Altres activitats

Durant el present curs 22/23, han sigut les següents:

TALLER DE DINAMITZACIÓ DE LA BIBLIOTECA DEL CENTRE

dinamització biblioteca 0

Coincidint amb la setmana en la que es commemora el Dia de les Biblioteques (24 d’octubre de 2022), el nostre alumnat ha participat en diversos tallers de dinamització de la biblioteca del centre.

Bàsicament, els objectius que es pretenen són:

  • Dinamitzar la biblioteca del centre donant a conéixer el seu funcionament.
  • Fomentar entre l’alumnat l’hàbit i el plaer per la lectura, l’aprenentatge i l’ús de la biblioteca.
  • Formar a l’alumnat com a usuaris actius de la biblioteca.
  • Aplicar el Pla Lector del centre.
  • Concienciar de la importància del bon ús de la biblioteca escolar.
  • Estimular el préstec bibliotecari.

La biblioteca del centre es considera un eix sobre el qual desenvolupar diferents competències plantejades en l’àmbit legislatiu i també forma part del projecte de patis coeducatius del nostre centre. Per altra banda, destaca pel seu paper fonamental en la implementació del Pla Lector del centre.

Per aquesta raó, este taller va encaminat a orientar, recolzar i enfortir les línies d’actuació necessàries per a altres programes relacionats amb la competència lingüística: activitats d’animació lectora, projectes d’investigació, …etc.

ROSALIA BLIOTECA BONA

JA HA ARRIBAT LA TARDOR

La tardor ha arribat a les aules d’Educació Infantil!

L’alumnat de la classe d’infantil de 2 anys, en col·laboració amb les aules de 3 anys, va fer un treball plàstic, on les xiquetes i xiquets han estampat els seus manetes per a recrear la caiguda de les fulles utilitzant els colors típics d’aquesta estació de l’any: groc, marró, taronja, roig i verd. També han decorat el tronc amb paperets de seda.

Ho han passat fenomenal i han gaudit moltíssim!

tardor 2

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR: SECTOR ALUMNAT

CONSELL ESCOLAT ALUMNAT 22-23

El darrer divendres 4 de novembre de 2022, vam celebrar les eleccions al Consell Escolar per a triar a l’alumnat representant d’aquest sector. Han sigut molts els candidats i candidates amb ganes de col·laborar en l’organització de l’escola.

Finalment, Nerea, Teona i Cristina han sigut les triades per a representar al sector “Alumnat” en el Consell Escolar del nostre centre.

Enhorabona a les tres!

Gràcies a totes i tots.

KANDINSKY A L’EDUCACIÓ INFANTIL

A les aules de 5 anys, s’ha estat treballant l’obra del pintor Vasili Kandinsky dins de les propostes que l’enfocament matemàtic d’INNOVAMAT ofereix i que tot el nostre centre implementa des d’aquest curs.

La seua obra, “Quadrats amb cercles concèntrics”, ens ha servit per a introduir les formes geomètriques del cercle i quadrat i conceptes com dins i damunt, també els colors i les grandàries gran, mitjà i xicotet.

Ha sigut un treball interdisciplinari de caràcter lògic, matemàtic i plàstic que hem començat amb una descripció oral de la pintura. A continuació, per grups, hem anat pintant els quadrats i cercles amb diferents tècniques: la pintura, l’aquarel·la, les ceres, …etc. permetent que cada alumna i alumne desenvolupe la seua creativitat. Hem finalitzat l’activitat amb una creació conjunta de l’obra que ara llueix i decora el passadís de la zona d’Educació Infantil.

kandinski obra final

ESTACIONS D’APRENENTATGE EN EDUCACIÓ INFANTIL (1)

En el nostre centre, apostem per la implementació de metodologies actives com les Estacions d’Aprenentatge. En aquest cas, les aules de 4 anys van introduint diverses propostes setmanals on l’alumnat s’organitza per grups que van passant per les diferents activitats.

