Projecte Educació Emocional (Programa RETO)

PROGRAMA RETO (EDUCACIÓ EMOCIONAL)

- A més de les activitats d'Educació Emocional que realitzem al llarg del curs, les escoles RETO, realitzem una activitat conjunta cada trimestre on celebrem un DIA COMMEMORATIU, fem una activitat, fem fotos, la gravem i desprès es fa un vídeo conjunt amb les activitats fetes per totes les Escoles RETO.

El Curs 2023-2024, les celebracions conjuntes són:

  • 1r Trimestre: Dia de l'Educació Emocional (10 de novembre de 2023) Eixim al minut 0:08
  • 2n Trimestre: Dia del Càncer Infantil (15 de febrer de 2024) Eixim al minut 3:25
  • 3r Trimestre: Dia de l'Assetjament Escolar (2 de maig de 2024)

I a continuació podeu anar veient els vídeos conjunts realitzats. Esperem que vos agrade!!!

3r trimestre

Les emocions són importants i cal que les treballem a l’escola. Per aconseguir que un infant creixa, en tota la dimensió de la paraula, no n’hi ha prou amb l’adquisició de coneixements.

Si l’educació ha de ser un procés d’aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i cal que les tinguem en compte.

L’educació emocional afecta el desenvolupament dels infants, ja que afavoreix l’autoconeixement, predisposa a actituds positives, millora les relacions, incentiva la motivació i afavoreix el seu creixement de manera integral.

Com a docents és important que ajudem al nostre alumnat a forjar-se una bona intel·ligència emocional perquè siguen infants competents emocionalment capaços d’afrontar-se als reptes de la vida.

Hi ha una frase d’Aristòtil que és una referència:

Quins beneficis aporta treballar les emocions?

Treballar les emocions aporta molts beneficis pels infants i pel grup classe:

Beneficis pels infants:

  • Afavoreix l’equilibri emocional.
  • Millora l’empatia.
  • Possibilita una bona salut mental.
  • Disminueix l’ansietat.
  • Augmenta la tolerància a la frustració.
  • Possibilita l’autoconeixement.
  • Millora les habilitats socials.
  • Reforça l’autoestima.
  • Permet controlar l’estrès.
  • Afavoreix l’èxit acadèmic.

Beneficis pel grup- classe:

  • Afavoreix la cohesió de grup.
  • Possibilita un ambient agradable a l’aula.
  • Redueix els conflictes.
  • Augmenta el coneixement dels membres el grup.
  • Potencia la comunicació i el diàleg a l’aula.

Per què tenen problemes emocionals, de manera general, els infants?

De manera breu farem un llistat dels problemes emocionals que detectem actualment a les aules:

  • Els costa identificar les pròpies emocions.
  • No saben expressar els propis sentiments.
  • Mostren tenir problemes d’autoestima i ser insegurs/es.
  • Els costa tenir empatia i posar-se en el lloc dels altres.
  • No estan acostumats a parlar de les seues emocions.
  • Els costa gestionar el ritme diari i viuen amb estrès.
  • Mostren poc autoconeixement. Els costa interioritzar.
  • No saben regular les emocions, les reprimeixen o són explosius.

Per tant, cal treballar quan més prompte millor la intel·ligència emocional, ja que aquesta s’aprèn al llarg del desenvolupament dels infants des que naixen. És un procés que es van fent a poc a poc influenciats per l’entorn, des de casa i des de l’escola.  Fem el possible per educar infants emocionalment forts, ja que els servirà per a gestionar el seu dia dia i les situacions que es puguen trobar al llarg de la seua vida.

Com podem educar les emocions, tant a l’escola com a casa?

Per acompanyar els infants en l’educació emocional podem treballar els aspectes següents:

  • Identificar les emocions.
  • Comprendre les emocions.
  • Expressar les emocions.
  • Regular les emocions.
  • Transformar les emocions.

A la nostra escola, ja estem treballant les emocions a través del "PROGRAMA RETO" 

PROJECTE EDUCACIÓ EMOCIONAL "PROGRAMA RETO"

PROGRAMA RETO (EDUCACIÓ EMOCIONAL)

- A més de les activitats d'Educació Emocional que realitzem al llarg del curs, les escoles RETO, realitzem una activitat conjunta cada trimestre on celebrem un DIA COMMEMORATIU, fem una activitat, fem fotos, la gravem i desprès es fa un vídeo conjunt amb les activitats fetes per totes les Escoles RETO.

El Curs 2021-2022, les celebracions conjuntes han estat:

  • 1r Trimestre: Dia de la Diversitat Funcional (3 de desembre)
  • 2n Trimestre: Dia de la Pau i No Violència (31 de gener)
  • 3r Trimestre: Dia de la Diversitat Cultural (21 de maig)

I a continuació es poden veure els vídeos conjunts realitzats. Esperem que vos agrade!!!

Aquest Curs 2022-2023, les celebracions conjuntes han estat:

  • 1r Trimestre: Dia de la No Violència 25 de novembre)
  • 2n Trimestre: Dia de la Pau i No Violència (30 de gener)
  • 3r Trimestre: Dia Mundial de la conscienciació de l'autisme (2 d'abril)

I a continuació es poden veure els vídeos conjunts realitzats. Esperem que vos agrade!!!

3 DESEMBRE “DIA INTERNACIONAL DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT”

Per b_tomas | 3 de desembre de 2021

Hui, 3 de desembre, a l’escola hem celebrat el DIA DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT i al voltant d’aquest dia hem celebrat algunes activitats com: – Contes “Superpoderes” i “Súper Lucía”, El monstre rosa, el punt i la coma, por cuatro esquinitas de nada, el cazo de Lorenzo, Pablo Pineda… – Visionat de curts i … Read more

DINÀMICA EMOCIONS “EL CEREBRO EN LA PALMA DE LA MANO”

Per b_tomas | 31 d'octubre de 2021

L’Orientadora de l’escola, Amparo Pérez, està realitzant a les aules de Primària la presentació “El cerebro en la palma de la mano” de Daniel Siegel que és una ferramenta de Disciplina Positiva per a l’autocontrol i gestió de les emocions.

Xarrada sobre Regulació emocional

Per b_tomas | 18 de març de 2021

La upcca tots els anys realitza xarrades molts interessants per a l’alumnat i enguany el dimarts 16 de març va realitzar una molt profitosa i motivadora per a l’alumnat de 4t de Primària sobre REGULACIÓ EMOCIONAL. Un tema que cada volta estem donant més importància, ja que ens adonem que hi ha més alumnes que … Read more

Selecció de curts per a treballar l’educació emocional

Per b_tomas | 18 de març de 2021
CARTELL RETO