Formació del professorat

La formació continuada del profesorat és per a la nostra escola una eina fonamental per a la nostra tasca educativa.

Realitzem visites pedagògiques a altres escoles per tal d’aprendre de l’experència dels companys/es, també hem visitat

CURS 23-24: Noves metodologies per a la transformació educativa: Tertúlies dialògiques, Estacions d’aprenentatge, Microsoft 365, De l’oralitat a la escriptura,,,

CURS 2022-23:

• Eines per al canvi. (CEFIRE) (Tot el claustre)
    • Eines per al canvi: Hem sigut sel3leccionats quatre centres de tota la Comunitat Valenciana per a realitzar aquesta formació completíssima que tindrà una durada de dos anys, combinant sessions online amb reconeguts ponents a nivell nacional i comptant amb dos facilitadors en sessions presencials, especialitzats en neurociència. L’itinerari “Eines per al canvi” està pensat per a, abans de realitzar cap canvi, analitzar i situar-se en les diferents realitats tant individuals Introducció com d’equip dels claustres. Contextualitzar les necessitats i establir el punt de partida és fonamental per a determinar què volem canviar i per a què. L’objectiu principal que es persegueix és l’excel·lència en el treball dels professionals de l’educació en pràctica diària amb el seu alumnat. Aprendre a ensenyar bé significa assumir un compromís de creixement personal i acadèmic, superant les resistències al canvi que de natural apareixen. La responsabilitat en la consecució de la qualitat de l’ensenyament ens porta a estar en contínua formació amb una contínua actitud d’estudi i d’investigació. Considerem que es podrà arribar a aquesta excel·lència partint de treballs, discussions i reflexions realitzades de manera grupal amb participació de tots els professionals de l’educació i no de forma aïllada. En aquest sentit, Eines per al canvi, permet planificar i millorar les actuacions de tot l’equip docent d’un centre escolar des d’un model de treball que promou l’alt rendiment de tots els seus components. El treball amb tot l’equip d’un centre ens situa en una pràctica que permeta la circulació d’idees, conceptes i experiències de manera que es possibiliten micro i macro aprenentatges. Mitjançant aquesta formació s’enriqueix l’anàlisi de les realitats escolars i la qualitat educativa des del punt de vista de l’individu i des de la mirada complexa de tot un equip de treball i se li dona el màxim sentit a la figura de l’assessoria establint l’aprenentatge col·laboratiu i l’acompanyament sistemàtic.
    • Erasmus +: Estades dels docents a Turquía, Portugal i Itàlia.
    • Resistències artístiques: Projecte “ets llavor” on comptarem amb tres artistes que vindran a treballar al centre (Cefire).
    • Sonògraf: Formació musical. (CEFIRE)

CURS 2021-22

• Avaluació (Tot el claustre):
    pdf_20211201_234127_0000

• Pla Digital Col•laboratiu (Tot el claustre). Formació en les eines de Microsoft.
    • Disseny d’Espais Educatius (Equip Infantil):

Assistència a les “III Jornades Repensar i transformar els espais educatius” (CEFIRE), curs “Transformant espais per a l’aprenentatge en Educació Infantil” (CEFIRE) i especialment amb l’assesorament per part de Jenny Silvente, de @verpensarsentir, amb la formació “CAMINS I MIRADES CAP ALS AMBIENTS”.

• IMOU-TE (CEFIRE): Visites pedagògiques a altres centres. / Rebre nosaltres també a altres centres per a mostrar l’atelier d’Infantil i les tipologies textuals de Primària.
    • Congrés virtual d’Educació Infantil “Arrels d’Infància”. CEFIRE

CURS 20-21 (Equip Infantil)

• L’itinerari “La globalitat dels llenguatges” (lectoescriptura, matemàtiques, art, música…), ja que com afirma Loris Malaguzzi “L’infant està fet de cent llenguatges”.

ALTRES CURSOS:

• Mètode ABN
    • Montessori.
    • Mediació en el centre i tutoria entre iguals.
    • Integració de la metodologia bilingüe CLIL a l’aula de naturals i Educació artística.
    • Integració de la metodología de les Tipologies textuals a Primària.
    • El teatre, un joc d’equip.
    • Recursos TIC: Mestre a casa i ús de les tablets.
    • Recursos metodològics per a la práctica docente.
    • Primers auxilis.
    • Tècniques, activitats i material d’enriquiment curricular per a desenvolupar les competències bàsiques.
    • Elaboració d’activitats per a la pissarra digital.
    • Cura de la veu.
    • Millora de les relaciones socials a l’aula.
    • Didàctica de l’anglès.
    • Recursos per als racons.