Les propostes d’aquesta setmana han consistit en:

  1. Enfilat: per al treball de la psicomotricitat fina i on també es treballa la seriació.
  2. Puzles fets amb depressors: per al treball de la lògica-matemàtica, les formes geomètriques i els colors.
  3. Jocs d’associació: en aquest cas, s’associa el número a la quantitat i es repassa la direccionalitat de la xifra (feta amb material d’escata) amb el dit.
  4. Jocs de classificació: es classifiquen els pompons per colors i a més, es treballa la psicomotricitat fina ja que s’han d’agafar els pompons amb pinces.
estaciones 1
Enfilat
estaciones 2
Puzles amb depressors
estaciones 3
Jocs d’associació
estaciones 4
Jocs de classificació

ESTACIONS D’APRENENTATGE EN EDUCACIÓ INFANTIL (2)

Les tutores de 4 anys continuen ampliant el ventall d’activitats proposades en les Estacions d’Aprenentatge.

Per a la 2a setmana, han proposat les següents:

  1. Activitats associades a temàtiques estacionals: en aquest cas, s’han proposat jocs manipulatius de temàtica Halloween.
  2. Lectoescriptura del nom propi: es tracta de jugar a puzles on les peces que encaixen són el seu nom i la seua fotografia.
  3. Lectoescriptura del nom propi 2: en la pissarra plastificada, l’alumnat col·loca la targeta del seu nom, després el construeix amb materials naturals i finalment, l’escriu.
  4. Jocs de classificació: les pinces que es troben en la caixa es col·loquen en les vores de la mateixa segons el color, la qual cosa permet treballar els colors i també la psicomotricitat fina.
estaciones 5
Activitats per temàtiques: Halloween
estaciones 6
Lectoescriptura del nom propi
estaciones 7
Lectoescriptura del nom propi 2
estaciones 10
Jocs de classificació

ESTACIONS D’APRENENTATGE EN EDUCACIÓ INFANTIL (3)

Us presentem les propostes manipulatives de les Estacions d’Aprenentatge que les tutores de les aules de 4 anys han triat per a la 3a setmana.

  1. Construccions creatives: el seu objectiu és desenvolupar la competència màxima, el desenvolupament de la creativitat de l’alumnat, a través de materials naturals com són les pedres.
  2. Jocs matemàtics: a més de desenvolupar la psicomotricitat fina amb l’ús de pinces, es treballa la quantitat. Es tracta de col·locar tants pompons com indique la xifra del recipient.
estaciones 9
Construccions creatives
estaciones 11
Jocs matemàtics

ESTACIONS D’APRENENTATGE EN EDUCACIÓ INFANTIL (4)

La 4a setmana s’han presentat aquestes propostes en les Estacions d’Aprenentatge, d’acord amb els interessos i necessitats de l’alumnat de 4 anys.

Us deixem la descripció:

  1. Jocs matemàtics manipulatius: en els quals s’associa la quantitat d’abelles a la xifra o al nombre de punts.
  2. Comptatge: es tracta de comptar els dibuixos i es pinça el número de la targeta que corresponga.
  3. Grafomotricitat: es treballa la direccionalitat del número repassant làmines plastificades.
  4. Policubos: es construeixen torres de tants cubs com indique la xifra.
estación abejas
Jocs matemàtics manipulatius
Comptatge
grafomotricidad
Grafomotricitat
policubos
Policubs

TALLERS D’INTERNIVELL AL 1r CICLE D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA

L’alumnat de 1r i 2n de primària ha començat a treballar el primer dels 5 tallers d’internivell que es realitzaran al llarg del curs.

Cada dimarts aquest alumnat, barrejat, participa en els tallers proposats amb l’objectiu d’oferir situacions d’aprenentatge que propicien la interrelació entre l’alumnat de 1r i de 2n amb aprenentatges significatius, competencials i inclusius.

