CURS 2025-2026

Aquestes instruccions generals estan basades en la normativa actual que regula les escoles oficials d’idiomes per al curs 2025-2026

Quan comença i acaba el curs escolar?

El curs començarà el dijous 25 de setembre, per als grups de dimarts i dijous, i el dilluns 29 de setembre, per als grups amb docència dilluns i dimecres.
Les classes acabaran el 28 de maig de 2026, tant per als primers com per als segons cursos. Per tant, tots els cursos faran classe fins a aquesta data.

Premisses bàsiques per al bon funcionament de la nostra escola

Com a alumna o alumne d’aquesta escola, formes part d’una comunitat educativa que aposta per una educació inclusiva, respectuosa i de qualitat. Amb aquest document, et recordem les premisses bàsiques necessàries per a contribuir activament al bon funcionament del centre i a una convivència positiva, segons els valors que ens defineixen:
inclusió, respecte, responsabilitat, sostenibilitat, cooperació i desenvolupament personal i col·lectiu.

1.Contribuir a una bona convivència
Respectar totes les persones que formen part del centre, independentment de la seua identitat, origen o opinió.
Evitar qualsevol actitud o comentari discriminatori, ofensiu o violent.
Fomentar la convivència pacífica, el diàleg i la col·laboració.
Respectar la diversitat sexual, de gènere i familiar.

2.Participar de manera activa i responsable
Implicar-te en el teu procés d’aprenentatge i col·laborar amb els teus companys i companyes
Fer propostes, participar en activitats culturals i projectes, com ara Erasmus+, si en tens l’oportunitat.
Valorar la figura del delegat o delegada com a representant del grup davant l’equip docent i la direcció.

3.Respectar els horaris i l’organització del centre
Assistir a les classes i avisar en cas d’absència o de retard
Consultar i respectar els horaris d’atenció al públic de secretaria i de biblioteca.
Respectar el temps de descans del professorat (abans i/o després de classe)
Respectar les normes d’ús dels espais comuns.

4.Fer un bon ús dels dispositius electrònics
Utilitzar el telèfon mòbil només amb finalitat educativa.
Evitar gravacions o fotografies que impliquen un ús inadequat d’aquests mitjans dins del recinte escolar, o que es realitzen amb una finalitat que no siga l’educativa.

5.Respectar les instal·lacions i el material
Tindre cura de les aules, mobiliari i recursos del centre
Respectar els espais compartits amb l’IES Pou Clar i el seu alumnat.
Utilitzar els serveis de biblioteca de manera responsable i retornar els materials prestats en bon estat i termini.

6.Col·laborar amb una escola sostenible
Evitar el malbaratament de paper, aigua i energia
Participar en iniciatives que promoguen el consum responsable i el respecte pel medi ambient

7.Assumir una actitud compromesa amb el teu aprenentatge
Reflexionar sobre el teu progrés i buscar estratègies per millorar.
Fer ús de les eines d’autoavaluació i metacognició que propose el professorat.
Demanar ajuda quan la necessites i aprofitar els recursos disponibles (com la biblioteca o la plataforma AULES).

Vull tindre una tutoria amb el meu professor/a. Què he de fer?

El nostre centre té dissenyat un Pla d’Acció Tutorial. Uns dies previs al començament de curs, el professorat contactarà amb vosaltres per tal de concretar l’hora de tutoria de començament de curs, que es realitzarà de forma individual o en grups menuts.

El professorat us informarà del seu horari de tutoria on estarà disponible al llarg del curs per orientar-vos i resoldre dubtes en tot allò relacionat amb el procés educatiu. Si voleu tindre una tutoria, a banda de les que el/la vostre/a professor/a puga pautar, simplement cal que concerteu prèviament una cita amb ell/a en classe perquè us atenga en el seu horari de tutoria. Podeu contactar amb el professorat mitjançant Web família o correu electrònic.

Què passa si he de faltar a classe?

Si per qualsevol motiu no podeu vindre a classe de manera puntual o freqüent, comuniqueu la vostra situació al vostre tutor o tutora per tal de buscar la millor solució conjuntament. Però recordeu:  l’alumnat oficial teniu l’obligació d’assistir a classe i el professorat ha de controlar l’assistència. Podeu consultar en Web Família les vostres faltes d’assistència. L’absència injustificada a un 15% de les sessions (10 sessions en cursos de 120h) pot implicar una pèrdua d’escolaritat, és a dir, la pèrdua del dret d’assistir a classe i, en conseqüència, el dret a l’avaluació contínua. L’anul·lació de la matrícula suposarà la creació d’una vacant que podrà ser ocupada per una nova persona sol·licitant de plaça.

Què passa si el professor/a ha no pot impartir la classe?

Rebreu una notificació avisant de l’absència del professorat al vostre correu electrònic -recordeu que heu d’activar les notificacions de Web Família al vostre perfil per tal de rebre avisos al vostre correu electrònic!- i de si l’absència serà de només un dia o de més temps. També us avisarem per Web Família del moment d’incorporació del professorat després d’una absència prolongada.

Què és web família i com puc accedir-hi?

És una plataforma que vos permet contactar amb el vostre professorat així com rebre notícies i avisos de qualsevol tipus. Necessitareu l’usuari i contrasenya per accedir-hi:

» L’usuari és el vostre NIF sense espais entre els números i la lletra: Exemple 12345678Z
» La contrasenya és la que va rebre al vostre correu en el moment de la matrícula.
També existeix una APP pròpia de Web Família que és pràctica per rebre les notificacions.

Com puc canviar la contrasenya?
Podeu canviar-la contrasenya en la primera connexió o més endavant. Una vegada dins de la plataforma, feu clic sobre l’etiqueta del vostre nom (en la part superior) i completeu el formulari amb la contrasenya actual i la nova contrasenya. Confirmeu la nova contrasenya i feu clic sobre el botó Canvia. No oblideu tancar el navegador. La pròxima vegada que accediu a Web Família haureu d’introduir la nova contrasenya.

He oblidat la meva contrasenya. Què he de fer?
Si heu oblidat la contrasenya d’accés, podeu generar-ne una de nova de forma automàtica polsant sobre «He oblidat la contrasenya» des de la pantalla d’accés a la Web Família. Completeu les dades sol·licitades utilitzant l’usuari i el correu electrònic amb els quals us vau donar d’alta en la WebFamília.
Puc rebre avisos directament al meu correu electrònic?

Si activeu les notificacions al vostre perfil de Web Família, rebreu els avisos al vostre correu electrònic. És molt important que marqueu aquesta opció, perquè així podreu comprovar al vostre correu si teniu missatges del professorat, consultar les vostres notes o qualsevol altre tipus de notificació per part del centre.
Enllaç a web família

Què és la plataforma Office 365?

El nostre centre forma part del projecte de centres CDC (Centre Digital Col·laboratiu), un projecte de Conselleria per a formar els docents per tal que s’adapten a les necessitats digitals que impliquen a tota la comunitat educativa. Dins d’aquest projecte s’integren eines com la plataforma Aules, les pàgines web de cada centre en Portaledu i la plataforma Office 365 de Microsoft.  

La plataforma Office 365 de Microsoft controlada per la GVA proporciona una identitat digital que acompanyarà els alumnes durant els seus estudis acadèmics reglats no universitaris (@alu.edu.gva.es) i que dóna accés a l’ús de les eines de l’Office 365 (Outlook, Teams, Word, Power Point Excel, Notes, etc.), per tal de fomentar el treball col·laboratiu. 
Podeu consultar com accedir a la vostra identitat digital i com funcionen les ferramentes més utilitzades de Microsoft 365 consultant el manual d’ús disponible al nostre web Informació Acadèmica/Microsoft  365

Què és la plataforma AULES?

La plataforma AULES és un entorn virtual d’aprenentatge de la Generalitat Valenciana per als centres educatius.
A l’inici del curs el vostre professor/a us informarà si farà servir aquesta via o una altra com a aula virtual al llarg del curs.

