Activitats complementàries

Les activitats complementàries són aquelles que organitzem durant l’horari lectiu, d’acord al nostre projecte curricular, i que tenen un caràcter diferenciat de la resta de tasques lectives per el moment, espai o recursos que requereixen. Totes elles estan recollides a la nostra Programació General Anual.

Durant el curs escolar 23/24, hem desenvolupat les següents:

9 D’OCTUBRE

9 OCT 23-24 FITXA

El darrer divendres dia 6 d’octubre, vam celebrar la festa del Correllengua en commemoració del dia 9 d’octubre, festa gran a la nostra comunitat.

L’acte es va encetar amb la típica desfilada de dolçainers i tabaleters del nostre poble, seguits al darrere de l’entrada de la flama que representa la nostra llengua, el valencià. A continuació, es va llegir un xicotet manifest on vam expressar el sentiment d’estima i respecte per la llengua dels nostres avantpassats, el valencià, i on vam destacar la riquesa lingüística del nostre territori i la font inesgotable d’oportunitats personals i educatives que ens ofereix el poder viure en una zona on conviuen dues llengües que ens han de servir per a comunicar-nos i cohesionar.

La part central de l’acte es va centrar en un homenatge a la música en valencià. Les cançons treballades van estar:

a) Infantil 2 anys: Dani Miquel: Joan Petit.
b) Infantil 3 anys: Trobadorets: Bon dia.
c) Infantil 4 anys: Ramonets: Rock en el col.le.
d) Infantil 5 anys: Aitana Ferrer: Que tinguem sort.
e) 1r Primària: Alba i Pantxo: Estem d’estiu.
f) 2n Primària: El diluvi: I tu, sols tu.
g) 3r Primària: La fúmiga: Mediterrània.
h) 4t Primària: Tito Pontet: Bon port.
i) 5é Primària: Zoo: Tobogà.
j) 6é Primària: Ki sap: R que r i Lluís Llach: Viatge a Itaca.

Com a cloenda, tots i totes van ballar i gaudir amb la cançò “Jaume I tenia 100 soldats”.

FESTA DE LA TARDOR

Com venim fent des de anys enrere, hem celebrat la tradicional “Festa de la Tardor”: festeig que ens serveix de cloenda al treball realitzat en Educació Infantil al voltant de la situació d’aprenentatge d’aquesta estació de l’any.

Però enguany hem volgut fer una aportació a la consecució dels Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS), introduint una vessant ecològica en aquest dia de festa, que ens ha permés promoure la salut i el benestar (ODS 3) i la producció i el consum responsable (ODS 12).

otoño
logo cooperativa
festa tardor 23 24 1

Treballant coordinament amb Juanvi Moros, Director de la Cooperativa de Sant Josep de Burriana, hem aconseguit fomentar el consum agroecològic d’aliments tardorencs, en aquest cas, de la nuleta (la Clemenules de la Plana).

D’aquesta manera, hem impulsat el coneixement i l’estima per la varietats autòctones de la nostra zona, l’alimentació saludable i sostenible i el prestigi dels oficis tradicionals.

Primerament, per grups, un tècnic de la cooperativa va mostrar a l’alumnat un plantonet de nuleta. Després va passar a explicar als infants com s’alimenta i com cuidar-lo. Ara podran anar a regar-lo cada cert temps i tindre cura d’ell en l’hort escolar del centre.

tardor 2 23 24 pixel

A continuació, Vicent els va fer entrega d’unes nuletes a cadascun dels xiquets i xiquetes per cortesia de la Cooperativa. Què bones estaven!!!!

En acabar, vam anar a esperar l’arribada de la castanyera Elena a l’escola. Quina alegria vam tindre en tornar a vore-la! Després de contar-nos el seu conte, vam ballar una cançoneta amb ella. I abans d’acomiadar-se ens va regalar unes castanyes que havia recollit a la muntanya.

