Per a tancar el tercer trimestre, l’alumnat de 2n cicle hem llançat la poesia al carrer amb un joc de pistes literari ben emocionant.
Organitzats en xicotets grups, el repte consistia a ordenar els versos d’un poema; en recitar-lo correctament, la rima ens desvelava el següent lloc del poble que calia visitar. En arribar al destí, i a través d’unes imatges com a pista visual, havíem de trobar el següent vers amagat per a continuar la ruta.
Amb aquesta activitat tan viva, hem treballat en equip la comprensió lectora, la rima i l’estructura de la poesia d’una manera d’allò més divertida i lúdica. Una cloenda de curs magnífica!
Para cerrar el tercer trimestre, el alumnado de 2º ciclo hemos lanzado la poesía a la calle con un juego de pistas literario muy emocionante.
Organizados en pequeños grupos, el reto consistía en ordenar los versos de un poema; al recitarlo correctamente, la rima nos desvelaba el siguiente lugar del pueblo que debíamos visitar. Al llegar al destino, y a través de unas imágenes como pista visual, teníamos que encontrar el siguiente verso escondido para continuar la ruta.
Con esta actividad tan viva, hemos trabajado en equipo la comprensión lectora, la rima y la estructura de la poesía de una manera de lo más divertida y lúdica. ¡Un broche de oro magnífico para el curso!
El segon trimestre, l’alumnat de 2n cicle vam llançar les matemàtiques al carrer amb una sortida d’allò més activa i motivadora: una autèntica gimcana matemàtica pel nostre poble!
Organitzats en xicotets grups cooperatius, vam recórrer diferents espais de l’entorn amb una missió molt clara: descobrir que els números, les formes i els reptes estan amagats en els elements més quotidians del nostre dia a dia.
Al llarg de la gimcana, vam haver d’obrir bé els ulls i aplicar de forma totalment pràctica tot el que havíem treballat a l’aula. Des de posar a prova el nostre càlcul mental per a resoldre xicotets enigmes del carrer, fins a identificar la geometria que ens envoltava en les façanes, els senyals de trànsit o el mobiliari urbà. Cada cantó es va convertir en un repte per a resoldre en equip!
Treballar d’aquesta manera ens ajuda a col·laborar, a organitzar-nos en grup i a comprovar que les matemàtiques són molt útils i reals fora dels llibres de text. Ens ho vam passar en gran superant cada prova!
En el segundo trimestre, el alumnado de 2º ciclo lanzamos las matemáticas a la calle con una salida de lo más activa y motivadora: ¡una auténtica gimkana matemática por nuestro pueblo!
Organizados en pequeños grupos cooperativos, recorrimos diferentes espacios del entorno con una misión muy clara: descubrir que los números, las formas y los retos están escondidos en los elementos más cotidianos de nuestro día a día.
A lo largo de la gymkana, tuvimos que abrir bien los ojos y aplicar de forma totalmente práctica todo lo que habíamos trabajado en el aula. Desde poner a prueba nuestro cálculo mental para resolver pequeños enigmas de la calle, hasta identificar la geometría que nos rodeaba en las fachadas, las señales de tráfico o el mobiliario urbano. ¡Cada esquina se convirtió en un reto para resolver en equipo!
Trabajar de esta manera nos ayuda a colaborar, a organizarnos en grupo y a comprobar que las matemáticas son muy útiles y reales fuera de los libros de texto. ¡Nos lo pasamos en grande superando cada prueba!
Durant el primer trimestre, la classe de 2n cicle vam fer una sortida molt especial al nostre entorn més proper. Vam visitar la plaça Major, aprofitant que estava engalanada amb la decoració nadalenca, per a connectar la teoria de l’aula amb la pràctica.
Dins de l’àrea de Llengua, vam treballar la descripció de paisatges. Per això, ens vam convertir en artistes i vam plasmar en un dibuix tots els detalls del paisatge urbà i l’ambient nadalenc que ens envoltava.
Aquesta observació detallada ens va servir de base a l’aula per a redactar les nostres pròpies descripcions textuals, aprenent a organitzar l’espai i a utilitzar el vocabulari adient. Una experiència genial per a aprendre de forma ben viva i motivadora!