Els tallers proposats són els següents:

TALLER DE CUINA:

En el taller de cuina es pretén ensenyar a l’alumnat l’alimentació saludable d’una forma divertida. Realitzem receptes fàcils perquè ells i elles manipulen, experimenten, puguen compartir, juguen i aprenguen a elaborar receptes divertides i saludables. En aquest taller, també es treballa l’autoestima i la motivació, els prepara per a una vida sana, millora la psicomotricitat fina i desenvolupa el pensament lògic.

En la primera sessió vam fer un eriçó amb raïm i pera. En la segona sessió vam fer una aranya amb sandvitx integral, titot, formatge, olives i carlota. I en l’última sessió vam fer broquetes amb plàtan, maduixes i xocolata saludable.

TALLER CUINA INTERCICLE

TALLER D’ART:

Amb el taller d’art, pretenem desenvolupar la creativitat de l’alumnat per afavorir al seu desenvolupament integral permetent-los exterioritzar tot allò que tenen en el seu interior facilitant-los expressar els seus sentiments, emocions i desitjos. Treballarem l’obra de l’autora Yayoi Kusama, una artista de les més innovadores i actives de la seua època. Una artista japonesa, amant dels lunars i els cercles que representa la majoria de les seues obres amb colors molt vius i motivadors per a l’alumnat.

En la primera sessió vam conéixer la vida, obres i estil de l’autora. Després seguint el seu patró de formes circulars amb diferents objectes vam crear la seua pròpia obra de manera lliure. En la segona sessió vam recrear, pintant amb ceres, un quadre de l’autora on la carabassa és l’element central de l’obra. Vam aprofitar l’època propera a Halloween per al treball d’aquest quadre. A la tercera sessió vam crear una obra de l’autora utilitzant diferents tècniques per a fer un collage.

taller art intercicle

TALLER DE CONTACONTES:

En el taller de contacontes hem treballat 4 contes amb la temàtica: “Amistats saludables”. Després de contar el conte, s’han realitzat diferents activitats i dinàmiques per treballar-lo profundament.

El primer conte treballat ha sigut “El cercle” de Joan Turu i Miriam Tirado. El cercle és un conte per tractar la diferència com una cosa natural i inherent a la vida, així com el conflicte. Es tracta de veure’l com una oportunitat de créixer i aprendre a relacionar-nos. Ens parla d’empatia, respecte i de trobar-nos en la diferència.

“Hoy no juegas” ha sigut el segon conte escollit. Aquesta és una història sobre el bullying, tractada de forma molt senzilla amb les il·lustracions de Canizales molt atractives i properes als xiquets i xiquetes. La lectura d’aquest conte il·lustrat ens ha permés parlar amb els xiquets i les xiquetes sobre el tema, fomentant el diàleg i valors com el respecte i l’empatia.

En l’última sessió vam contar dos: “Millors amigues (quasi sempre)” i la versió infantil de “Invisible” d’Eloy Moreno. Amb la lectura del primer, treballem l’amistat sincera i els alts i baixos que ens podem trobar en una relació d’amistat. Amb l’adaptació d’Invisible volem aprofundir en identificar allò que és positiu i allò que no ho és en les relacions amistoses.

taller conte intercicle

TALLER DE TEATRE EN ANGLÉS:

En el taller de teatre en anglès hem treballat el conte Alice in Wonderland de l’escriptor britànic Lewis Carroll. Hem elegit aquesta obra ja que l´alumnat gaudirà en febrer de la seua representació al teatre.

Les activitats realitzades al llarg de les tres sessions han sigut entre altres: contextualització del conte a partir d’un vídeo, presentació del vocabulari i pràctica mitjançant diferents dinàmiques i jocs, contacontes, estacions d´aprenentatge, confecció de màscares i dramatització. 

teatre intericle

TALLER D’EXPERIMENTACIÓ:

En el taller d’experimentació hem fet 3 propostes al llarg de les 3 setmanes que cada grup ens visita.