En resum, aquesta activitat esdevé un moment ideal per tal que l’alumnat entre en contacte amb la natura i el seu entorn immediat, desenvolupant els sentits i la capacitat d’observació. Però sobretot, ha sigut un dia per gaudir i viure el present sense pensar en res més, afavorint la manifestació d’un món de fantasia al seu voltant.

Finalment, agraïm la col.laboració i bona disposició de la Cooperativa de Sant Josep en general.

AULA DE LA DIÀSPORA

diàspora 23 24

L’alumnat de 5é de Primària ha participat en una visita a l‘Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània. Aquest és un projecte de la Conselleria d’Educació, Universitats i Treball destinat a donar a conéixer entre les xiquetes i els xiquets, el present i el passat de les migracions en el Meditarrani.

Entre les diversos aspectes treballats, destaquem:

  • Per què Borriana té un port solidari?
  • Quines són les tasques que desenvolupen els vaixells humanitaris?

Per tant, ha estat una visita on s’han fomentat els valors com la justícia social, el respecte a les persones, creences, opinions i origen, i el dret fonamental a la dignitat humana.

EDUCACIÓ VIÀRIA

L’alumnat de 5é de Primària ha participat en una sessió teòrica sobre Educació viària. Aquesta activitat forma part d’un projecte organitzat per la Unitat de Relacions amb la Comunitat Escolar (URCE) de la Policia Local.

Durant la sessió, l’agent va parlar sobre la importància de ser responsables, fent de l’alumnat conductors de bicicletes prudents i fomentant hàbits de comportament saludables i correctes en zones urbanes.

Per altra banda, també es va posar l’èmfasi en el coneixement bàsic de les normes de circulació i el respecte a les mateixes.

urce 5é ed viaria 23-24

CONVIVÈNCIA CIUTADANA

El darrer divendres 27 d’octubre, l’alumnat de 3r de Primària va gaudir d’una xerrada sobre convivència ciutadana a càrrec de la URCE (Unitat de Relacions amb la Comunitat Escolar) de la Policia Local de Borriana.
Va estar una xerrada molt important sobre civisme, normes de circulació i seguretat, com a vianants, passatgers de vehicles i usuaris de bicicletes i patinets. 

VISITA DELS REIS MAGS

El darrer dia abans de les vacances de Nadal, els més menuts i menudes de la nostra escola (l’alumnat d’infantil i 1r cicle de Primària) va rebre l’esperadíssima visita de Ses Majestats els Reis Mags.

Plens d’alegria i il.lusió, i també amb un poc de nerviosisme, les xiquetes i els xiquets van anar depositant a les bústies reials els seues cartes on prèviament havien manifestat els seus somnis més desitjats per aquestes festes: els regals que els portarien els 3 Reis d’Orient.

reis 23 24

Especialment agraïm la col.laboració de l’AMPA del nostre centre, gràcies a la qual el nostre alumnat va rebre un xicotet detall que va plenar de felicitat les caretes dels nostres xiquets i xiquetes. De igual forma, agraïm l’esforç dels nostres majors del Centre de la 3a Edat que van voler compartir amb nosaltres aquest acte i participar de forma activa fent que la màgia del Nadal es fera realitat.

En tot moment, vam estar acompanyats per les famílies que van viure aquest moment amb tanta o més il.lusió que els seus propis fills i filles.

Vos esperem el proper any!!!

XARRADA A CÀRREC DE TEACAST

El dilluns 22 de gener vam tindre el plaer de tindre en el nostre centre a Rocío Viegas, psicòloga de l’associació TEACAST.

Va oferir a l’alumnat de 3r cicle una xarrada de sensibilització i conscienciació sobre el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA).


TEACAST és una associació sense ànim de lucre de Castelló, l’objectiu de la qual és millorar la qualitat de vida de les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista i les seues famílies. Oferixen assessorament i acompanyament escolar i familiar.


