El llibre de les llegendes del Pinet

EDICIÓ DE DOTZENA I MITJA DE LLEGENDES DEL PINET

12i6

La motivació que va dur a Doménec Morell Fullana per a oferir una sèrie de recull d’històries i llegendes del barri del Pinet al nostre centre va partir de la edició del llibre de les receptes de la taronja. Aquest patrimoni cultural i popular del poble d’Oliva no podia quedar-se sense vore la llum, així que l’Associació de Mares i Pares del CEIP Verge dels Desemparats, després d’un treball on tot el centre va participar, va editar en l'any 2005  "Dotzena i mitja de llegendes del Pinet".

Difusió mediàtica del llibre de les llegendes

L'escola va participar en 2015 en la tercera temporada d'Un País de Llibre, espai televisiu el qual pretenia acostar als espectadors els llibres valencians i en valencià. En aquest episodi es presentaven moltes novetats a càrrec de l'alumnat i s'aprofundia en el món de les rondalles valencianes. Es va presentar la primera edició de Dotzena i mitja de llegendes del Pinet. Xavi Castillo va ser el nostre amfitrió i va demostrar ser tot un showman. Recordem l'episodi que està penjat a youtube en el canal Full Fundació pel llibre i la lectura.

Reedició del llibre de les llegendes

La comunitat educativa del CEIP Verge dels Desemparats i el poble d'Oliva en general estem d'enhorabona, per fi ha arribat la reedició del llibre "Dotzena i mitja de llegendes del Pinet"

Un llibre amb 18 llegendes del nostre poble, recollides per Doménec Morell Fullana. En aquesta reedició les llegendes han estat revisades acuradament i s'ha inclòs una versió en castellà i una altra en anglès. I a més, hem comptat amb la col·laboració de 19 il·lustradors per fer d'aquest llibre un gran llibre.

Dani Miquel ha posat melodia i lletra al llibre amb una meravellosa cançó on ixen tots els personatges presents en les llegendes

El llibre de les llegendes convertit en art

El Centre de Participació Ciutadana El Pinet d'Oliva lluiran en breu dos grans murals que mostraran, en diferents versions, les llegendes del poble que recull el llibre “*Dotzena i *mitja de *Llegendes del Pinet”. Per a això, s'ha comptat amb dos artistes locals, Jaume *Morera, que ha iniciat el seu disseny en el mur exterior, on representarà les il·lustracions del llibre; i Anna Gisbert, que pintarà en el mur interior una reinterpretació amb un estil diferent, més infantil, unint les llegendes i amb tonalitats pastel.

Aquest projecte donarà renom al barri, a les llegendes i al Centre de Participació Ciutadana. A més, s'ha comptat amb artistes locals, i per a promocionar aquest llibre s'han col·locat plaques amb un QR en els murals, que dirigiran a la venda del llibre per a promocionar la gran tasca que ha fet l'associació de famílies del CEIP Verge dels Desemparats en aquesta segona edició del llibre”.

Oliva a 30 d'octubre de 2021

muralllegendes

Exposició reedició de les llegendes

Oliva a 24 de maig de 2022. Aquesta va ser la data on finalment es va poder mostrar al públic el treball de reedició del llibre "Dotzena i mitja de llegendes del Pinet", per davant una pandèmia que va frenar aquesta exposició que no va tindre millor espai per ser contemplada que la sala Francisco Brines en l'edifici de l'Enginy.