EDUCACIÓ INFANTIL: PRIMER CICLE
En el primer cicle d’Educació Infantil, la importància dels estímuls, els ambientes rics en experiències sensorials i la necessitat de créixer en un entorn segur i amorós adquireixen una rellevància de primera categoria. D’ací ve que, com a centre, oferim un entorn escolar basat en la confiança, l’alegria i el benestar que respecte la individualitat de la xiqueta i xiquet mentre s’atén la necessitat creixent, durant els primers d’anys, de socialitzar-se. A més fomentem un ambient que determine “les ganes d’aprendre en un futur” amb activitats de caràcter sensorial, manipulatiu i experiencial.
La gestió emocional és de vital importància en tant que hem de reconéixer i gestionar, des d’una mirada pura, sense prejudicis, les necessitats afectives de cada infant.
A més, tot el referent a l’estimulació del llenguatge oral adquirirà progressiva importància com a part del seu procés de desenvolupament cognitiu i com a nexe per a establir relacions amb els iguals.
Resumint, respectem les necessitats físiques, afectives, biològiques (alimentació, descans, higiene, …etc.), lúdiques, …etc. dels xiquets i xiquetes de 0 a 3 anys a través de pedagogies actives on l’experimentació, l’observació, el moviment i els ambients preparats permeten a l’alumnat connectar amb les seues necessitats, els seus interessos i el seu sentir per a poder explotar i desenvolupar la seua pròpia experiència d’aprenentatge fent-li sentir valorat i formant part, a poc a poc, d’un grup.
AULES DE 2 ANYS:
Des del curs 22/23, disposem d’una aula de 2 anys con 18 llocs autoritzats que s’atesa por una mestra d’Educació Infantil i una educadora.
El pròxim curs, tindrem disponible una altra aula de 2 anys que compartirà el bany propi ajustat a les seues necessitats i una zona d’esbarjo exclusiva, així com, l’educadora. A més a més, comptarem amb un altre o altra docent més.