Altres activitats

En el següent apartat, podreu trobar altre tipus d’activitats que, sense tindre un caràcter complementari ni extraescolar, es desenvolupem al nostre centre i que contribueixen igualment al desenvolupen integral del nostre alumnat.

Durant el curs 23/24, han sigut les següents:

PROJECTE ACORD

Des de l’IES Jaume I, dins del projecte ACORD, d’acció col·laborativa i investigació docent, es desenvolupen tasques molt importants per la sostenibilitat. En aquestes col·laboracions participarà el nostre alumnat de 2n de Primària del CEIP Penyagolosa, ja que estem molt compromesos amb aquestes iniciatives mediambientals i, com a centre, formem part de la Xarxa de Centres Sostenibles de la Comunitat Valenciana.

Per a dur a terme aquest projecte, cada dijous l’alumnat de 1r de l’ESO vindrà per desenvolupar diverses activitats envers de la sostenibilitat, el reciclatge, l’alimentació sana, …etc.

En aquesta fotografia, del passat dijous, l’alumnat de l’IES vingué i junts plantarem carxofes, per inculcar el conreu dels productes de la terra i de temporada.

ACORD 23 24

Aquesta última setmana visitarem junts el mercat municipal, per conéixer els productes locals i de temporada i encarregar la fruita que necessitarem la setmana vinent a l’aula per a l’elaboració d’una recepta de cuina saludable per a esmorzar. L’alumnat va gaudir molt amb aquesta eixida conjunta on l’alumnat de l’IES cuida i està pendent del nostre alumnat.

FESTA DE LA MÚSICA

FESTA DE LA MÚSICA 23-24

El darrer dijous 23 de novembre, l’alumnat del nostre centre va tindre el plaer d’assistir a un concert escolar.

Després de molts assajos i sota la direcció de Sonia Carneros i Lidón Valer, mestres de música, ens vam reunir al saló d’actes per a gaudir d’aquest recital en 4 sessions: una per infantil, i altres 3 per als diferents cicles de primària.

Les peces musicals interpretades va ser les següents: “Caballo de Buffalo Bill”, “La primavera de Vivaldi”, “Empieza el show”, “London Bridge“, “Danza India”, “Marina”, “Melodia de l’orquestra”, “Tren de Texas”, ”Nothing else matters de Metallica”, “Duende”, “The hunt” i ”Legatto”.

Un dels moments més apotòsics va ser poder escoltar a l’alumnat de 5é i 6é tocant en grup el tema “Believer” d’Imagine Dragons. Podeu escoltar un trosset en el vídeo que vos compartim.

En definitiva, va estar un matí d’allò més melòdic i on hem volgut destacar la intel.ligència musical del nostre alumnat. Perquè l’educació que naix de l’ànima i del cor dels nostres docents, fa que l’alumnat aprenga amb amor, aconseguint un aprenentatge que perdura en el temps. Perquè s’oblida allò que es diu o que es fa, però mai allò que es sent. Gràcies Sonia i Lidón perquè heu aconseguit tocar la nostra ànima amb la música, per donar-li ales al nostre cor creant un món d’il.lusió en el Penyagolosa.

CONCURS DE POSTALS NADALENQUES

Tal com venim fent els darrers anys, enguany també hem preparat el tradicional concurs de postals nadalenques.

És tracta d’una activitat on participa tot l’alumnat del centre. La seua finalitat és desenvolupar i fomentar la creativitat artística otorgant un paper actiu a les xiquetes i xiquets, tant en la creació de les postals com en la posterior votació per a escollir les postals guanyadores.

A continuació podeu veure les creacions que han realizat els diferents cicles:

infantil 23 24 nadal
1r cicle nadal 23 24
2n cicle nadal 23 24
3r cicle nadal 23 24

Per altra banda, enguany hem volgut reconéixer l’esforç de tots i totes. Per la qual cosa, s’ha lliurat a cada classe un diploma agraint la participació de tot l’alumnat.

Gràcies a tots i totes per haver participat!!!

CONCURS DE CARTELLS DE FALLES

Una de les activitats falleres més valorades i esperades per l’alumnat és el concurs de cartells de falles ja que, amb aquesta tasca, es fomenta la creativitat i l’esperit artístic de les xiquetes i dels xiquets dins d’un entorn enriquidor que estimula les idees originals.

En aquesta feina, participa tot l’alumnat del centre des d’infantil de 5 anys fins a 6é de primària. Entre les creacions elaborades per les diferents classes, aquestes van ser les escollides per a participar en el concurs:

concurs cartell falles 23 24 1
concurs cartells falles 23 24 2

Previ consens del jurat i valorant els criteris establerts, els guanyadors i guanyadores han estat:

guanyadors cartells falles 23 24

Enhorabona!!!! I gràcies a tots i totes per haver participat i haver-nos deleitat amb el vostre talent artístic!!!!

EXPOSICIÓ DEL NINOT INDULTAT

Des del 22 de febrer fins al 6 de març, hem tingut muntada l’exposició del ninot indultat amb totes les creacions artístiques que l’alumnat, amb ajuda de les seues famílies, ha elaborat amb esforç i molta il.lusió.

exposicio ninot 1 23 24
exposicio ninot 2 23 24
exposicio ninot 3 23 24
exposicio ninot 4 23 24

Després de deliberar, la comissió va seleccionar aquest ninot per a ser el ninot indultat de les falles 23/24 al nostre centre.

ninot 23 24

I gràcies infinites a tots i totes els qui heu col.laborat enguany i en altres edicions ja que amb el vostre afany i ànim, feu possible que la cultura fallera s’estenga i arrele en les noves generacions.

ACTIVITATS DE FALLES AMB LES FAMÍLIES

El darrer mes de març ha estat un temps destinat al foment de la cultura de falles des de l’entorn educatiu. Per la qual cosa, hem convidat a les famílies a treballar de forma conjunta per tal de continuar impulsant els trets fonamentals de les festes falleres, declarades Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

En primer lloc, un pare d’un alumne de 3 anys (que pertany a la Colla de Dolçainers de Borriana), acompanyat per dos companys de l’esmentada associació, ens va deleitar amb un xicotet repertori musical de les melodies falleres més conegudes. Aquest acte ens va servir per a destacar el paper de la música en general i per a defensar i difondre la música tradicional de les nostres arrels donant a conéixer els instruments musicals típics de la nostra comunitat.

família 1 falles 23 24
família 2 falles 23 24

Per la seua part, la família d’una altra alumna de 3 anys va vindre a parlar-nos de la indumentària fallera. Amb aquesta exposició, l’alumnat ha pogut conéixer les distintes peces que composen els vestits regionals de les falleres i els fallers, destacant la bellesa de la seua confecció (disseny, brodats, encaixos, adorns, …etc.) i trasmetent a les noves generacions el valor per les peces de roba més característiques d’aquesta festivitat.

En definitiva, amb aquestes experiències no només hem contribuït a la defensa de la nostra identitat cultural. També ens han servit per a generar un espai de trobada, de confiança i d’unió en el treball conjunt diari entre les famílies i la nostra escola.