Projecte Ioga a l’escola

L’alumnat de primària i infantil, durant tot el curs escolar, ha pogut practicar ioga amb el projecte Ioga a l’escola. Durant una sessió a la setmana, l’alumnat ha pogut practicar diferents postures a més de relaxar-se i meditar. Una sessió en la que l’alumnat gaudeix, participa i aprén a regular les seues emocions.

Per ací vos deixem algunes fotos de les sessions!

El aereoioga, és un tipus de ioga conegut també com a ioga aeri, o com antigravity ioga. És una mescla de ioga amb exercicis de dansa i pilates, els quals, són realitzats amb moviments acrobàtics, tenint el cos suspés del sostre en alguna cosa semblança a un gronxador.

Com a activitat final d’aquest projecte, l’alumnat de primària ha pogut gaudir d’una sessió de ioga aèri amb la col·laboració d’Inma Fenollar.

Mireu què bé ho han fet!

Dia a Carrícola

Anar a Carrícola era una activitat que teníem programada el passat trimestre i que per les condicions meteorològiques no vam poder realitzar. Però ara sí que hem pogut gaudir d’aquesta activitat que tant agrada a l’alumnat.

L’alumnat de primària va eixir cap a Carrícola amb les seues bicicletes acompanyats dels mestres que també van anar en bicicleta. Per altra banda, la classe dels flamencs, infantil, va anar caminant pel camí acompanyats també per les mestres d’infantil i mestres de suport. Per garantir la seguretat, un mestre va anar amb cotxe darrere d’infantil per si existia alguna emergència.

En aplegar a Carrícola, l’alumnat va gaudir de tot l’entorn que els envoltava, inclús dels rucs que allí estaven i esperaven a l’alumnat. Quan vam esmorzar, vam fer una neteja de l’espai treballant un dels ODS que podem trobar a l’Agenda 2030. Aquest ODS és el 15, Vida d’ecosistemes terrestres. Hem de tindre cura del nostre entorn i, en aquest cas, dels ecosistemes terrestres que ens envolten. Aquest ODS busca protegir i restablir els ecosistemes terrestres, gestionar sosteniblement els boscos, lluitar contra la desertificació, detindre i invertir la degradació de les terres, i detindre la pèrdua de biodiversitat. Aquesta activitat es coneguda com a plogging amb la idea de recuperar un espai natural net.

En acabar, ens vam dirigir cap al frontó del poble on l’alumnat també va poder gaudir de temps lliure. Després l’alumnat de primària va tornar en bicicleta al centre mentre que l’alumnat d’infantil va ser arreplegat per les mares, pares i iaios.

Moltíssimes gràcies a l’Ajuntament de Carrícola per la seua col·laboració en tot moment!

Jornada de convivència: Nit a l’escola

El passat 28 de maig, el CEIP Mariano Jornet Perales va celebrar una jornada de convivència amb alumnat i docents, que tots vam gaudir moltíssim.

A les 19:30 h es vam citar tots i totes a l’escola, per preparar les estoretes i els sacs de dormir a les classes.

Hi havia preparada una gran sorpresa. Aitor d’Astro emociones, ens va acompanyar per a explicar-nos coses interessantíssimes del nostre sistema solar. Vam fer activitats molt xules, com per exemple, veure el sol.

Després, vam fer una manualitat, que consistia en un planisferi, que ens donava la informació de les constel·lacions que es podien veure al cel eixe dia.

A continuació, vam visitar el planetari on vam veure una projecció impressionant dels planetes del sistema solar.

Després vam sopar tots i totes, i vam provar unes ulleres de realitat virtual que ens van fer viatjar a dins de l’Estació Espacial Internacional.

També ens va donar temps per a gaudir uns dels altres i passar temps junts divertint-se. I per últim, vàrem contemplar el cèl i les constel·lacions que estàven en eixos moments amb l’ajuda d’un telescopi molt modern.

Després de tantes activitats i de passar-ho genial, tocava posar-se el pijama, rentar-se les dents, i gitar-se.

L’endemà, després de despertar-nos, pentinar-nos i rentar-se la careta, vam baixar a desdejunar al nostre menjador. El desdejuni va consistir en llet, batut de plàtan i canella, pa integral amb tomaqueta, oli i sal, i fruita (plàtan, meló i pomes).

Amb la panxa ben plena, ja estàvem preparats i preparades per a enfrontar-nos a un dia nou al cole.

L’experiència, tant per a l’alumnat, com per als mestres, ha sigut inoblidable. Vam gaudir molt i vam aprendre a parts iguals.

També volem agrair a les famílies, la confiança que van dipositar en nosaltres.

GRÀCIES!

Fem SABÓ

L’alumnat de 3r cicle va preparar sabó amb oli reciclat.

Primer que tot va haver de veure quants litres d’oli reciclat teníem per afegir la mateixa quantitat d’aigua. Amb els recipients que disposàvem al centre (2 recipients de diferents mides), la classe dels i les esportistes va calcular la quantitat que posaria en cadascuna.

Amb les mescles ja disposades en els diferents recipients i amb les màquines en funcionament per a què es podruïsca la reacció química de la saponificació (produïda en mesclar la sosa amb l’oli), l’alumnat va haver de cubicar la quantitat de safates necessàries per a fer el sabó.

Tot calculat, van afegir la mescla ja preparada en les safates corresponents i es va deixar assecar. Amb el pas del temps, la mescla s’ha solidificat i s’ha creat el sabó.