LAula de classe: aula virtual que compartireu amb el vostre grup. El professorat la fa servir per penjar recursos docents i educatius que continuen i complementen les classes presencials.
Com puc accedir a AULES?
Per poder accedir a la plataforma AULES necessitareu el nom d’usuari – que coincideix amb el vostre NIA–  i la contrasenya, que són les tres primeres lletres del cognom en minúscula seguides de la data de naixement, en format DDMMAA. Per exemple, una alumna nascuda el 18 d’octubre de 2003 de nom Laura Pérez Sanchis tindrà com a contrasenya per181003.
Com puc saber quin NIA tinc?
Recordeu que el vostre NIA apareix al resguard de matrícula que vau rebre al correu electrònic quan us vau matricular.

Què són els grups integrats?

Recordem que el currículum vigent per als nivells C1 d’anglés i C2 d’anglés i valencià no distingeix entre els objectius i els continguts que haurien de correspondre a primer i a segon, sinó que enumera les competències i els continguts a cobrir al llarg del nivell en conjunt. Es considera que cal un període de dos cursos acadèmics com a mínim per a poder assolir els objectius establits al final del nivell, però, com que tampoc s’observa cap divergència quant a la complexitat dels continguts a cobrir en general, és irrellevant l’ordre en el qual aquests s’imparteixen.

Tenint aquest context en compte, hem dissenyat unes programacions didàctiques que permeten la integració dels grups de C2 d’anglés (1C2 i 2C2), de manera que puguem respectar l’oferta educativa amb el número limitat de grups amb què comptem.
És per això que els grups esmentats s’impartiran de manera integrada, i tindran les següents característiques:

– L’alumnat matriculat al primer i al segon curs d’aquests nivells compartiran aula i docent.
– Els continguts a impartir es repartiran en dos anys, de manera que aquells escollits per ser treballats enguany diferiran d’aquells a cobrir durant el pròxim curs acadèmic
– L’alumnat serà avaluat en funció dels criteris aplicables al curs acadèmic en el qual estan matriculats, i només podran optar a realitzar la prova de certificació com a alumnes oficials aquells i aquelles matriculades al segon curs del nivell (la resta tindrà aquesta opció com a alumnat lliure).
– El vostre professor o la vostra professora us donarà més informació al respecte a l’inici del curs.

Què són els grups semipresencials?

La nostra escola ofereix enguany quatre grups semipresencials, que tindran les següents característiques:

– un dia a la setmana d’assistència a classe en l’horari especificat, que es destinarà, majoritàriament, a les explicacions gramaticals, a la resolució de dubtes i a la pràctica de les activitats de llengua de producció, coproducció i mediació oral;
– treball pautat a dur a terme de manera autònoma des de casa a través de les plataformes digitals habilitades (AULES, Office, llibre digital), enfocat principalment a repassar la gramàtica i el vocabulari, i a la pràctica de les activitats de llengua de comprensió de textos orals i escrits i de producció, coproducció i mediació de textos escrits.

Els grups semipresencials oferits són:

B2 de valencià (amb classe presencial dilluns de 19.00 a 20.45)
C1 de valencià (amb classe presencial dilluns de 17.00 a 18.45)
1B2 d’anglés (amb classe presencial dimecres de 16.00 a 17.45)
1C1 d’anglés (amb classe presencial dimarts de 16.00 a 17.45)

Els grups semipresencials són una bona opció per a aquelles persones que:

– tenen dificultats per a desplaçar-se al centre dues vegades a la setmana;

– compten amb bona connexió i són capaces d’utilitzar diverses eines tecnològiques per accedir als materials del curs, completar activitats en línia i comunicar-se amb el professorat i els companys;

– són capaces d’organitzar-se i gestionar el seu temps de manera eficient, ja que hauran de dedicar una quantitat d’hores significativa a estudiar i treballar de manera independent (tot i que pautada);

– són flexibles i capaces d’adaptar-se a diferents metodologies i eines d’aprenentatge, atès que l’ensenyament semipresencial pot requerir diferents formes d’interacció i estudi.