Durante el primer trimestre, la clase de 2º ciclo hicimos una salida muy especial a nuestro entorno más cercano. Visitamos la plaza Mayor, aprovechando que estaba engalanada con la decoración navideña, para conectar la teoría del aula con la práctica.
Dentro del área de Lengua, trabajamos la descripción de paisajes. Por ello, nos convertimos en artistas y plasmamos en un dibujo todos los detalles del paisaje urbano y el ambiente navideño que nos rodeaba.
Esta observación detallada nos sirvió de base en el aula para redactar nuestras propias descripciones textuales, aprendiendo a organizar el espacio y a utilizar el vocabulario adecuado. ¡Una experiencia genial para aprender de forma muy viva y motivadora!
Avui hem posat punt i final al segon trimestre amb molta il·lusió. Tot i que teníem previst gaudir d’una jornada de golf, finalment no ha pogut ser… però això no ens ha impedit passar un dia d’allò més divertit a l’escola!
L’alumnat de cinqué i sisé ha sigut l’encarregat d’organitzar, preparar i coordinar diferents activitats per a la resta de companys i companyes. Hem gaudit d’endevinalles, circuits i moltes altres propostes que han fet del dia una experiència molt especial.
Volem agrair de tot cor el seu esforç, la seua implicació i les ganes amb què han preparat tot. Ha sigut un gran exemple de companyonia i responsabilitat!
Ara sí, és moment de descansar. Esperem que passeu unes molt bones vacances!
Hoy hemos puesto punto y final al segundo trimestre con mucha ilusión. Aunque teníamos previsto disfrutar de una jornada de golf, finalmente no ha podido ser… ¡pero eso no nos ha impedido pasar un día muy divertido en la escuela!
El alumnado de quinto y sexto ha sido el encargado de organizar, preparar y coordinar diferentes actividades para el resto de compañeros y compañeras. Hemos disfrutado de adivinanzas, circuitos y muchas otras propuestas que han hecho del día una experiencia muy especial.
Queremos agradecer de todo corazón su esfuerzo, su implicación y las ganas con las que han preparado todo. ¡Ha sido un gran ejemplo de compañerismo y responsabilidad!
Ahora sí, es momento de descansar. ¡Esperamos que paséis unas muy buenas vacaciones!
El passat 30 de març de 2026, la nostra escola va celebrar amb molta il·lusió les VII Jornades Ecoescola, una jornada especial dedicada a la sensibilització ambiental i social, amb la participació activa de tot l’alumnat.
Una temàtica important: la desnutrició infantil
Enguany, el fil conductor de les jornades ha estat la desnutrició infantil, un tema que ens ha permès reflexionar sobre la importància d’una alimentació saludable i equilibrada, així com sobre les desigualtats existents arreu del món. A través de diferents activitats adaptades a cada edat, els infants han pogut comprendre aquesta realitat d’una manera propera i significativa.
Activitats per aprendre i compartir
Durant el dia, es van dur a terme diverses propostes educatives i creatives:
Literatura creativa col·laborativa: els alumnes van inventar i escriure històries conjuntes relacionades amb l’alimentació, la solidaritat i el respecte.
Danses i cançons: la música i el moviment van ser protagonistes, fomentant el treball en equip i l’expressió artística.
Compromesos amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
Aquestes jornades també han estat vinculades als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), especialment:
Fi de la pobresa
Fam zero
Salut i benestar
Educació de qualitat
Reducció de les desigualtats
Pau, justícia i institucions sòlides
A través d’aquestes activitats, l’alumnat ha pres consciència del seu paper com a ciutadans actius en la construcció d’un món més just i sostenible.
Una experiència enriquidora
Les VII Jornades Ecoescola han estat una experiència molt enriquidora per a tota la comunitat educativa. Hem après, compartit i, sobretot, hem crescut en valors.
Continuem treballant junts per cuidar el nostre planeta i les persones que hi vivim! 🌍💚
El pasado 30 de marzo de 2026, nuestro centro celebró con gran ilusión las VII Jornadas Ecoescuela, una jornada especial dedicada a la sensibilización ambiental y social, con la participación activa de todo el alumnado.