Per finalitzar, l’alumnat de 3r cicle va calcular perquè les pastilles de sabó foren quasi totes d’igual dimensió.

Mireu quin sabó tenim!

Per últim, cal deixar el sabó preparat per a la seua venda.

Totes les classes l’han embolicat, han posat les etiquetes, els ha pesat per a treure el preu i ja els tenim preparats per a la seua venda.

Prompte eixirem a vendre!!

Almudena Francès, Contacontes

El passat 28 de maig ens va visitar la contacontes Almudena Francès a la casa de la música.

Va contar molts contes que ens van fer gaudir moltíssim. A més, ens va fer un regal molt especial: un conte per a la nostra biblioteca.

Moles gràcies, Almudena!

Taller de coeducació

Els propers dies 4 i 6 de juny ens visitaran en el centre els companys de la Manco per a fer-nos unes xarrades sobre coeducació afectiu sexual i bons tractes en relacions, per a l’alumnat de 3r cicle d’Educació Primària.

Vos deixem a continuació el cartell informatiu.

Imou-te

El projecte Imou-te mou mestres, mou experiències i enrequeix al professorat per a dur endavant noves metodologies, noves formes d’aprendre, uneix centres entre altres moltes coses.

Existeixen dues formes de participació en l’Imou-te. Com a centre anfitrió o com a centre observador.

El centre anfitrió és aquell que vol mostrar a altres com fa algunes coses, ja siga una metodologia, un projecte, una assignatura… Per altra banda, el centre observador és aquell que va a un altre centre per tal d’aprendre del que fan altres.

El nostre centre ha participat de les dues maneres, com a centre anfitrió i com a centre observador.

Alguns dels nostres mestres van visitar el CEIP Isabel la Catòlica de l’Olleria per tal de veure el Treball per estacions d’aprenentatge i microambients a les aules de primer cicle d’eduació primària i Pràctica psicomotriu relacional que es du a terme en educació infantil. El professorat a aprés molt sobre aquestes visites.

A més, hem rebut a diferents centres interessats en veure com treballem en l’hort, en les classes de ioga i l’entrada amable al centre, la circulació lliure i les provocacions en educació infantil.

Esperem que totes i tots aquests centres hagen aprés molt i puguen dur endavant nous projectes que tenen en ment.

Estrena de l’òpera “Els germans entremaliats”

La companyia “L’arbre de les estreles” va estrenar el passat 30 de maig l’òpera “Els germans entremaliats”, una òpera creada i interpretada íntegrament per l’alumnat de primer cicle del CEIP Mariano Jornet Perales de Bèlgida. Entre nervis, il·lusió, concentració, alegria… l’òpera es va dur a terme amb el professorat gaudint a les butaques de l’auditori de Bèlgida, on tota la responsabilitat va recaure en els xiquets i xiquetes.

Des de principi de curs, l’alumnat ha consensuat un nom per a la seua companyia, un logotip, hem triat i dissenyat les nostres samarretes, han creat el tema, la tesi, els personatges, les cançons, música, diàlegs, invitacions, decorats… tot creat per l’alumnat.

LÓVAno és només un projecte que intenta apropar l’òpera i les seues professions a l’alumnat, sinò un projecte que es basa en dinàmiques, reptes i metàfores que van molt més enllà, creant espais de comunicació, un lloc segur on poder expressar les seues emocions, facilitant la convivència i la cooperació entre l’alumnat.

Volem donar les gràcies a totes les persones que han ajudat a dur endavant el projecte:

  • A l’ajuntament per rebre’ns sempre amb el millor somriure amb les nostres sol·licituds, telefonades i, sobretot, per deixar-nos l’auditori de Bèlgida.
  • A Javi, per dedicar el seu temps a fer tots els preparatius per amplificar les veus dels intèrprets amb els micros i la taula de so. També donar les gràcies al grup Raboser, grup de teatre pels micros d’ambient.
  • A les famílies, mestres i assistents, per tot el suport rebut durant tot el curs, transmetent ànims, admiració i confiança en el projecte.
  • A la nostra escola, per donar-nos l’oportunitat i l’espenta per a formar-nos en aquest projecte i dur endavant iniciatives que ens fan créixer a tota la comunitat educativa.
  • A l’alumnat de primer cicle… ens heu canviat la mirada cap a l’educació ❤️

CONCURS DE MAQUETES AULA DEL CEL

La classe dels músic i dels esportistes han estat treballant en unes maquetes per a presentar-se en un concurs proposat per l’aula del cel, de la UV. Un concurs amb temàtica astronòmica.

L’alumnat ha hagut de coordinar-se amb els/les companys/es per a treballar, tant en l’escola com en casa. Han treballat de valent, i en el resultat, es nota.

En aquests moments, estem tots i totes esperant el resultat del concurs. Però ja vos podem avançar que el premi consisteix en una visita per a observar als telescopis d’Aras de los Olmos.

Per ací vos deixem les Bases del concurs per a més informació.

Aprofitant els nous espais

Hui l’alumnat de 3r cicle ha demanat eixir al pati per preparar les cançons que estem fent amb l’ukelele. Tenim la gran sort de comptar amb nous espais d’aprenentatge a l’escola i volem expresar la nostra gratitud a totes les persones implicades en aquest canvi ❤️

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies