Nº de projecte: 2024-1-ES01-KA121-SCH-000226923
PROGRAMA ERASMUS+ KA121 – Curs de formació
Split (Croàcia)
19-23 de maig de 2025
María G. i Mª José Izquierdo
Departament de Matemàtiques
Durant la penúltima setmana de maig, les professores María García i María José Izquierdo, del Departament de Matemàtiques, han realitzat a Split (Croàcia) un curs de formació titulat Digital Tools for Mathematics: Focus on Geogebra and LaTeX, gràcies al programa Erasmus+.
L’experiència els ha permés conéixer el sistema educatiu de diferents països i la manera d’abordar l’assignatura de Matemàtiques des de diferents enfocaments didàctics. La ubicació a Split va ser perfecta, combinant un entorn amb història i diversos monuments de l’època romana amb una formació d’alta qualitat. Això permet idear diferents activitats que contextualitzen les matemàtiques en un entorn real.
A més d’això, el programa de formació ha permés observar l’ús de diferents materials manipulatius per a abordar l’assignatura; integrar el programari Geogebra per a l’ensenyança de diferents àrees, com a anàlisis, geometria o probabilitat; i aprendre el maneig bàsic del llenguatge de programació Latex, que facilita la creació de material específic de l’assignatura, de manera més eficient.
————————————————-
Durante la penúltima semana de mayo, las profesoras María García y María José Izquierdo, del Departamento de Matemáticas, han realizado en Split (Croacia) un curso de formación titulado Digital Tools for Mathematics: Focus on Geogebra and LaTeX, gracias al programa Erasmus+.
La experiencia les ha permitido conocer el sistema educativo de diferentes países y la manera de abordar la asignatura de Matemáticas desde diferentes enfoques didácticos. La ubicación en Split fue perfecta, combinando un entorno con historia y diversos monumentos de la época romana con una formación de alta calidad. Esto permite idear diferentes actividades que contextualizan las matemáticas en un entorno real.
Además de esto, el programa de formación ha permitido observar el uso de diferentes materiales manipulativos para abordar la asignatura; integrar el software Geogebra para la enseñanza de diferentes áreas, como análisis, geometría o probabilidad; y aprender el manejo básico del lenguaje de programación Latex, que facilita la creación de material específico de la asignatura, de manera más eficiente.