Al primer dels tallers vam fabricar “slime”, on vam aprofitar per a parlar de les mescles homogènies i les mescles heterogènies.

Al segon, vam construir un volcà amb plastilina i el vam pintar. El contingut treballat va ser la formació de la terra i les parts d’aquesta. A banda vam aprofitar per a fer una xicoteta explicació de com les substàncies reaccionen les unes amb les altres.

Finalment l’última setmana, el taller va ser la construcció d’una catapulta i els continguts treballats són les propietats de la matèria, especialment la propietat elàstica i la rigidesa.

taller experimentació intercicle

DECOREM LES AULES D’EDUCACIÓ INFANTIL AMB MOTIUS TARDORENCS

Continuem treballant la temàtica de la tardor a través de diverses propostes de treball a les aules d’Educació Infantil.

En aquest cas, us presentem una mostra de la proposta de l’aula de 2 anys. Per a començar l’alumnat ha aprés les característiques bàsiques d’aquesta estació a través de la narració del conte “Punxetes descobreix la tardor”. Després l’alumnat ha creat el seu Punxetes de la classe amb fulles del pati.

vidrieras 2 años
vidrieras 2 años vero

DIA INTERNACIONAL DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

Dilluns passat 5 de desembre de 2022, el professorat del primer cicle d’Educació Primària va preparar diferents activitats per a commemorar el dia internacional de les persones amb discapacitat.

Entre les diferents propostes realitzades, destaquen:

  • Recorregut d’un circuit psicomotor amb els ulls tapats.
  • Jocs d’Educació Física amb els ulls tapats.
  • Mural d’art pintat amb els peus.
  • Jocs d’animació amb caràcter inclusiu.
discapacidad 1

SESSIÓ FORMATIVA PER AL PROFESSORAT: PRIMERS AUXILIS

primers auxilis

El darrer dilluns 12 de desembre de 2022, el claustre va rebre una sessió formativa sobre primers auxilis en el saló d’actes del nostre centre.

La formació va tindre un caràcter teòric i pràctic sobre diversos aspectes com la reanimació cardiopulmonar, les cures, les hemorràgies, els cremats, …etc.

La vesprada va estar molt profitosa i de segur ens servirà de molt en cas d’emergència.

SIMULACRE D’EMERGÈNCIA

Després de dos cursos, tot el personal del centre (professorat, alumnat, resta de personal, …etc.) ha tornat a realitzar el simulacre d’emergència precriptiu que s’ha de fer durant el primer trimestre de cada curs.

L’eixida s’ha realitzat d’acord al protocol establert al nostre Pla d’Emergència, acomplint el recorregut marcat als plànols d’evacuació i tenint en compte les normes prescriptives d’ordre i organització.

simulacre emergencia

TALLERS D’INTERCICLE EN EDUCACIÓ INFANTIL

L’alumnat de 2 i 3 anys ha començat a participar en diferents tallers d’intercicle que es realitzaran al llarg del curs, treballant de forma barrejada. L’objectiu és oferir situacions d’aprenentatge que propicien la interrelació entre l’alumnat per tal d’experimentar aprenentatges significatius, competencials i inclusius.

Els tallers proposats són els següents:

TALLER DE PROVOCACIONS:

TALLER PSICOMUSICAL:

És una suggerència o invitació que desperta l’interés de l’alumnat per explorar, jugar i utilitzar els materials segons la seua curiositat, desig o motivació o les ganes per descobrir.

Desenvolupa la capacitat per a expressar i representar la realitat de l’alumnat a través de la música i del moviment com a mitjans de comunicació i de foment de la relacions interpersonals ja que el so i el cos són els agents que estimulen els àmbits cognitiu, afectiu, social, físic i emocional.

provocació vero
taller psicomusical

TALLER SENSORIAL:

TALLER PINTURA:

A partir d’una activitat plàstica com a teló de fons, s’inicia el desenvolupament sensorial de l’alumnat a través de l’experimentació amb diferents textures que estimulen els sentits i afavoreixen el treball de la motricitat fina.

Pintar sobre un llenç transparent, permet a l’alumnat apreciar els colors de forma distinta, per l’efecte que la llum fa al travessar el film, possibilitant el ple desenvolupament de l’esperit artístic i la creativitat.

palomitas bea
pintura vero

TALLERS D’INTERNIVELL EN EDUCACIÓ INFANTIL

L’alumnat de 4 i 5 anys ha començat a participar en diferents tallers d’internivell que es realitzaran al llarg del curs, treballant de forma barrejada. L’objectiu és oferir situacions d’aprenentatge que propicien la interrelació entre l’alumnat per tal d’experimentar aprenentatges significatius, competencials i inclusius.

Els tallers proposats són els següents:

TALLER DE ZUMBA:

TALLER DE LLUM NEGRA:

És una oportunitat per a fomentar l’esport en edat escolar, per a introduir la rutina esportiva entre l’alumnat conscienciant-lo de la importància de mantenir-se actiu mentre balla al ritme de la seua música favorita.

A través del recurs de la llum negra i de l’efecte de color que es crea, s’estimulen els sentits i es desenvolupa la capacitat sensorial de l’alumnat treballant de forma paralel.la l’esperit artístic fent que puguen brillar els materials plàstics en apagar els llums de l’habitació, creant un entorn sorprenent i molt divertit.

zumba
llum negra

TALLER DE LA NATURA:

TALLER DE CANÇONS:

Aquesta activitat a l’aire lliure apropa a l’alumnat al cicle de la vida natural, desenvolupant actituds sostenibles cap al medi ambient, responsabilitzant-lo de la cura d’un ésser viu, acostant-lo al coneixement de les plantes comestibles i a l’experimentació del benestar i l’alegria que ens proporcionen els entorns vegetals.

És un viatge per l’herència musical que ha passat de generació per generació i que transporta a l’alumnat a una època on es gaudia compartint dels moments quotidians i on les cançons eren el mitjà per el qual es transmitia el coneixement. D’aquesta forma es desenvolupa el llenguatge, la capacitat de l’escolta i l’alumnat es sent feliç mentre comprén el significat del que canta, de la seua història i el seu missatge.

taller natura
TALLER LORENA CANCIONES

Amb aquesta activitat plàstica, es desenvolupa la motricitat dels dits necessària per a l’aprenentatge posterior de l’escriptura mentre es potencia la creativitat de l’alumnat ja que amb la pasta, pot crear qualsevol cosa que s’imagine mentre experimenta amb diferents textures i s’estimulen els sentits.

A través de la creació cooperativa d’un mòbil fet amb elements naturals, s’estimulen els sentits ja que el seu objectiu és cridar l’atenció de l’alumnat permitint l’exploració de l’entorn, millorant la motricitat fina i l’adquisició progressiva de la noció de profunditat i color. A més el fet d’estar utilizant elements naturals, sorprén d’allò més per la seua senzillesa, bellesa i colorit.

TALLER DE LA PASTA DE SAL:

TALLER DELS ELEMENTS NATURALS:

Amb aquesta activitat plàstica, es desenvolupa la motricitat dels dits necessària per a l’aprenentatge posterior de l’escriptura mentre es potencia la creativitat de l’alumnat ja que amb la pasta, pot crear qualsevol cosa que s’imagine mentre experimenta amb diferents textures i s’estimulen els sentits.

A través de la creació cooperativa d’un mòbil fet amb elements naturals, s’estimulen els sentits ja que el seu objectiu és cridar l’atenció de l’alumnat permitint l’exploració de l’entorn, millorant la motricitat fina i l’adquisició progressiva de la noció de profunditat i color. A més el fet d’estar utilizant elements naturals, sorprén d’allò més per la seua senzillesa, bellesa i colorit.

pasta de sal
mòbil elements naturals

ACTIVITAT D’AULA EN EL DIA DE LA DONA

ektor dia dona

L’alumnat de 5é ha estat treballant les biografies de diverses dones importants en l’àmbit científic i esportiu al llarg de la història amb motiu de la celebració del Dia de la Dona. L’objectiu ha sigut visibilitzar el paper de la dona en diferents moments i empoderar les xiques i xiquetes de hui en dia a poder aconseguir allò que vullguen, animant-les a fer realitat els seus somnis i volar ben alt.

Algunes de les figures femenines treballades han estat: Malala Yousafsai, Mary Edwards Walker, Simone Biles, Sylvia Earle, Alfonsina Strada, Nellie Bly, Yusra Mardini, Rita Levi-Montalcini, Matilde Montoya, Margaret Hamilton, Amna Al-Haddad, Maya Gabeira, Nettie Stevens, Florence Nightingale, Zaha Hadid, Mary Anning, Ada Lovelace, Ameenah Gurib-Fakim, Wilma Rudolph, Jill Tarter i Maria Montessori.

FALLES EN L’AULA DE 2 ANYS

FALLA VERO 1

Les xiquetes i els xiquets de l’aula d’Educació infantil de 2 anys han estat celebrant les falles: han escoltat mascletaes, han practicat la botellà, han vist les falles i han estat vestint amb gomets a la seua fallera i faller de la classe.

S’ho han passat d’allò més bé fent el mural i han aprés un poquet més sobre la festa de les falles.

ESTACIONS D’APRENENTATGE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA

L’alumnat de 6é ha estat treballant la separació de mescles en el laboratori. La sessió s’ha organitzat en diverses estacions d’aprenentatge, un tipus de metodologia activa on l’alumnat passa per les diferents propostes de treball de forma sequencial en el temps. Ha estat una forma divertida d’aprofundir en els sabers teòrics i d’acostar-se a la química des d’una perspectiva pràctica descobrint les propietats de la matèria.

ESTACIONS LABORATORI

EL JARDÍ MATEMÀTIC

jardí matemàtic

Les classes de 3r han encetat una nova aventura en el bosc de la concòrdia: el jardí matemàtic.

De fet, el bosc creix i cada dia hi ha més moviment.
Ara, l’alumnat de 3r A i B, practica i reforça el càlcul mental d’una manera més divertida. Cada flor té un número al mig i per parelles o grups de quatre, han de buscar diferents operacions: sumes, restes i multiplicacions que donen eixe número com a resultat. Diferents maneres de fer per a treballar diferents tipus d’ intel·ligències múltiples. Com proposava Gardner, cal tindre una mirada pluralista de la ment en reconéixer moltes facetes diferents de la cognició i així reconéixer que les persones tenen diferents fortaleses cognitives i estils d’aprenentatge contrastants.
Seguim el nostre lema: keep going, keep growing ♥

PROPOSTA D’ANIMACIÓ LECTORA EN INFANTIL: EL MONSTRE DE COLORS

En el taller d’animació lectora que es duu a terme en l’últim curs d’Educació Infantil, s’ha estat treballant el famós conte “El monstre de colors”. És un llibre divertit i educatiu que enganxa des del primer full als més menuts i menudes.

Amb aquesta proposta s’ha apropat a l’alumnat al món dels sentiments, buscant que identifique les principals emocions i aprenent a gestionar-les de forma senzilla. Les activitats que s’han desenvolupat a partir de la seua narració, han ajudat als xiquets i xiquetes a reconéixer com se senten i també han aprés a identificar eixos sentiments en la resta de companys i companyes.

Per altra banda, i partint de la psicologia dels colors, han associat cada emoció amb un color diferent. Però hem volgut anar un pas més enllà i ens hem endinsat en el tractament de la intel.ligència emocional i els hem ajudat a establir relacions de causa (sentiment) i efecte (manifestació) per tal d’aprendre a canalitzar el que senten.

ANIMACIÓ LECTORA INFANTIL MONSTRE DE COLORS

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies