A continuació, podeu veure el document que descriu els projectes que es realitzen al centre:
PROJECTES DE CENTRE (Descripició)
El Projecte educatiu del nostre centre té com a punt de partida el context en què se situa i vol donar una resposta adequada a les diverses necessitats personals i educatives de l'alumnat. Aquesta resposta es dona a través d'una sèrie de programes, plans i projectes que usem per a donar cohesió i coherència a la tasca diària d'alumnat i professorat.
Volem ser una escola oberta a tots i compromesa amb la societat i amb la solució dels seus problemes. Potenciem el respecte de la multiculturalitat i la diversitat i el foment d'actituds solidàries. Defensem un desenvolupament integral de totes les capacitats de cada alumne/a per a configurar-se persones autònomes i ciutadanes i ciutadans responsables. Eduquem conjuntament als xiquets i xiquetes, sense fer distinció per raó de gènere en la planificació i desenvolupament de les activitats de l'escola.
Tenim com a pilars bàsics de la nostra acció educativa els valors del diàleg, la justícia i el respecte als drets humans i promovem la cultura de la pau. Considerem imprescindible fomentar i potenciar unes relacions positives, d'afecte i col·laboració entre els xiquets i xiquetes, tant dins del seu grup-classe com amb la resta de companyes i companys de l'escola. La necessitat d'afecte i col·laboració és també necessària en les relacions entre l'alumnat i les persones adultes.
Per tant, reballem per aconseguir majors nivells d'autonomia intel·lectual i afectiva, i graus progressius de felicitat personal i col·lectiva. L'escola està arrelada a la realitat històrica, social i cultural de la nostra comunitat. Per tant volem promoure actituds positives cap a les diverses manifestacions de la cultura valenciana. Treballem per a incorporar les noves tecnologies en els processos formatius i comunicatius del centre.
A més, el nou enfocament curricular (Lomloe) se centra en el perfil d'eixida de l'alumnat. És a dir, en les competències necessàries que ha d'adquirir un alumne o alumna en acabar la seua etapa obligatòria per a fer front als reptes del segle XXI:
Aquests reptes, tenen un marcat component ètic i social i estan totalment alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), que són una altra de les brúixoles que marca el nostre nord com a docents.
Per a concretar les competències del perfil d'eixida, el sistema educatiu espanyol ha adaptat les recomanacions del Consell de la Unió Europea de 22 de maig de 2018, relatives a les competències clau per a l'aprenentatge permanent al llarg de la vida.
Segons aquesta adaptació, es defineixen 8 competències clau per a l'etapa d'educació obligatòria (capacitats per a aplicar de forma integrada els continguts propis de cada ensenyament i etapa educativa, amb la finalitat d'aconseguir la realització adequada d'activitats i la resolució eficaç de problemes complexos):
- Competència en comunicació lingüística.
- Competència plurilingüe.
- Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia ienginyeria (STEM, per les seues sigles en anglés).
- Competència digital.
- Competència personal, social i d'aprendre a aprendre.
- Competència ciutadana.
- Competència emprenedora.
- Competència en consciència i expressió culturals.
La nostra missió com a professionals de l'educació és fer a l'alumnat competent perquè puga aplicar els coneixements adquirits i resoldre els problemes o situacions que es plantegen dins i fora de l'aula.