Erasmus 2023: Grècia

Continuant amb el projecte Erasmus + “Europeando”, Paco, Melània, Laura i Jaume vam assistir a una mobilitat “Jobshadowing” a la zona del Peloponès grec, els dies 22 al 26 d’octubre.

El dia 22 d’octubre vam visitar Atenes i la seua Acròpolis monumental, tot seguit, per la nit, ja vam arribar a Kalamata. A l’endemà vam assistir a les classes d’història grega del 2nd Gymnasium de Messini, una localitat propera a Kalamata. Allí vam poder compartir les nostres impressions sobre l’educació grega i espanyola i conèixer de primera mà el sistema educatiu grec. La mateixa vesprada vam assistir al 1st EPAL de Kalamata, que era una escola de FP per a adults i per a persones que no tenen el graduat. Va estar una vesprada molt enriquidora perquè vam poder observar tallers semblants als que realitzem en l’escola, a més, els nostres col·legues grecs van ser molt amables i ens van informar de tot el que vam preguntar i necessitàvem saber.

El dia 23 d’octubre vam anar, altra vegada, al 2nd Gymnasium de Messini. Durant el matí vam assistir a les classes d’anglés i vam poder comprovar l’alt nivell d’anglés que té l’alumnat, per exemple, en l’equivalent de 2n ESO d’ací estan treballant el b2 d’anglés, una cosa impensable per al nivell d’ací. Per la vesprada teníem programat una visita cultural a les ruïnes de l’AncientMessene, una ciutat romana abandonada en el segle II d.C., una passada.

El dia 24 d’octubre vam assistir a EPAL Messini, una escola de FP per a alumnes de 14 a 18 anys. El mateix alumnat ens va fer la visita guiada en anglés i vam compartir moltes experiències amb ells, ens van ensenyar l’hort, totes les instal·lacions, els laboratoris, les classes, etc. Després vam fer d’alumnes en una classe de biologia, amb uns microscopis d’últim model digitals. Va ser molt enriquidor. Per la vesprada ja vam marxar cap a Atenes, però, pel camí, vam parar en Micenes, un dels jaciments arqueològics més importants de la zona. A l’endemà ja vam visitar el museu de l’Acròpolis, on vam contemplar les famoses Cariàtides i vam agafar l’avió de retorn. Va ser una experiència molt enriquidora a tots els nivells.