ESTÒNIA

Estònia

TALLIN – ESTÒNIA, OCTUBRE 2017

La quarta mobilitat del Conservatori Professional d’Alacant “Guitarrista José Tomás” inclosa al programa d’intercanvi internacional Erasmus+, Notes of Europe, va tindre lloc del nou al tretze d’octubre a Tallin, la capital d’Estònia.

La delegació espanyola va estar formada per quatre professors, una persona de recolzament pertanyent al PAS del centre i sis alumnes.

Vàrem arribar al port de Tallin el dia huit d’octubre per la nit. Tant les famílies que allotjaven els alumnes com una representació de diversos professors de Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium estven allí per a rebre’ns. Els alumnes van marxar amb les seues famílies corresponents i els professors ens van acompanyar a l’hotel i després ens van dur a sopar.

El dilluns nou d’octubre ens vam reunir totes les delegacions al saló d’actes de Lender House, una de les seus del Tallinna Kesklinna. Des d’allí vam anar a realitzar una bonica excursió per tot el centre històric de la ciutat. Després de dinar, a l’escola, es va celebrar la cerimònia d’obertura per a, seguidament, començar els assajos del cor de cadascuna de les delegacions. Per la nit els professors vàrem assistir a un divertit sopar viquing.

El dimarts deu d’octubre van tindre lloc les presentacions de cada delegació i per a finalitzar, una presentació sobre el Tallin Song Festival Grounds. Degut a la pluja, es va suspendre la visita al recinte firal i es va substituïr per una interesant visita al Kumu Art Museum. Després del dinar a l’escola i dels assajos de cor va tindre lloc una vesprada folk amb balls i jocs a càrrec de les delegacions d’Estònia i Turquia, amb l’entusiasta participació d’alumnes i professors de totes les delegacions. Per a acabar el dia els professors vam gaudir d’un exòtic sopar tibetà.

El dimecres onze d’octubre, professors i alumnes vam realitzar un viatje a Tartu, capital cultural d’Estònia, on vàrem visitar el Museu Nacional Estoni i el teatre Vanemuine. Açò ens va permetre conéixer una miqueta més tant els orígens com la història del país.

El dijous dotze d’octubre era el dia del concert de totes les delegacions, per la qual cosa vam tindre un intens matí d’assajos. Després del Concert Internacional i de la cerimònia de lliurament de certificats, ens vam dirigir tots junts a sopar i a la representació a l’Òpera Nacional d’Estònia de “L’Holandés Errant” de Richard Wagner. Sense cap dubte aquesta va ser una significativa experiènica musical per als nostres alumnes, la majoria d’ells mai havien assistit a una representació operística.

L’últim dia de la mobilitat, el divendres tretze d’octubre, va estar dedicat a una gimkana pel centre de la ciutat, la visita a importants monuments com Nigulste i la Catedral Alexander Nevsky, i després del dinar una visita opcional al Tallinninfojuht Legends Museum.

Degut a que el nostre vol de tornada era el diumenge quinze d’octubre, vàrem programar una visita amb els alumnes de Riga per al dissabte catorze. Ací hem d’assenyalar l’amabilitat de totes les famílies que allotjaven els nostres alumnes, ja que no van posar cap problema a allotjar-los una nit més de les previstes.

Finalment, el diumnege quinze d’octubre, després d’un llarg dia de viatge en avió amb escala a Londres inclosa, vàrem arribar a Alacant.

El resultat d’aquest intercanvi ha sigut molt enriquidor. Hem conegut un dels països emergents dins de la UE. Els alumnes han pogut compartit experiències amb estudiants d’altres països amb les seues mateixes inquietuds artístiques, experimentant el poder de la música com a llenguatge universal. Des del punt de vista docent hem pogut conéixer un altre sistema educatiu i apreciar la gran importància que ténen els ensenyaments musicals a Estònia.

VÍDEO