Mario García Grafia

Ahir 9 de març, el jurat del premi Sambori de la Coordinadora pel valencià de l'Horta Nord, va seleccionar aquesta foto del nostre alumne Mario García Grafía com a una de les guanyadores del concurs de fotografia de l'horta.

Amb aquest concurs es pretén que l'alumnat prenga consciència de l'entorn on viu, de les seues característiques paisatgístiques, històriques i socials. Amb tot això es podrà aconseguir un respecte per l'entorn, un coneixement de la tradició agrícola d'aquesta comarca i una visió estètica del món que ens envolta.

Al nostre centre tot l'alumnat de 5é i 6é ha participat al concurs a través de l'assignatura Arts and Crafts. A més del treball de recerca fotogràfica del paisatge també han realitzat una transformació digital de les imatges.

En aquesta imatge guanyadora Mario presenta el molí d'Alfara a contrallum com a centre de la imatge. Mario utilitza les línies dels cavallons plantats per portar els nostres ulls a la silueta del vell molí. A dalt un únic núvol sembla que també observa com el pas del temps ha deixat una greu petjada en aquest edifici.

Per tot això estem segurs que Mario ha aconseguit assolir tots aquests objectius i que l'alegria del premi l'ajudarà a recordar que l'entorn que hem creat al llarg dels segles és un llegat que hem de cuidar.

Enhorabona a Mario i a tots els participants.