la perspectiva dels joves de la localitat sobre la pandèmia actual i com esta ha afectat la seua rutina i vida estudiantil."

Ràdio SOL

Part 1