Premis Professionals

Pot presentar-se a Premi Professional l’alumnat que haja conclòs els ensenyaments professionals de música, en les diferents especialitats, en conservatoris o centres autoritzats d’ensenyaments artístics professionals de la Comunitat Valenciana i reunisca els requisits que s’indiquen a continuació:

Requisits

FASE CENTRE:

– Aconseguir, en els dos últims cursos dels ensenyaments professionals de música una nota mitjana igual o superior a 8 punts.

– Així mateix, haurà d’obtindre la següent qualificació específica segons el premi al qual opte:

a) Per a poder presentar-se als premis de les diferents especialitats, haurà d’obtindre una qualificació mínima de 9 punts en l’assignatura específica, tant en cinqué curs com en sisé curs de l’especialitat a la qual s’opte.

b) Per a poder presentar-se als premis en les diferents modalitats convocades, haurà d’obtindre una qualificació mínima de 9 punts: en els dos cursos d’Anàlisis i en l’assignatura de Fonaments de Composició (modalitat Fonaments de Composició), en els dos cursos d’Història de la Música (modalitat Història de la Música), i en els dos últims cursos de l’assignatura de Música de Cambra, així com una qualificació mínima de 8 punts en sisé curs d’Instrument o Canto (modalitat Música de Cambra).

A aquest efecte, les assignatures convalidades no seran tingudes en compte en el càlcul de la nota mitjana. En el cas de l’alumnat que haja ingressat en sisé curs, la nota mitjana estarà referida únicament a les assignatures d’aquest curs.

CONTINGUTS DE LA PROVA:

• ESPECIALITAT INSTRUMENTAL: 3 obres de diferents estils amb una duració de 30 minuts, de nivell de 6é d’ensenyaments professionals. Adjuntar 3 fotocòpies de cada obra.
• HISTÒRIA DE LA MÚSICA: Audició comentada (2 hores); Desenvolupament d’un tema del currículum, i exposició del mateix (1 hora) i preguntes del tribunal sobre el tema exposat (15 minuts).
• MÚSICA DE CAMBRA: Interpretació d’almenys 3 obres de diferents estils amb un grup de cambra (30 minuts).
• FONAMENTS DE COMPOSICIÓ: Anàlisi escrita harmònica, formal i estètic d’un fragment proposat pel tribunal (2 hores); Exercici
de composició d’una partitura per a la plantilla que es determine, amb una extensió mínima de 50 compassos (4 hores).

PREMIS:
Es pot concedir per especialitat un Premi Extraordinari i dos Esments d’Honor. Aquests Premis també poden quedar deserts.

Termini d’inscripció a la fase de centre: del 19 al 23 de juny

enviar al correu 03011112@edu.gva.es

FASE AUTONÒMICA:
Podrà accedir a la fase autonòmica l’alumnat que haja obtingut el premi en la fase en el centre, en l’especialitat o modalitat corresponent en la fase de centre.