PEAFS: Notícies

En el següent apartat, trobareu la relació d’activitats impulsades des del projecte PEAFS implementades durant el curs 23/24:

DIA DE L’ESPORT

El darrer 27 de març vam celebrar el dia de l’esport: una iniciativa dirigida a tots els centres educatius que té com a objectiu promoure l’activitat física entre el nostre alumnat.

Aquesta ha sigut l’edició més multitudinària de totes les que s’han promocionat a la nostra comunitat ja que s’han arribat a adherir unes 1050 escoles a aquesta proposta, que aquest curs ha tingut com a tema central els Jocs Olímpics i Paralímpics de París com a teló de fons.

L’organització d’aquesta jornada esportiva commemora el Dia Internacional de l’Esport per al Desenvolupament i la Pau (6 Abril). La temàtica promoguda des de l’ONU per al 2024 ha versat sobre l’impuls de l’esport com a instrument per promoure societats pacífiques i inclusives.

Per aquesta raó, a la nostra escola, hem fusionat la celebració del dia de l’esport amb el Dia Mundial de Conscienciació de l’Autisme (2 Abril) per a intensificar la perspectiva inclusiva de l’esport amb aquesta jornada esportiva on tot l’alumnat ha pogut practicar esport gaudint de les mateixes oportunitats.

Treballant així, hem aconseguit impulsar els següents Objectius del Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030:

• 3-Salut i benestar.
  • 4-Educació de qualitat.
  • 10-Compensació de les desigualtats.
  • 16-Pau, justícia i institucions sòlides.

En concret, l’alumnat ha participat en diferents modalitats esportives distribuïdes per les zones exteriors del centre: parkour, tir amb arc, llançament de javelina, bàdminton, hoquei, bàsquet, futbol, handbol, futbol sala, tennis, voleibol.

En definitiva, aquesta jornada ens ha servit per a compartir una experiència esportiva de forma conjunta, impulsant valors com la col.laboració, l’esforç, l’ajuda mútua, l’empoderament, la tolerància, el respecte, la salut i la inclusió social.

SESSIONS DE PILOTA VALENCIANA

pilotaire 1 23 24

Aquesta darrera setmana ens ha visitat Federació Valenciana de Pilota Valenciana, dintre del programa Pilota a l’Escola de la Generalitat Valenciana. Concretament hem tingut el gust de rebre a les nostres instal.lacions a Pablo Linares, (pilotaire professional) de Borriol.

L’activitat ha esdevingut en dues parts: la primera ha estat una xarrada on l’alumnat de 4t ha pogut preguntar qualsevol dubte que li ha sorgit sobre aquest esport o sobre la trajectòria professional de l’esportista. Pablo ha aprofitat el moment per a contar anècdotes i experiències molt interessants que li han ocorregut en el món de l’esport.

Seguidament hem practicat amb ell en el pati mentre es gaudia de la companyia i de la convivència amb els iguals. Aquesta experiència ens ha servit per a fomentar la pilota valenciana com a esport professional i per a donar a conéixer un tipus d’esport autòcton, trasmetent des dels centres educatius, les possibilitats educatives, socials i culturals d’aquesta modalitat esportiva.

Moltes gràcies per la visita!

III CURSA DE SANT BLAI AL NOSTRE CENTRE

El darrer dijous dia 1 de febrer, amb motiu de la celebració del festiu local en honor al patró de Borriana, vam organitzar la III cursa de Sant Blai al nostre centre.

La finalitat d’aquesta jornada esportiva és fomentar l’activitat física en edat escolar des d’una vessant no competitiva i inclusiva i els hàbits alimentaris saludables en un entorn educatiu igualitari, segur i respectuós.

Com en les darreres edicions, per cortesia del Servei Munipial d’Esports (SME), el dia va començar amb el muntatge d’un gran unflable que serveix de línia d’eixida i d’arribada.

I com podeu veure, dies previs a la celebració, en les diferents aules, es van elaborar cartells de motivació relatius al foment d’estil de vida sana i sostenible.

Aquest event esportiu és un gran treball organitzatiu dels mestres d’educació física (Jorge Roca i Ramón Almiñana) que converteix el pati verd del nostre centre en una pista d’atletisme, a mena de circuit, que s’adapta les possibilitats de cadascun dels nivells educatius.

En acabar cada cursa, i per cortesia de l’empresa del menjador escolar (Serunion), l’alumnat acudia al punt d’avituallament on podia recarregar les piles i l’energia prenent un plàtan i bebent una botelleta d’aigua.

Durant la cursa, vam viure moments tan especials com aquest en el que podeu veure a dos xiquets compartint el moment de finalitzar la volta, prioritzant l’amistat en lloc de la pressió per guanyar.

És, per això, que entre els beneficis que pretenem amb la realització de la cursa de Sant Blai es troben la potenciació de l’autoestima, l’acceptació de les diferències individuals, el respecte, la compensació de les desigualtats i la superació personal.

Enguany, com a novetat, el propi claustre es va animar a participar corrent a la fi de totes les curses la seua pròpia volta.

Gràcies a tots i totes per participar! Gràcies per tots els missatges d’ànim que vau regalar als vostres companys i companyes! Fins l’any que ve!

ACTIVITATS MUGENDO

MEGENDO 1R 23-24

L’alumnat de 1r i 2n de Primària ha participat en una exhibició a càrrec de l’escola d’arts marcials Mugendo Sdk, activitat organitzada des del Servei Municipal d’Esports (SME). Durant la sessió, l’alumnat ha pogut aprendre sobre els beneficis de les arts marcials, entre els que destaquem:

a) Ajudar a millorar les relacions socials de forma positiva i segura.

b) Aprendre a ser disciplinat i responsable en les tasques personals.

c) Desenvolupar la coordinació i la psicomotricitat, fomentant la millora de la forma física.

d) Potenciar les conductes que reforcen els bons valors.

e) Augmentar la confiança i l’autoestima.

Gràcies per haver vingut al nostre centre. Esperem gaudir d’ací a poc de més sessions per a la resta d’alumnat de Primària.