PERSONAL DE L’EQUIP D’ORIENTACIÓ EDUCATIVA
Nom i Cognoms | Especialitat |
Adrián Gallén Sánchez | Orientació Educativa |
Irene Medina Eugenia Navarro Ana Iniesta (CIL) | Pedagogia Terapèutica (PT) |
Julia Fuertes Nuria Arjona (CIL) | Audició i Llenguatge (AL) |
Begoña Blesa Jose Cubedo (CIL) | Educadora i Educador d’Educació Especial |
FUNCIONS
Els equips d’orientació educativa tindran les funcions següents segons l’article 6 del Decret 72/2021, de 21 de maig, del Consell, d’organització de l’orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià:
A. Cooperar en la planificació, el desenvolupament i l’avaluació de les actuacions d’orientació educativa i professional i d’acció tutorial, que incorporen la perspectiva de gènere i tinguen en compte la diversitat de tot l’alumnat.
B. Assessorar i cooperar amb els equips educatius, amb les figures de coordinació i amb els òrgans de govern, de coordinació docent i de participació dels centres docents en:
1r. El procés d’identificació de les barreres que estan presents en el context escolar, familiar i sociocomunitari, així com en la planificació, el desenvolupament i l’avaluació d’actuacions i programes que contribuïsquen a eliminar-les, posant especial atenció en aquells que tinguen un caràcter preventiu.
2n. L’organització dels suports personals i materials perquè augmenten la capacitat del centre per a respondre de manera eficaç a la diversitat i asseguren l’accés de tot l’alumnat a l’orientació educativa i a les experiències educatives comunes.
3r. L’accessibilitat dels entorns i dels materials didàctics i curriculars, incloent-hi el procés d’elaboració de les programacions didàctiques, en els diferents nivells de concreció, d’acord amb els principis del disseny universal i l’accessibilitat.
4t. La prevenció i la detecció primerenca de les dificultats d’aprenentatge, de les necessitats de suport i de les situacions de desigualtat o desavantatge, així com l’organització i el seguiment de les mesures que ajuden a superar-les i a compensar les situacions i circumstàncies que les produeixen.
5é. La planificació, el desenvolupament i l’avaluació d’actuacions de promoció de la igualtat i la convivència i la intervenció en els procediments derivats dels diferents protocols: absentisme, atenció sanitària, prevenció de la violència i desprotecció, acollida de l’alumnat nouvingut o desplaçat i tots aquells que dispose l’administració per afavorir la inclusió de l’alumnat.
6é. La planificació, el desenvolupament i l’avaluació dels processos d’acollida a l’inici de l’escolarització i de transició entre etapes i modalitats d’escolarització, i en el cas dels centres d’educació especial, també en els processos de transició a la vida adulta i d’inserció sociolaboral.
7é. L’organització i el desenvolupament del programa d’accions formatives del centre, els projectes d’investigació i innovació i les actuacions de sensibilització dirigides als equips educatius, l’alumnat, les famílies i l’entorn sociocomunitari.
C. Participar en l’avaluació sociopsicopedagògica i cooperar amb els equips educatius en el disseny, desenvolupament, seguiment i avaluació de les mesures de resposta que se’n deriven i dels plans d’actuació personalitzats, facilitant l’assessorament i acompanyament necessari a les famílies i a l’alumnat, recollint la seua opinió, fent-los partícips en el procés, en la presa de decisions i en la consecució dels objectius planificats.
D. Col·laborar amb la direcció del centre en la tramitació de les mesures de resposta educativa per a la inclusió que requerisquen l’autorització de l’Administració educativa, i amb aquesta i el professorat, en el registre en els sistemes de gestió de les dades de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i de compensació de desigualtats.
E. Donar suport a l’alumnat que ho requerisca mitjançant un acompanyament que en reforce l’ajust personal, el sentit de pertinença al centre i al grup classe i l’assoliment dels aprenentatges.
F. Orientar les famílies i acordar pautes que contribuïsquen a millorar el desenvolupament personal, intel·lectual, acadèmic, social i emocional de les seues filles i els seus fills.
G. Participar en les sessions d’avaluació dels diferents cursos de les etapes corresponents.
H. Transmetre i recollir, d’acord amb la normativa vigent, la informació educativa de l’alumnat que requereix una resposta personalitzada, entre les diferents estructures de l’orientació educativa i professional, els serveis i institucions de l’entorn implicades i els serveis públics de l’administració local, autonòmica o estatal.
I. Establir i coordinar accions conjuntes amb els agents externs i els serveis educatius, sanitaris, socials, d’infància, culturals i laborals de l’entorn que contribuïsquen al desenvolupament del pla d’activitats de l’equip d’orientació educativa.
J. Qualsevol altra que l’Administració educativa determine en el seu àmbit de competències.