POSEM EN FUNCIONAMENT LA COMPOSTERA

Aquest curs a la nostra escola ja hem començat a COMPOSTAR, una acció més dins del Projecte d'Hort Escolar Ecològic i impulsat per la Comissió de Medi Ambient i Sosteniblitat.

Hem començat els dimecres amb els residus del dia de la fruita. Cada dimecres els representants de la Patrulla Verda d'una classe de primària baixen a la màquina de compostar i tiren dins les restes de fruita del contenidor marró d'orgànic. Desprès fan la barreja de les restes per a remoure i que sempre hi haja humitat. Una volta passe el temps aquestes restes es transformaran en compost que ens servirà com a abonament per al nostre Hort.Un procés complicat, però que poc a poc serem més conscient de la importància de reciclar i reutilitzar.

"Compostar és reciclar, és tornar a donar un cicle, una volta a un recurs, en aquest cas als que venen de la fruita...més avant incorporarem les verdures del menjador i cuina".

Compostar permet a les persones practicar i comprendre que el fem no existeix, que tot allò que compleix amb la seua finalitat pot transformar-se en alguna cosa nova i valuosa per a l'ecosistema. Les pells de fruita es transformen en abonament i aquest torna a ser fruita"Gràcies a l'Ajuntament d'Alfara del Patriarca pel curs de compostatge que ens va fer al professorat i el regal de la màquina de compostar per a que el nostre alumnat siga més respectuós amb el planeta i prenguen consciència de que les nostres actuacions són essencials per al bon funcionament de l'ecosistema.