Un tema importante: la desnutrición infantil
Este año, el eje principal de las jornadas ha sido la desnutrición infantil, un tema que nos ha permitido reflexionar sobre la importancia de una alimentación saludable y equilibrada, así como sobre las desigualdades existentes en el mundo. A través de diferentes actividades adaptadas a cada edad, el alumnado ha podido comprender esta realidad de una forma cercana y significativa.
Actividades para aprender y compartir
Durante el día se llevaron a cabo diversas propuestas educativas y creativas:
Literatura creativa colaborativa: el alumnado inventó y escribió historias conjuntas relacionadas con la alimentación, la solidaridad y el respeto.
Danzas y canciones: la música y el movimiento fueron protagonistas, fomentando el trabajo en equipo y la expresión artística.
Comprometidos con los Objetivos de Desarrollo Sostenible
Estas jornadas también han estado vinculadas a los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), especialmente:
Fin de la pobreza
Hambre cero
Salud y bienestar
Educación de calidad
Reducción de las desigualdades
Paz, justicia e instituciones sólidas
A través de estas actividades, el alumnado ha tomado conciencia de su papel como ciudadanos activos en la construcción de un mundo más justo y sostenible.
Una experiencia enriquecedora
Las VII Jornadas Ecoescuela han sido una experiencia muy enriquecedora para toda la comunidad educativa. Hemos aprendido, compartido y, sobre todo, hemos crecido en valores.
¡Seguimos trabajando juntos para cuidar nuestro planeta y a las personas que lo habitamos! 🌍💚
El passat 26 de març de 2026, l’alumnat del nostre centre va participar en la V Jornada d’Atletisme Intercentres, una trobada esportiva celebrada a les pistes d’atletisme de Vinaròs amb motiu del Dia Internacional de l’Esport.
La jornada va reunir més de 900 alumnes d’educació infantil i primària, procedents de 10 escoles de 20 pobles de l’Alt i Baix Maestrat. Sota el lema “Jugar com sempre ens connecta com mai”, l’activitat va posar en valor l’esport com a eina de convivència, cooperació i diversió.
Lluny de l’esperit competitiu, l’esdeveniment va oferir una experiència lúdica i inclusiva, combinant proves d’atletisme amb jocs tradicionals. El nostre alumnat va gaudir d’un matí ple d’activitat física, companyonia i valors compartits amb xiquets i xiquetes d’altres centres.
Des del centre volem destacar el bon comportament i la implicació del nostre alumnat, així com agrair l’organització de la jornada per part dels claustres dels centres participants i la col·laboració del CME de Vinaròs i les AFA.
Sens dubte, una experiència enriquidora que reforça els vincles entre escoles i fomenta hàbits de vida saludables.
Gràcies a totes i tots per fer-ho possible!
El pasado 26 de marzo de 2026, el alumnado de nuestro centro participó en la V Jornada de Atletismo Intercentros, un encuentro deportivo celebrado en las pistas de atletismo de Vinaròs con motivo del Día Internacional del Deporte.
La jornada reunió a más de 900 alumnos de educación infantil y primaria, procedentes de 10 centros de 20 localidades del Alt y Baix Maestrat. Bajo el lema “Jugar como siempre nos conecta como nunca”, la actividad puso en valor el deporte como herramienta de convivencia, cooperación y diversión.
Lejos del espíritu competitivo, el evento ofreció una experiencia lúdica e inclusiva, combinando pruebas de atletismo con juegos tradicionales. Nuestro alumnado disfrutó de una mañana llena de actividad física, compañerismo y valores compartidos con niños y niñas de otros centros.
Desde el centro queremos destacar el buen comportamiento y la implicación de nuestro alumnado, así como agradecer la organización de la jornada por parte de los claustros de los centros participantes y la colaboración del CME de Vinaròs y las AFA.
Sin duda, una experiencia enriquecedora que refuerza los vínculos entre escuelas y fomenta hábitos de vida saludables.
¡Gracias a todas y todos por hacerlo posible!
12002208
Avís de privacitat
Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.