El CEIP Penyagolosa agraeix a l’associació TEACAST el seu treball, dedicació, les eines i el canvi de mirada que ha facilitat al nostre alumnat.

teacast 23 24

MERCAT SOLIDARI

fibrosi logo
logo 2 fibrosi

Com venim fent des d’alguns anys, ahir vam celebrar el Dia de la Pau amb el tradicional mercat solidari. Enguany, com a novetat, hem col.laborat amb l’Associació de Fibrosi Quística de la Comunitat Valenciana: una associació sense ànim de lucre que té com a finalitat el desenvolupament d’accions que milloren la qualitat de vida de les persones amb aquesta malaltia i la de les seues famílies.

mercat 2 23 24
mercat 3 23 24

El dia d’ahir va començar amb el muntatge de paradetes per part del professorat amb l’ajuda de l’alumnat de 6è de primària. A poc a poc es van anar col.locant els cartells amb missatges al.lusius al mercadet que s’havien elaborat a les diferents aules dies previs a la celebració.

mercat 4 23 24
mercadet 5 23 24

Destaquem la paradeta de la pròpia associació on es podien comprar monederets i bosses de mà de ganxet, fetes a mà (i de forma desinteresada) per una iaia la família de la qual pertany a aquest col.lectiu.

manualitats mercat 23 24

Com altres anys, també es trobaven a la venda, manualitats elaborades per l’alumnat del centre.

manualitats 2 mercat 23 24

Els primers afortunats en poder iniciar la compra, va ser l’alumnat d’Educació Infantil. Les xiquetes i els xiquets, acompanyats per les seues tutores i personal de recolzament, van escollir aquells objectes que desitjaven d’entre els diversos materials que les famílies havien anat aportant a poc a poc.

rifa 23 24 mercat

A les 11.15 es van obrir les portes al públic en general i es va iniciar la compra d’objectes per part de l’alumnat d’Educació Primària. Durant el temps establert per a la venda, les famílies van poder comprar acompanyades dels seues fills i filles i si ho desitjaven, també podien participar en la posterior rifa adquirint paperetes que, com altres anys, van ser donades per cortesia de l’empresa de menjador escolar, Serunión.

sergio cargia mercat 23 24
Objectes personals signats per Sergio García.
rifa 1 23 24 mercat
Materials donats per cortesia de Cosues, Vila-Real CF, Farmàcia Sandra Morena i Click Control DS.
rifa 2 mercat 23 24
Bicicleta per cortesia de Serunión.

Per a finalitzar, es va produir el tan esperat sorteig dels objectes més desitjats per tots i totes: diversos packs de material escolar, banderoles de futbol, packs de neteja personal, un baló de cuir, objectes personals de Sergio García (subcampió del FIM CEV Moto3 Junior World Championship de la nostra ciutat), una tauleta digital i una bicicleta. La Directora del centre, Beatriz Ruiz, va lliurar els premis als guardonats i guardonades.

Enhorabona a tots els premiats!!!

I sobretot, enhorabona a tota la comunitat educativa per l’esforç conjunt. Gràcies a tots i totes hem aconseguit recollir la quantitat de 2942’21€ que es destinaran íntegrament a l’associació amb la qual hem col.laborat. De part seua, també vos fem arribar la seua gratitud.

Gràcies infinites!!!

TALLERS DE SENSIBILITZACIÓ SOBRE LA FIBROSI QUÍSTICA

fibrosi logo

Com ja sabeu, enguany hem decidit donar visibilitat a l’Associació de Fibrosi Quística de la Comunitat Valenciana, entitat amb la qual hem col.laborat amb motiu de la celebració del Dia de la Pau.

xarrada per a Primària

Dies previs a la celebració del mercadet solidari, membres de l’associació van realitzar diverses xarrades al nostre centre, amb l’objectiu de donar a conéixer aquesta malaltia i sensibilitzar tant a l’alumnat com als propis docents.

