2 d’ abril de 2024: DIA MUNDIAL DE CONSCIENCIACIÓ SOBRE L’AUTISME

El 2 d’abril se celebra el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme, una data instaurada per Nacions Unides per a visibilitzar a les persones amb trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) i contribuir a promoure l’exercici efectiu dels seus drets.

Cada any, el moviment associatiu de l’autisme a Espanya promou una campanya de sensibilització amb l’objectiu que la ciutadania conega millor l’especificitat de l’autisme, empatitze amb les persones en l’espectre i les seues famílies, i contribuïsca així a millorar la seua qualitat de vida i a participar en la societat en igualtat de condicions.

CarteleriaCatalan_DMCA_2024

Des de la Unitat Especialitzada d’Orientació de València, han preparat materials que ajudaran a millorar l’accessibilitat i la resposta educativa a l’alumnat amb TEA. Vos convidem a entrar en la seua pàgina web. Polsa la imatge.

21 de març de 2024: DIA MUNDIAL DE LA SÍNDROME DE DOWN.

Amb motiu del Dia Mundial de la Síndrome de Down, que se celebra el 21 de març, des de DOWN ESPAÑA han llançat la campanya #Extracapacitados, amb l’objectiu de reivindicar més oportunitats d’inclusió laboral per a les persones amb síndrome de Down. Sabem que és un camí llarg i ple d’obstacles, però junts i juntes aconseguirem millorar les coses.

Per això, un any més, animem a tota la comunitat educativa a sumar-se a esta campanya perquè el seu missatge es faça viral i així, les persones amb síndrome de Down senten un enorme suport.

Suma’t a #Extracapacitados

Hem preparat una proposta d’activitats per a les diferents etapes i cicles per a donar visibilitat a aquesta realitat de la nostra societat. Al llarg d’aquestos dies anirem penjant imatges del nostre alumnat i professorat recolzant aquesta campanya.

La campanya #ExtraCapacitados. Un vídeo en el qual l’humor i la ironia són protagonistes, i el missatge de la qual és que les persones amb síndrome de Down estan ‘extracapacitadas’ per a aprofitar les oportunitats laborals.

La cançó que sona a l’escola aquestos dies és la de la campanya d’ASINDOWN.

Per altra banda vos deixem ací informació sobre la Sindrome de Down, així com videos interessants per a veure en familia.