Vinyetes migrants a Borriana

L'exposició Vinyetes Migrants recorre la relació entre còmics i migració entre la Guerra Civil i l'actualitat. Produïda pel Museu de la Història de la Immigració de Catalunya (MUHIC) i comissariada per Liliana Marín de Mas i David Fernández de Arriba, comença ara el seu recorregut per terres valencianes que el portarà a València i Alacant al llarg de l'any 2023.

El passat 12 de gener s'inaugurà l'exposició al Centre Cultural La Mercé en presència de bona part de la corporació municipal, presidida per l'alcaldessa de Borriana Maria José Safont i de la Directora General d'Innovació Educativa i Ordenació, Reis Gallego. L'acte començà amb una breu xerrada sobre "còmics i educació" per part de Pedro Cifuentes, docent de l'IES Jaume I de Borriana i autor de diferents còmics sobre història cultural i de l'art. Seguidament, el comissari David F. de Arriba va encapçalar una breu visita guiada en la que explicà els punts més rellevants de l'exposició.

Des de l'Aula Didàctica, responsable de la itinerància, s'ha procurat potenciar el sentit pedagògic de l'exposició, acompanyant-la d'alguns treballs sobre les migracions dutes a terme per alumnat de centres educatius de Borriana i Castelló. A més s'ha afegit alguns objectes que exemplifiquen el treball de les ONG de rescat i suport als migrants, cedits pel comité espanyol d'ACNUR i Metges Sense Fronteres Espanya.

Durant la setmana del 16 al 20 de gener l'Aula Didàctica Diàspora Mwediterrània organitzà dos tallers orientats a l'alumnat de secundària, que serviren per que l'alumnat de quatre dels centres educatius de Borriana conegueren l'exposició i treballaren alguns del seus continguts. Al mes de març esta prevista l'exhibició de l'exposició a València i l'organització de tallers amb els centres valencians.

Exposició Vinyetes Migrants

Presentació de Pedro Cifuentes