RAPSODES

El present curs, el nostre centre ha participat en el Projecte Rapsodes, una iniciativa de la Conselleria d’Educació Universitats i Ocupació la finalitat de la qual és la realització d’intercanvis escolars que programen i realitzen activitats d’ús real del valencià que afavorisquen en l’alumnat la competència comunicativa i el foment d’actituds positives cap a la llengua pròpia.

La modalitat que hem triat ha consistit en la planificació i realització d’activitats específiques d’aprofitament didàctic al voltant de la poesia oral improvisada, la cançó tradicional, la glosa, el rap, etc., tant des del punt de vista lingüístic com artístic. En un primer moment es va realitzar un taller amb una artista destacada del panorama de la música urbana en valencià: Jazzwoman i posteriorment una jornada de convivència amb un centre educatiu de primària d’Elx; el CEIP Sanchis Guarner.

Taller amb Jazzwoman

Jazzwoman ens va contar quins són els orígens i les característiques més importants del hip-hop i com ha derivat en el rap. Vam descobrir com crear loops i què són, per acabar cantant les composicions que vam crear. El dia va ser fantàstic i el resultat…

Ens va parlar de què era el hip-hop i la seua relació amb el rap

El hip-hop: un moviment artístic dels nostres temps