Recentment ens hem incorporat al projecte d’innovació “Biblioinnova’t”, amb el propòsit d’impulsar la dinamització de la nostra biblioteca escolar i el foment de la lectura.
Volem un #Penyagolosa_Lector.
FINALITATS
- Crear un espai educatiu, versàtil i obert en la comunitat educativa.
- Definir un espai innovador per a la lectura, l’aprenentatge, la col.laboració, la investigació i la inclusió.
- Fomentar la lectura i la dinamització de la biblioteca del centre.
- Actualitzar el fons bibliogràfic.
- Utilitzar la biblioteca escolar per a poder treballar tant les matèries pròpiament curriculars com les propostes d’activitats que de manera transversal, se centren en aspectes educatius innovadors, activen el treball per competències i impulsen accions relacionades amb la ciutadania responsable i global, acomplint l’Agenda 2030.
QUÈ ENS APORTA AQUEST PROJECTE?
1- Creació d’una comissió:
Tenim una comissió encarregada de dissenyar, planificar i avaluar les activitats de dinamització de la biblioteca escolar i la seua gestió, l’ús i l’atenció dels espais, la gestió dels préstecs i la catalogació dels fons bibliogràfics i la coordinació amb la resta de membres del claustre per a planificar i dur a terme activitats de foment de la lectura en el centre.
2- Participació en BiblioEdu:
Amb l’adhesió a este projecte, hem aconseguit digitalitzar la biblioteca escolar, eliminant la gestió i l’emmagatzematge local per a oferir un servEI de biblioteca completament en línia.
3- Adequació de l’espai:
Hem adquirit materials versàtils, polivalents i innovadors que ens han permés afavorir la participació, la inclusió i l’ús de metodologies actives d’aprenentatge.
El nostre objectiu és ampliar els usos de la biblioteca escolar, convertint-la en un espai atractiu i obert en tota la comunitat educativa, renovant la seua funcionalitat i adequant l’espai.
4- Adquisició de fons bibliogràfics:
Hem actualitzat el fons bibliogràfics tenint en compte els criteris d’inclusió, igualtat i convivència, especialment en llengua valenciana i triant preferiblement, aquells que són d’autoria o coautoria femenina.
5- Activitats de foment lector:
Promourem bones pràctiques i activitats de foment de la lectura i dinamització de la biblioteca de centre, que fomenten les habilitats per a llegir i escriure i que faciliten a l’alumnat l’accés a la informació i on puga formar-se en l’ús crític.
6- Formació del professorat en la gestió de biblioteques i foment de la lectura:
Impulsarem la formació relacionada amb la gestió i dinamització de biblioteques escolars PMB i el foment de la lectura.
7- Accions de coordinació amb la biblioteca pública:
Volem fomentar la coordinació del nostre centre amb la biblioteca municipal per a motivar l’hàbit lector des d’edats primerenques (infantil i primària), donant inici a les mesures de foment de la lectura del centre (préstec setmanal de llibres).
8- Accions d’apertura de la biblioteca escolar a les famílies i a l’entorn:
Volem fomentar la coordinació del nostre centre amb la biblioteca pública municipal i altres espais socioculturals del municipi, com és la residència de la 3a edat, per a possibilitar la participació en programes conjunts.
9- Actualització del catàleg bibliogràfic:
Volem disposar d’un fons bibliogràfic actualitzat. Hem separat i organitzat els documents en format paper dels de format audiovisual. També hem utilitzat la CDU per a organitzar temàticament les prestatgeries, separant la classificació 8 en: contes, novel·les, poesia, teatre i còmics.
10- Altres activitats:
Activitats de motivació per a l’obertura: votació del lema, concurs de la mascota, tour sorpresa i lliurament dels carnets. – Normes d’ús en pictogrames. – Activitats inclusives en temps d’esplai (bibliopati). – Maletes viatgeres de contes coeducatius. – Dia de llibre: lectura compartida. – Jornades pluriculturals i plurilingües: contacontes de les famílies. – Difusió en la web del centre.