Equip d’Orientació Educativa

PERSONAL DE L’EQUIP D’ORIENTACIÓ EDUCATIVA

Nom i CognomsEspecialitat
Adrián Gallén SánchezOrientació Educativa
Irene Medina
Eugenia Navarro
Ana Iniesta (CIL)
Pedagogia Terapèutica (PT)
Julia Fuertes

Nuria Arjona (CIL)
Audició i Llenguatge (AL)
Begoña Blesa
Jose Cubedo (CIL)
Educadora i Educador d’Educació Especial

FUNCIONS

Els equips d’orientació educativa tindran les funcions següents segons l’article 6 del Decret 72/2021, de 21 de maig, del Consell, d’organització de l’orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià:

A. Cooperar en la planificació, el desenvolupament i l’avaluació de les actuacions d’orientació educativa i professional i d’acció tutorial, que incorporen la perspectiva de gènere i tinguen en compte la diversitat de tot l’alumnat.

B. Assessorar i cooperar amb els equips educatius, amb les figures de coordinació i amb els òrgans de govern, de coordinació docent i de participació dels centres docents en:

1r. El procés d’identificació de les barreres que estan presents en el context escolar, familiar i sociocomunitari, així com en la planificació, el desenvolupament i l’avaluació d’actuacions i programes que contribuïsquen a eliminar-les, posant especial atenció en aquells que tinguen un caràcter preventiu.

2n. L’organització dels suports personals i materials perquè augmenten la capacitat del centre per a respondre de manera eficaç a la diversitat i asseguren l’accés de tot l’alumnat a l’orientació educativa i a les experiències educatives comunes.

3r. L’accessibilitat dels entorns i dels materials didàctics i curriculars, incloent-hi el procés d’elaboració de les programacions didàctiques, en els diferents nivells de concreció, d’acord amb els principis del disseny universal i l’accessibilitat.

4t. La prevenció i la detecció primerenca de les dificultats d’aprenentatge, de les necessitats de suport i de les situacions de desigualtat o desavantatge, així com l’organització i el seguiment de les mesures que ajuden a superar-les i a compensar les situacions i circumstàncies que les produeixen.

5é. La planificació, el desenvolupament i l’avaluació d’actuacions de promoció de la igualtat i la convivència i la intervenció en els procediments derivats dels diferents protocols: absentisme, atenció sanitària, prevenció de la violència i desprotecció, acollida de l’alumnat nouvingut o desplaçat i tots aquells que dispose l’administració per afavorir la inclusió de l’alumnat.

6é. La planificació, el desenvolupament i l’avaluació dels processos d’acollida a l’inici de l’escolarització i de transició entre etapes i modalitats d’escolarització, i en el cas dels centres d’educació especial, també en els processos de transició a la vida adulta i d’inserció sociolaboral.

7é. L’organització i el desenvolupament del programa d’accions formatives del centre, els projectes d’investigació i innovació i les actuacions de sensibilització dirigides als equips educatius, l’alumnat, les famílies i l’entorn sociocomunitari.

C. Participar en l’avaluació sociopsicopedagògica i cooperar amb els equips educatius en el disseny, desenvolupament, seguiment i avaluació de les mesures de resposta que se’n deriven i dels plans d’actuació personalitzats, facilitant l’assessorament i acompanyament necessari a les famílies i a l’alumnat, recollint la seua opinió, fent-los partícips en el procés, en la presa de decisions i en la consecució dels objectius planificats.

D. Col·laborar amb la direcció del centre en la tramitació de les mesures de resposta educativa per a la inclusió que requerisquen l’autorització de l’Administració educativa, i amb aquesta i el professorat, en el registre en els sistemes de gestió de les dades de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i de compensació de desigualtats.

E. Donar suport a l’alumnat que ho requerisca mitjançant un acompanyament que en reforce l’ajust personal, el sentit de pertinença al centre i al grup classe i l’assoliment dels aprenentatges.

F. Orientar les famílies i acordar pautes que contribuïsquen a millorar el desenvolupament personal, intel·lectual, acadèmic, social i emocional de les seues filles i els seus fills.

G. Participar en les sessions d’avaluació dels diferents cursos de les etapes corresponents.

H. Transmetre i recollir, d’acord amb la normativa vigent, la informació educativa de l’alumnat que requereix una resposta personalitzada, entre les diferents estructures de l’orientació educativa i professional, els serveis i institucions de l’entorn implicades i els serveis públics de l’administració local, autonòmica o estatal.

I. Establir i coordinar accions conjuntes amb els agents externs i els serveis educatius, sanitaris, socials, d’infància, culturals i laborals de l’entorn que contribuïsquen al desenvolupament del pla d’activitats de l’equip d’orientació educativa.

J. Qualsevol altra que l’Administració educativa determine en el seu àmbit de competències.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies