objectius valencià primària

L’Educació Primària contribuirà a desenvolupar en els xiquets i les xiquetes les capacitats que els permeten:

  1. Conéixer i apreciar els valors i les normes de convivència, aprendre a obrar d’acord amb aquestes de manera empàtica, preparar-se
    per a l’exercici actiu de la ciutadania i respectar els drets humans, així com el pluralisme propi d’una societat democràtica.
  2. Desenvolupar hàbits de treball individual i d’equip, d’esforç i de responsabilitat en l’estudi, així com actituds de confiança en si mateix, sentit crític, iniciativa personal, curiositat, interés i creativitat en l’aprenentatge, i esperit emprenedor.
  3. Adquirir habilitats per a la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència, que els permeten desenvolupar-se amb autonomia en l’àmbit escolar i familiar, així com desenvolupar actituds de respecte mutu en els grups socials amb els quals es relacionen.
  4. Conéixer, comprendre i respectar les diferents cultures i les diferències entre les persones des d’una perspectiva crítica, la igualtat de drets i oportunitats d’homes i dones i la no discriminació de persones per motius gènere, cultura, ideologia, ètnia, orientació o identitat sexual, religió, diversitat funcional o altres condicions.
  5. Conéixer i utilitzar de manera adequada i efectiva, oralment i per escrit, les llengües oficials: el valencià, com a llengua pròpia i
    oficial, i el castellà, com a llengua cooficial, i desenvolupar hàbits de lectura individual i en contextos de diàleg, debat i intercanvi d’experiències.
  6. Adquirir en llengua estrangera la competència comunicativa bàsica que els permeta comprendre i expressar missatges senzills en situacions quotidianes.
  7. Desenvolupar actituds positives cap a la riquesa multilingüe i multicultural present en la societat, on conviuen el valencià i el castellà, a més d’altres llengües familiars.
  8. Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques i iniciar-se en la resolució de problemes que requerisquen la realització d’operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, així com ser capaces d’aplicar-los a les situacions de la seua vida quotidiana.
  9. Conéixer els aspectes fonamentals de les ciències de la naturalesa, les Ciències Socials, la Geografia, la Història i la Cultura, a través de l’assignatura de Coneixement del Medi natural, Social i Cultural o en el desenvolupament de projectes interdisciplinaris.
  10. Desenvolupar les competències tecnològiques bàsiques i iniciar-se en la seua utilització per a l’aprenentatge, desenvolupant un esperit crític davant el seu funcionament i els missatges que reben i elaboren.
  11. Utilitzar diferents representacions i expressions artístiques i iniciar-se en la construcció de propostes visuals i audiovisuals,
    desenvolupant la sensibilitat estètica i potenciant la creació artística.
  12. Valorar la higiene i la salut, acceptar el propi cos i el dels altres, respectar les diferències i utilitzar l’educació física, l’esport i l’alimentació com a mitjans per a afavorir el desenvolupament personal i social.
  13. Desenvolupar actituds de respecte i cura cap a tots els animals, prestant una atenció especial al desenvolupament de formes de comportaments empàtics i correctes amb els animals de companyia.
  14. Desenvolupar les seues capacitats afectives en tots els àmbits de la personalitat i en les seues relacions amb altres persones, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis de qualsevol tipus i als estereotips sexistes.
  15. Desenvolupar hàbits quotidians de mobilitat activa autònoma saludable, fomentant l’educació viària i actituds de respecte que
    incidisquen en la prevenció dels accidents de trànsit.
  16. Desenvolupar hàbits de consum responsable en el context de l’educació per a la sostenibilitat i la protecció del medi ambient, en el camí cap a la transició ecològica.
  17. Promoure actituds de respecte entre tots els membres de la comunitat educativa, així com la cooperació entre iguals.