– estiguen compromeses a participar activament en les classes presencials i aprofiten les oportunitats per comunicar-se en l’idioma corresponent amb el professorat i els companys, ja que la interacció presencial serà limitada.

Si teniu dubtes respecte a si aquesta modalitat és l’adequada per a vosaltres o no, consulteu-nos.

Vull parlar amb alguna persona de l’equip directiu?

Si voleu parlar amb algun membre de l’equip directiu, podeu concertar una cita enviant un correu electrònic a l’adreça 46031325@edu.gva.es o cridant per telèfon al 96 183 27 91. Us atendrem amb molt de gust.

Què passa si sóc menor d’edat?

Els pares o tutors legals de l’alumnat menor d’edat hauran de signar un document on se’ls demana que donen als seus fills les instruccions d’actuació necessàries en cas que es produesca l’absència del seu professorat i no es faça classe de manera presencial, ja que l’alumnat no tindrà cap professorat tutor que se’n faça càrrec. Aquest document es tramita mitjançant la Secretaria del centre. Enllaç al document: ací.

Com serà l’avaluació del curs 2025/26?

L’avaluació és una aspecte molt important a tenir en compte. Hi ha novetats importants al respecte que trobaràs més detallades a la pestanya Informació Acadèmica/Avaluació.

On puc consultar les meues notes?

Les notes les podreu consultar entrant a la plataforma Web Família, on també podreu consultar les faltes d’assistència i comunicar-vos amb el vostre professor/a. Accedeix ací a Web Família

Com s’adapta l’accés per a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu?

Tota la informació sobre les adaptacions per a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu la podeu trobar ací= Informació acadèmica/Sol·licitud d’adaptacions alumnat.

Quin és el canal d’informació de l’escola?

Bàsicament és la pàgina web, on trobareu tota la informació que necessiteu sobre grups, horaris, matrícula de curs, inscripció a les PUC, etc.

Les comunicacions per part de Secretaria i de caràcter administratiu es faran a través de Web Família (activeu les notificacions a fi de rebre els missatges al vostre correu electrònic).  

També podeu seguir-nos a les següents xarxes socials, on regularment publiquem les novetats acadèmiques i administratives que hi ha:  Instagram. Telegram. Busqueu-nos com a EOI la Vall d’Albaida.

Vull canviar de grup. Què puc fer?

En cas que vulgueu canviar del grup en què esteu matriculats, haureu de fer una petició per correu electrònic a 46031325.tramits@edu.gva.es o acudir a Secretaria en horari d’atenció i exposar-hi els arguments. No podreu canviar de grup fins que no estiga autoritzat el canvi per la Secretaria del centre i hàgeu rebut un correu amb el justificant de matrícula en el nou grup. Secretaria intentarà fer el canvi de grup, però si al final no fora possible, haureu d’assistir al grup on us vau matricular inicialment i/o esperar a veure si el canvi és possible més endavant.

Existeix la figura del delegat/delegada de classe?

Al començament del curs escolar, cada grup elegirà un delegat o delegada de grup i un subdelegat o subdelegada. La seua figura és molt important, ja que actua en representació del grup i pot vehicular comentaris i suggeriments de manera col·lectiva –i tots sabem que sempre és més fàcil fer-ho que no de manera individual. Permet, en definitiva, una major col·laboració amb el professorat amb els temes que afecten al funcionament del grup: podreu fer suggeriments, reclamacions, fomentar la convivència de l’alumnat, col·laborar amb els òrgans de govern del centre a fi que l’escola funcione millor, etc. És molt important per a nosaltres saber què pensa i què necessita l’alumnat!

És molt important que us informeu dels procediments per aconseguir el vostre certificat acadèmic oficial o títol quan acabeu el curs. Qualsevol tràmit administratiu es du a terme des de la Secretaria on podreu informar-vos.

Des de l’apartat web de Secretaria trobareu informació pel que fa a aquests tràmits i d’altres relacionats amb els vostres estudis.

A la secretaria estarem encantats d’ajudar-vos!

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies