EDUCACIÓ INFANTIL: SEGON CICLE
En el segon cicle d’Educació Infantil, continuem amb la línia pedagògica iniciada en el primer cicle d’aquesta etapa però ampliant el ventall de propostes de treball, sense perdre el vista, els següents aspectes:
- El desenvolupament afectiu.
- La gestió emocional.
- El moviment i els hàbits de control corporal.
- Les manifestacions de la comunicació i del llenguatge.
- Les pautes elementals de convivència i relació social.
- El descobriment de l’entorn, dels éssers vius que conviuen i de les característiques físiques i socials del mitjà en el qual viuen.
- L’educació en valors, l’educació per al consum responsable i sostenible i la promoció i educació per a la salut.
- L’elaboració d’una imatge de si mateix i mateixa positiva, equilibrada i igualitària.
- L’autonomia personal.
A més considerem a les xiquetes i els xiquets protagonistes del seu propi procés de creixement i desenvolupament i els oferirem les experiències i les condicions necessàries perquè cadascun d’elles i ells, seguisca camins individuals i diversos, podent aplicar el viscut a situacions cada vegada més complexes.
Per tant, en el 2n cicle d’Educació Infantil, s’inicien, s’amplien o es reforcen els aprenentatges de l’anterior cicle i s’intensifiquen l’adquisició de les destreses que contribueixen a aprendre a ser i aprendre a fer, de manera que cada vegada s’adquireix més autonomia i iniciativa en la realització de tasques.