Projecte Educatiu de Centre (PEC)

A continuació, podeu veure el document que descriu els projectes que es realitzen al centre:

PROJECTES DE CENTRE (Descripició)

El Projecte educatiu del nostre centre  té com a punt de partida el context en què se situa i vol donar una resposta adequada a les diverses necessitats personals i educatives de l'alumnat. Aquesta resposta es dona a través d'una sèrie de programes, plans i projectes que usem per a donar cohesió i coherència a la tasca diària d'alumnat i professorat.

Volem ser una escola oberta a tots i compromesa amb la societat i amb la solució dels seus problemes. Potenciem el respecte de la multiculturalitat i la diversitat i el foment d'actituds solidàries. Defensem un desenvolupament integral de totes les capacitats de cada alumne/a per a configurar-se persones autònomes i ciutadanes i ciutadans responsables. Eduquem conjuntament als xiquets i xiquetes, sense fer distinció per raó de gènere en la planificació i desenvolupament de les activitats de l'escola.

Tenim com a pilars bàsics de la nostra acció educativa els valors del diàleg, la justícia i el respecte als drets humans i promovem la cultura de la pau. Considerem imprescindible fomentar i potenciar unes relacions positives, d'afecte i col·laboració entre els xiquets i xiquetes, tant dins del seu grup-classe com amb la resta de companyes i companys de l'escola. La necessitat d'afecte i col·laboració és també necessària en les relacions entre l'alumnat i les persones adultes.

Per tant, reballem per aconseguir majors nivells d'autonomia intel·lectual i afectiva, i graus progressius de felicitat personal i col·lectiva. L'escola està arrelada a la realitat històrica, social i cultural de la nostra comunitat. Per tant volem promoure actituds positives cap a les diverses manifestacions de la cultura valenciana. Treballem per a incorporar les noves tecnologies en els processos formatius i comunicatius del centre.

A més, el nou enfocament curricular (Lomloe) se centra en el perfil d'eixida de l'alumnat. És a dir, en les competències necessàries que ha d'adquirir un alumne o alumna en acabar la seua etapa obligatòria per a fer front als reptes del segle XXI: 

Aquests reptes, tenen un marcat component ètic i social i estan totalment alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), que són una altra de les brúixoles que marca el nostre nord com a docents.

Els Objectius per al Desenvolupament Sostenible (ODS) i les seves fites en la gestió de l'aigua – Agència Catalana de l'Aigua

Per a concretar les competències del perfil d'eixida, el sistema educatiu espanyol ha adaptat les recomanacions del Consell de la Unió Europea de 22 de maig de 2018, relatives a les competències clau per a l'aprenentatge permanent al llarg de la vida.

Segons aquesta adaptació, es defineixen 8 competències clau per a l'etapa d'educació obligatòria (capacitats per a aplicar de forma integrada els continguts propis de cada ensenyament i etapa educativa, amb la finalitat d'aconseguir la realització adequada d'activitats i la resolució eficaç de problemes complexos):

  • Competència en comunicació lingüística.
  • Competència plurilingüe.
  • Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia ienginyeria (STEM, per les seues sigles en anglés).
  • Competència digital.
  • Competència personal, social i d'aprendre a aprendre.
  • Competència ciutadana.
  • Competència emprenedora.
  • Competència en consciència i expressió culturals.

La nostra missió com a professionals de l'educació és fer a l'alumnat competent perquè puga aplicar els coneixements adquirits i resoldre els problemes o situacions que es plantegen dins i fora de l'aula.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies