Taller laboral de jardineria VL

Jardinería-olivos

Taller laboral de jardineria

La jardineria abasta aspectes fonamentals de cara a un òptim desenvolupament dels alumnes.

A més d'aportar coneixements específics de les plantes, la cura de les mateixes implica la posada en pràctica i el reforç de diverses qualitats humanes i suposa, d'altra banda, una estimulant via d'accés a altres àrees d'aprenentatge.

En el nostre centre, disposem d'un privilegiat espai exterior que ens permet desenvolupar les diferents activitats d'aquest taller:

Zona de l'Hort, on els alumnes preparen el terreny, planten, mantenen i recol·lecten els fruits de les plantes hortícoles de cada temporada.

Espais per a planters, on es realitzen les labors de producció de plantes que posteriorment seran emprats en l'hort o amb funcions ornamentals.

- Zona d'elaboració del compost, on disposem d'un compostador per a l'elaboració d'aquest, a partir dels residus orgànics generats en el propi centre.

- Espais de plantes ornamentals, on els alumnes sembren, trasplanten i realitzen el manteniment d'espècies vegetals l'objectiu de les quals és l'embelliment del centre escolar i la creació d'espais agradables als sentits: roses, cales, gira-sols, crisantems... són algunes de les espècie.

- Col·lecció d'oliveres que ens permet realitzar les labors de recol·lecció d'olives per a la posterior elaboració de l'oli.

- Visita als jardins i parcs del nostre entorn, on coneixeran espècies autòctones i podran gaudir de s'evolució al llarg de les diferents estacions de l'any.