En concret, el grup es dividia en dos grups, un dels quals rebia primerament una visió teòrica sobre els tractaments diaris que necessiten les persones amb aquesta afecció. Mentre la resta del grup, al pati de l’escola, portava a terme una sessió pràctica sobre teràpies respiratòries a través d’activitats pràctiques on l’alumnat jugava i s’ho passava d’allò més bé al mateix temps que empatitzava amb la malaltia.

Algunes de les activitats que l’alumnat de Primària va fer van ser: fer una cursa de relleus, saltant dins dels aros; bufar un globus amb un rotllo de paper, evitant, en equip, que tocara terra; muntar un puzle relacionat amb la medicació indica per a la fibrosi i jugar amb un trencaclosques per aprendre més sobre l’alimentació més adient per a millorar la qualitat de vida de les persones amb fibrosi quística.

Per la seua part, l’alumnat d’Educació Infantil va realitzar diverses activitats de psicomotricitat al pati i va fer jocs per a treballar la respiració, absorbint paperets amb palletes curtes que havien de traslladar entre dues safates. També va jugar a fer gol, bufant una boleta munedeta de suro amb una palleta, intentant encertar-la dins de gots de paper.

Novament volem donar les gràcies als diferents voluntaris de l’associació, la bona disposició dels quals va ajudar a fomentar entre el nostre alumnat diferents valors, entre ells la solidaritat, i actituds com la ciutadania activa i compromesa, virtud essencial per a conviure en una societat multicultural, plural i diversa.

DIA DE FALLES

El dia de falles a la nostra escola comença amb el muntatge de la falla per part de la nostra artista fallera, Cinta, amb l’ajuda de l’alumnat de 6é, en l’exterior del centre: una falla que enguany ha tingut com a temàtica central el cine, al igual que la desfilada de carnestoltes.

És un dia festiu en el que organitzem diverses activitats entre les que destaquem la xocolatà amb fartons per a tot l’alumnat, per cortesia de Serunion (empresa del menjador escolar).

falla 23 24

Mentre esperàvem el trenet amb les falleres, algunes classes van aprofitar per a fer una xicoteta visita als monuments fallers més pròxims a l’escola.

Un dels moments més esperats es l’arribada de la regina infantil de Borriana amb la seua cort d’honor, la qual es rebuda per alguns xiquets i xiquetes de l’escola vestits amb la indumetària fallera típica dinamitzant l’acte amb la música de la dolçaina i el tabalet i l’olor a pòlvora de la traca.

Després de la visita a la nostra falleta per part de la regina i la seua cort, esdevé la part principal de l’acte amb la lectura del pregó i de l’homenatge poètic.

agraiment falles 23 24

A continuació els guanyadors del concurs de cartells de falles i la guanyadora del ninot indultat d’enguany van recollir de mans de la regina infantil un xicotet obsequi.

També hi va haver un moment d’intercanvi de regals: el nostre centre, en agraïment per la difusió de la cultura fallera, va rebre un banderí i la regina infantil també va tindre un regalet de la nostra part.

Pronunciades les famoses paraules “senyora pirotècnica, pot començar la botellà“, una de les nostres mestres de música, Sonia, va dirigir el ritme i la intensitat d’aquesta, aportant música i soroll a aquest dia festiu.

Al mateix temps, reutilitzant les botelles de plàstic per a crear instruments musicals, hem aconseguit treballar els objectius del desenvolupament sostenible ODS de l’Agenda 2030, concretament el número 12 relatiu a la producció i consum responsables i el 13 que fa referència a l’acció pel clima.

Com a cloenda, en un acte obert a tota la comunitat educativa, vam cremar la nostra falla.

Gràcies a tots i totes per haver compartit amb nosaltres aquest dia!

Visca les falles!

crema 23 24

PROJECTE INTERGENERACIONAL

nadal residencia 23 24 2

El darrer mes de desembre, coincidint amb la celebració del Nadal, vam tindre novament l’oportunitat de poder anar a festejar el festival nadalenc en la residència de la 3a edat amb els nostres majors després de l’emergència sanitària causada per la COVID-19.

Va ser un dia molt especial, de moltes emocions, ja que després de 3 cursos vam poder tornar a retrobar-nos amb els majors de la nostra ciutat, aportant alegria i felicitat al seus rostres i aconseguint que retornaren, per un moment, a la seua infantesa, recordant cançons de quan eren menuts i menudes, cantant tots junts i acolorint la seua estància.

Per classes, l’alumnat d’Educació Infantil va anar actuant en un escenari que el personal sanitari ens va preparar. Al compàs de les seues palmellades, les xiquetes i els xiquets van ballar al so de la música que havien estat assajant amb molt d’esforç els dies previs a la representació. En acabar, els vam regalar un mural artístic que es va acolorir amb l’ajuda i col.laboració de tot l’alumnat de Primària. Per la seua part, vam rebre un detallet fet a mà, de ganxet, que ha estat decorant les seues cases durant aquestes festes.

Estem molt contents i agraïts de poder tornar a rellançar aquest projecte intergeneracional, que fomenta el contacte entre les persones de la 3a edat i els infants, ja que volem impulsar entre el nostre alumnat aquests tipus d’activitats com a un valor social, implementant tallers i espais de convivència comuns que permeten interioritzar el concepte positiu de l’envelliment entre els nens i nenes i ajuda als nostres majors a sentir-se importants i útils, recuperant el rol d’adult responsable i sentint que encara tenen molt que ensenyar a la resta. En altres paraules, els beneficis són incontables per a les dues parts, especialment pel que fa al treball de les habilitats socials i als aspectes emocionals, cognitius i sensorials.

Fins la pròxima activitat!!!


Aquesta setmana hem encetat els tallers del projecte intergeneracional entre l’alumnat d’Educació Infantil i la residència de la 3a edat de la nostra ciutat.

Per a la 1a sessió, hem escollit la temàtica del carnestoltes per la proximitat amb aquesta festivitat.

En companyia dels nostres majors, l’alumnat de 3 anys va elaborar unes màscares carnavalesques amb les que ens vam poder disfressar a la fi de l’activitat. També vam gaudir tots junts i juntes ballant i cantant cançons relacionades amb aquesta festa.

Aquesta activitat ha tingut la seua culminació el mateix dia de la celebració del carnestoltes al nostre centre. Vam escollir reorganitzar la ruta de la cercavila de disfresses per tal de poder desfilar davant dels nostres majors, els quals ens van rebre amb una pluja de confeti molt colorida.

En definitiva, ha estat una experiència d’allò més enriquidora que va ens ha servit per a generar vincles d’unió entre ambós grups i augmentar l’estima i la il.lusió tant en les caretes dels més menuts i menudes com en les de la gent major, en un ambient natural que demostra el valor d’una escola oberta a la comunitat i a la societat en general.


sessio 2 proj interg 4 anys 23 24

El darrer dia 20 de febrer, l’alumnat de 4 anys va assistir al centre de la 3a Edat per a participar en una 2a sessió del nostre projecte intergeneracional. En aquest cas, la temàtica va girar al voltant del dia del Amor i l’Amistat, també conegut com a Sant Valentí o Dia dels enamorats. Com a docents, hem volgut aprofitar aquest dia per a treballar, de forma conjunta amb els nostres majors, diversos valors molt importants:

  • L’estima: és el valor primordial que volem inculcar al nostre alumnat en aquesta diada. Es tracta d’identificar aquesta emoció i d’ensenyar el valor de compartir aquest sentiment amb la resta de persones (família, companys i companyes, …etc.) amb qui es relacionen.
  • L’amistat: especialment durant les primeras etapes d’escolarització, l’amistat és un saber que cal treballar i potenciar. És, en arribar a l’escola, quan s’estableixen les primeres relacions socials, els primers llaços d’amistat i, a poc a poc, hem d’ensenyar a les xiquetes i els xiquets la importància de cuidar i valorar eixos nexos d’unió amb els iguals i amb la resta de persones del seu voltant.
  • L’empatia: és fonamental fomentar l’ajuda cap a la resta, saber posar-se en el seu lloc i compartir els sentiments d’una altra persona.

Per aquestes raons, considerem que celebrar aquest dia amb els nostres majors és una oportunitat ideal per a fomentar l’amor i el respecte en un ambient natural, a l’aire lliure i ple de cordialitat on poder donar el millor de nosaltres: carinyo, abraçades, paraules amables, …etc. D’aquesta manera, fem entendre a l’alumnat la importància de fer sentir a tothom feliços i que el gest d’acompanyar algú ens pot fer sentir felicitat a nosaltres mateixos.

Com diu Jorge Bucay, “el vertader amorno és altra cosa que el desig inevitable d’ajudar altra persona per a que siga qui és”.


El 3r taller del projecte intergeneracional ha estat desenvolupat per l’alumnat de 5 anys i s’ha centrat en la temàtica fallera per tal d’anticipar als nostres majors aquesta festa tan representativa de la nostra comunitat.

Com en altres sessions, l’alumnat ha treballat en un ambient natural i a l’aire lliure que dóna peu a establir relacions socials amb els nostres majors des d’una perspectiva acollidora i inclusiva.

L’alumnat va estar pintant dibuixos de falles mentre els residents desenvolupaven la motricitat fina fent masclets amb rotllos de cartó, paper de seda i llana.

A continuació, tot l’alumnat va gaudir d’allò més amb una globotà que el personal de la residència ens va preparar. Va ser una activitat sensorial que va despertar els sentits dels més menuts pel seu colorit, i perquè punxant els globus, es pot escoltar i reproduir el so d’una mascletà tradicional.

Amb els masclets elaborats i l’enginy i la gràcia d’alguns majors i del personal de suport de la residència, els nostres majors van muntar aquesta falla que vam poder visitar en una altra sessió del projecte intergeneracional.

falla iaios 23 24 3

En aquest cas, amb la col.laboració de Lidón (una de les mestres de música de l’escola), l’alumnat de primària va deleitar els residents amb l’escolta d’una de les peces musicals més representatives de les falles, Pascualet si vas a l’hort, tocada amb la flauta.

Després, amb l’ajuda de l’alumnat d’infantil, que també va acudir, es va fer una botellà que dies abans es va estar assajant al centre.

El colofó de l’acte va consistir en ballar una coreografia entre tots, que ens va servir per a fer que l’experiència adquirira una vessant socialitzadora (perquè va cohesionar els 2 grups en un) i emocional (ja que es va potenciar l’autoestima).

iaios falles ball 23 24

En aquesta nova sessió del projecte intergeneracional, l’alumnat de 3 anys i els residents han compartit algunes de les tradicions més arrelades en la festivitat de la Pasqua. Per exemple, hem degustat aliments típics d’aquesta època: mones i llesquetes de pa amb ou. Mentre compartíem aquest moment, hem aprés la dita típica: “Ací em pica, ací em cou, per ací em menge la mona i ací t’esclafe l’ou”.

A continuació, hem ballat en rogle mentre cantàvem algunes de les cançons típiques, com la Tarara. També hem tingut temps per a compartir jocs de pilota.

En resum, compartint aquesta jornada hem estimulat els sentits, hem reforçat les relacions d’amistat entre els dos grups, i hem incrementat la motivació millorant l’estat d’ànim.


El passat 16 d’abril, els xiquets i xiquetes de 3r de Primària, van participar en una activitat organitzada per la Residència de la Tercera Edat. Amb motiu del dia del llibre, alguns residents van llegir uns fragments literaris i poesies de diferents autors i autores i tot seguit van acolorir punts de llibre en companyia i ajuda del nostre alumnat. 

Aquest intercanvi generacional atorga un gran valor humà i emocional al fet educatiu, sent una activitat molt enriquidora i satisfactòria. 

6é taller intergeneracional 2 23 24

mondrian residència 23 24

L’alumnat de segon va visitar la residència de la tercera edat per a fer una activitats d’art molt divertida sobre l’artista Mondrian.

Coneguerem i parlarem sobre l’artista i després amb l’ajuda dels encantadors vellets de la residència, pintarem un quadre per a realizar així entre tots un preciós mural.
Acabada l’activitat, ens feren un ball, on tots gaudirem ballan junts.

Una activitats molt enriquidora i divertida amb la que tot l’alumnat va quedar molt satisfet.

AUDICIONS MUSICALS EN PRIMÀRIA

audicions musicals 23 24

El darrer dia 10 d’abril, l’alumnat de Primària va assistir a les audicions musicals que, any rere any, tenen lloc al Teatre Payà de la nostra ciutat. En ella, els components més joves de l’Agrupació Filharmònica Borrianenca ens van deleitar amb l’escolta de diverses peces musicals amb l’objectiu d’apropar la música als més menuts i menudes de Borriana, per tal que gaudisquen d’aquest art, que coneguen més de prop els instruments i la composició i el funcionament d’una banda.

La selecció musical d’enguany s’ha centrat en obres musicals pròximes a l’alumnat i fàcils de reconéixer per la seua melodia. Aquest fet fomenta la participació i la implicació dels xiquets i xiquetes, que poden seguir el ritme amb palmellades, acompanyant la música.

A més cada peça musical s’acompanya d’una breu explicació introductòria que otorga a la sessió un caire educatiu que demostra la importància de la música en el desenvolupament integral de l’alumnat, ja que afavoreix, entre altres aspectes, la socialització, l’esperit crític, el respecte, l’atenció, la memòria i el llenguatge.

MONES EN INFANTIL

El darrer 27 de març, coincidint amb la proximitat de la pasqua, l’alumnat d’Educació Infantil va gaudir una jornada gastronòmica típica d’aquesta època: l’elaboració de les mones.

Reunits en el rebedor d’infantil, les xiquetes i els xiquets van observar el procés d’elaboració d’una mona, que va facilitar l’adquisició de vocabulari en un context funcional treballant diversos conceptes matemàtics de mesura: un poc, un grapat, un polsim, …etc.

La part principal de l’activitat va esdevindre una experiència sensorial que va despertar els sentits dels més menuts i menudes de l’escola: vam olorar el rent i vam tastar trossets de neula i anisets de colors.

Per a finalitzar, va tindre lloc la part manipulativa de la sessió, on cada xiquet i xiqueta es va convertir en un autèntic forner i fornera per un dia, pastant la seua pròpia mona.

Va ser un gran dia, divertit i educatiu, que ens va servir per a descobrir i transmetre les nostres tradicions a les noves generacions per així aprendre a valorar el nostre patrimoni cultural.

RECICLA D’OR

L’Ajuntament de Burriana, a través de la regidoria de Medi Ambient, en col·laboració amb FOBESA, ha iniciat la campanya de conscienciació del reciclatge “Recicla d´Or Burriana”, en la qual estan implicats els col·legis i la ciutadania de Borriana en general.

Així doncs, el passat 21 de maig tres educadors ambientals van vindre al nostre centre  educatiu amb l’objectiu d’ensenyar a l’alumnat d’Infantil, mitjançant jocs, la importància del reciclatge i remarcar les diferents accions que es poden dur a terme per a protegir el medi ambient.

A més a més, les activitats de la campanya han vingut acompanyades de la instal·lació de papereres de reciclatge al pati verd de la nostra escola, obsequis per a l’alumnat de bosses per reciclar, imants, contenidors de piles i contenidors de reciclatge de residus orgànics per poder fer ús a les nostres cases, fomentant una convivència més sostenible.

campanya recicla d'or 23 24