PODCAST

EL BRAILLE SONA!

La realització d’un projecte de podcast en l’educació infantil i primària és una eina innovadora i eficaç per fomentar el desenvolupament lingüístic i la competència comunicativa de l'alumnat. Aquest tipus de projecte permet a l'alumnat, treballar les seves habilitats de manera integrada, potenciant la comprensió i l'expressió oral en un context significatiu.

En primer lloc, la creació de podcasts exigeix que els alumnes desenvolupen el seu vocabulari i milloren la seva pronunciació, ja que han de preparar i enregistrar els seus textos amb claredat i precisió. Aquest procés els ajuda a prendre consciència de la importància de l'entonació, el ritme i la modulació de la veu.

A més, el treball col·laboratiu és essencial en la producció de podcasts. Els alumnes han de planificar, escriure i editar els seus continguts junts, fomentant així la cooperació i el treball en equip. Aquestes activitats col·lectives contribueixen a enfortir les habilitats socials i comunicatives, ja que els estudiants han de negociar idees, donar i rebre feedback constructiu, i coordinar-se per assolir un objectiu comú.

El podcasting també ofereix una plataforma per a que els alumnes expressen les seves idees i emocions d’una manera creativa i lliure, augmentant la seva motivació i autoestima. En sentir-se escoltats i valorats, es genera un entorn d’aprenentatge més enriquidor i inclusiu.

Finalment, la realització de podcasts facilita l’ús de les noves tecnologies, proporcionant als alumnes competències digitals essencials per al segle XXI. L’ús d'equips d’enregistrament, programes d’edició d’àudio i plataformes de distribució digital amplia el seu coneixement tecnològic i els prepara per a futurs reptes acadèmics i professionals.

En resum, la implementació d’un projecte de podcast en l’educació infantil i primària és una eina poderosa per al desenvolupament lingüístic i la competència comunicativa dels alumnes, promovent la creativitat, la col·laboració i l’ús efectiu de les tecnologies digitals.

Des del curs 20-21, l'escola aposta pel podcast i ve participant en diferents projectes i programes relacionats amb aquesta ferramenta.

En aquest apartat podràs escoltar els programes de PODCAST que anat gravant en el col·le.