RESOLUCIÓ de 18 de juliol de 2019, del secretari autonòmic d’Educació i Formació Professional, per la qual es dicten instruccions per a l’organització i funcionament dels centres docents específics d’Educació Especial sostinguts amb fons públics per al curs 2019-2020. [2019/7511]

(DOGV núm. 8598 de 24.07.2019) Ref. Base de dades 006937/2019

HTMLPDF signat electrònicament

Seté. Programes de Transició a la Vida Adulta (TVA)

1. Els centres d’Educació Especial de titularitat de la Generalitat poden impartir Programes per a la Transició a la Vida Adulta destinats a l’alumnat que reunisca els dos requisits següents:

a) Tindre complits els setze anys.

b) Haver cursat l’ensenyament bàsic en un centre d’Educació Especial o en un centre ordinari, quan les seues necessitats educatives especials aconsellen continuar el seu procés educatiu mitjançant aquests programes.

2. Els Programes de Transició a la Vida Adulta s’orienten a la consecució dels objectius següents:

a) Consolidar i desenvolupar les capacitats de l’alumnat i promoure el major grau possible d’autonomia personal i social.

b) Mantindre i aplicar a la vida quotidiana les competències instrumentals bàsiques adquirides en les etapes corresponents a l’ensenyament bàsic obligatori.

c) Fomentar la participació de l’alumnat en tots els àmbits en què es desenvolupa la vida adulta.

d) Desenvolupar els aspectes relacionals que els defineixen com a membres d’una societat, construir la seua pròpia identitat personal i afavorir la participació i responsabilitat ciutadana.

e) Adquirir habilitats laborals de caràcter polivalent, la capacitat per a seguir normes elementals i de seguretat en el treball, la motivació davant la tasca i la no discriminació per raó de gènere o qualsevol altra circumstància.

3. Els Programes de Transició a la Vida Adulta s’estructuren en els àmbits d’experiència següents:

a) Autonomia personal en la vida diària.

b) Integració social i comunitària.

c) Orientació i formació laboral.

Aquests àmbits han d’incorporar les àrees d’intervenció preferent de l’etapa de secundària obligatòria especificades en el punt 5 de l’apartat cinqué d’aquesta resolució. El contingut i l’horari s’han d’ajustar a les característiques i necessitats de l’alumnat, tot considerant les seues capacitats, les possibilitats de dur-les a terme i l’itinerari formatiu personalitzat.

4. Els Programes de Transició a la Vida Adulta els han d’impartir mestres de l’especialitat de Pedagogia Terapèutica i professorat tècnic de Formació Professional.

5. El personal especialista de Pedagogia Terapèutica ha d’assumir, preferentment, la tutoria del grup i la docència dels àmbits d’autonomia personal en la vida diària i d’integració social i comunitària. El professorat tècnic de Formació Professional és el responsable de la docència de l’àmbit d’orientació i formació laboral.

6. L’equip educatiu, amb l’assessorament de l’especialista d’Orientació Educativa, pot determinar la conveniència que, per les seues capacitats i necessitats, una alumna o alumne no curse l’àmbit d’orientació i formació laboral, prèvia informació a les famílies o representants legals, que han de donar el seu consentiment per escrit.

7. Els centres privats concertats també poden impartir Programes de Transició a la Vida Adulta, que, en tot cas, han d’organitzar i dur a terme amb el personal de la seua plantilla.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies