LITUÀNIA

Lituània

VILNIUS – LITUÀNIA, MAIG 2017

Vàrem eixir cap a Vilnius des de l’aeroport de L’Altet segons el previst, tres alumnes i dos professors. Després d’una breu parada a Frankfut d’enllaç aeri, vàrem arribar per la nit sense cap novetat a l’aeroport de la capital lituana, on els alumnes varen ser rebuts per les seues famílies, i els professors varen ser acompanyats a l’hotel.

Al dia següent vàrem tindre el primer encontre al propi hotel i va ser allí on alumnes i professors del programa vàrem assistir a interessants conferències on es parlava del sistema educatiu lituà, ens van introduïr en la llengua lituana i es va fer una demostració de pràactica instrumental autòctona. A continuació vàrem fer una ruta guiada per la ciutat antiga on vàrem descobrir la seua peculiar bellesa.

El segon dia varen començar els diferents assajos: música folkt lituana, Big Band i concert internacional. També vàrem gaudir de pràctica de cançons i danses folklòriques en un preciós jardí on vàrem provar dolços típics.

El tercer dia, després d’assajos i visita al museu de l’àmbar va tindre lloc el concert internacional on els alumnes espanyols acompanyats per les professores vàren tindre una reconeguda actuació per part de tot el públic. És de destacar la fascinació que senten per el fagot, al ser un instrument desconegut, i per l’audició de la jota de Falla, que els resulta molt atraient pel seu ritme característic.

El quart dia, després d’una interessant al Duke Palace i un dinar típic, els alumnes participen en un altre concert mostrant el que han aprés als tallers de Folk i Big Band. per la nit els professors de totes les delegacions assistim a un sopar a un paratge molt pintoresc localitzat a un bosc.

El cinqué dia vàrem viatjar a l’illa de Trakai com a convivència final, alumnes i professors. L’experiència va ser altament gratificant.

L’últim dia comencem el retorn a Alacant sentint que la nostra estància ha sigut molt grata per la càlida acollida dels nostres amfitrions lituans, per la placidesa de la ciutat i davant de tot per l’aprenentatge que hem adquirit mitjançant els concerts, tallers i visites culturals de gran interés.

La implicació dels nostres alumnes ha sigut excel.lent i estem convençuts que aquesta experiència va a ser important al seu procés educatiu.

VÍDEOS