ONGs COL·LABORADORES

pulsera_logo
710px-escudo_de_burriana.svg_

Les aules didàctiques naixen amb la idea de potenciar l’aprenentatge educatiu més enllà d'escoles i instituts i en relació directa amb els municipis on s’enclaven. És per açò que l’Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània té entre els seus objectius mantindre una col·laboració estreta amb l’Ajuntament de Borriana. Com a inici d’aquesta cooperació els passats mesos de gener i febrer de 2023 la nostra aula didàctica exposà al Centre Cultural La Mercé l’exposició «Vinyetes Migrants» acompanyada de la realització de tallers per a l’alumnat de les escoles i instituts de Borriana.

Logo-01

L'Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània ha col·laborat amb Metges Sense Fronteres en diversos projectes. A L'escola d'Estiu 2022, dedicada a Migracions, educació i solidaritat, MSF va presentar la ponència "Rescat a la Mediterrània". A més, han facilitat gran part del contingut audiovisual i gràfic del Joc Diàspora Mediterrània. També han cedit alguns materials que acompanyen l'exposició "Vinyetes Migrants".

L'Aula Didàctica disposa de l'exposició "La travessia sense fí" del fotoperiodista Pablo Garrigós, realitzada a partir de l'experiència de l'autor a bord del buc de rescat de MSF, amb material gràfic d'aquesta ONG.

solidaridad internacional

L'Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània ha col·laborat amb Solidaridad Internacional del País Valenciano en la realització del taller "El gran juego de los Derechos Humanos" a diversos centres de secundària. El taller ha permés, a través d'un joc interactiu, facilitar l'empatia de l'alumnat amb les realitats de les persones migrants que es veuen forçades a fugir dels seus països i s'arrisques a travessar la Mediterrània. El joc posa en valor el treball de les ONG que actualment treballen realitzant rescats humanitaris a la Mediterrània central.

open arms

L'Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània ha col·laborat amb Open Arms en diferents activitats. D'una banda, han participat en el curs "Migrar a la mediterrània, hui" amb la ponència "El paper de les ONG al mediterrani central". D'altra banda, han col·laborat en les jornades per commemor el Dia internacional de les persones migrants del 2022 realitzant diferents xarrades sobre rescat humanitari a la mediterrània a alumnat  de primària i de secundària. Amb aquestos van donar a conéixer el perquè de la seua tasca, el procés de rescatar persones a la mediterrània, així com diversos projectes que estan desenvolupant des de l'entitat.

28112021_Logo_Sector_Mar

Salvamento Marítimo és l’organisme estatal, depenent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, encarregat de la seguretat marítima i per tant de la recerca i rescat d’embarcacions en el 1.500.000 km2 de zona SAR (Search and Rescue) de l’Estat Espanyol. Entre elles, tres de les rutes migratòries principals de la Mediterrània: la ruta de l’estret, Alborán i la ruta Canària. CGT Mar i Ports és el sindicat majoritari dels treballadors i treballadores de Salvamento Marítimo.

CGT Mar i Ports ha cedit a l'Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània alguns continguts fotogràfics i audiovisuals per a il·lustrar les tasques de rescat que realitza aquest organisme.

logo-CEAR.PaisValencia-e1578385970230

L'Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània ha col·laborat amb CEAR al curs "Migrar a la Mediterrània, avui". Des de CEAR es va fer la ponència "Reptes en la resposta a l'arribada per costa de persones en especial situació de vulnerabilitat".

El taller "Fake News, Premsa i migracions" ofertat per l'Aula Didàctica es basa en els materials del projecte "sense tòpics" elaborats per CEARPV i la Unió de Periodistes.

Acnur

L'Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània ha col·laborat amb ACNUR - L'Agència de l'ONU per als refugiats en les jornades per commemorar el Dia internacional de les persones migrants. ACNUR va desenvolupar diferents tallers de trenat de palma dirigits a l'alumnat de primària i de secundària. A través d'aquest van conéixer la realitat dels camps de persones refugiades i van participar en el projecte de trenat de palma que estan desenvolupant al Iemen. Recentment han col·laborat en la cessió de material i utensilis de la vida quotidiana als camps de refugiats per a l'exposició "Vinyetes migrants: memòria, còmic i migracions".

LogoSMH_hor_350x160

Salvamento Marítimo Humanitario ha cedit material gràfic i audiovisual per al disseny de l'aula didàctica i l'elaboració del contingut audiovisual del Joc Diàspora Mediterrània.

CR-ES-Horizontal-RGB-recortada-2

L'Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània ha col·laborat amb Creu Roja amb la cessió de gran part del contingut audiovisual del Joc Diàspora Mediterrània.

Accem_Logo_home

L'Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània ha col·laborat amb ACCEM al curs "Migrar a la Mediterrània, avui". Des d'ACCEM es va fer la ponència "Després de la frontera: migrants en acollida". A més de difondre algun dels seus projectes sobre persones migrants.