PORTFOLIO

EL PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES (PEL)

El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL), és un document personal promogut pel Consell d'Europa en què els que aprenen o han après una llengua, ja siga a l'escola o fora d'ella, poden enregistrar les seves experiències d'aprenentatge de llengües i cultures i reflexionar al voltant

Al nostre centre vam iniciar aquest projecte, de manera experimental al curs 2018-19 a les classes de 3 anys. Es tracta d’un projecte que acompanyarà l’alumnat durant tota la seua etapa educativa al centre. Actualment participen del mateix, l’alumnat des de 4 anys d’Infantil fins a 1r de Primària.

Per a què serveix el PEL?

• Per animar tothom a aprendre més llengües, cada un dins les seves capacitats, i a continuar aprenent al llarg de tota la vida.
    • Per facilitar la mobilitat a Europa, mitjançant una descripció clara i reconeixible internacionalment de les competències lingüístiques.
    • Per afavorir l'enteniment i la tolerància entre els ciutadans d'Europa, mitjançant el coneixement d'altres llengües i cultures.

El PEL participa dels Objectius del Consell d'Europa:

• Preservar la diversitat lingüística.
    • Promoure la tolerància lingüística i cultural.
    • Fomentar el Plurilingüisme.
    • Asegurar l'educació democràtica de la ciutadania.

El PEL té tres Components:

1. Passaport de Llengües: resum de les competències adquirides en les diverses llengües.
    2. Biografia lingüística: inclou informació sobre les experiències lingüístiques i culturals obtingudes dins i fora del context educatiu formal.
    3. Dossier: permet seleccionar materials per a il·lustrar les experiències i progressos enregistrats en la Biografia o el Passaport.

Així, des de la Comissió Portfolio, amb la intenció de fomentar l'ús comunicatiu i sociocultural de les llengües, realitzem diverses activitats tant a nivell de classe com de centre, algunes de les quals queden recollides com a record del nostre camí lingüístic al llarg de tota l’escolarització al nostre “maletí Portfolio” (Dossier).

A continuació trobareu informació sobre el PEL i diferents activitats al voltant del mateix.

A continuació teniu recollides les actuacions i activitats principals desenvolupades durant aquest curs en relació al Portfolio Europeu de les Llengües (PEL).

DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA

Per promoure la diversitat lingüística, cultural i el multilingüisme, cada 21 de febrer, es celebra el “Dia Internacional de la Llengua Materna”. La llengua materna és la primera que s’aprén a l’entorn familiar.

Des de la Comissió Portfolio del nostre centre hem proposat commemorar aquesta data amb el fil conductor de la cançó “Loviu”. Així, amb la col·laboració de les famílies, l’alumnat ha realizat una fitxa on a més de decorar el missatge I LOVE U, ha escrit en la seua llengua materna “t’estime”; i ha emplenat les dades lingüístiques de la seua família.

Posteriorment a les classes, s’han fet assemblees amb suport de la fitxa realitzada per ser conscients de la diversitat lingüística i cultural de l’alumnat. S’ha aprofitat per vore com es diuen altres paraules en les diferents llengües maternes de la nostra aula, els diferents països d’origen… A més de realitzar un mural amb les diferents fitxes.

Hem emplenat un Full de registre lingüístic de cadascuna de les classes. Amb aquesta informació realitzarem un estudi que ens permetrà vore la diversitat lingüística del nostre centre.

Us deixem el vídeo de la cançó “Loviu” de Sandra Valero perquè gaudiu de la mateixa.

Gràcies per la vostra col·laboració.

DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES

EXPOSICIÓ VIRTUAL

Estimades famílies, a més de visitar l'exposició des d'ací podeu realitzar un recorregut virtual a la mateixa, amb algunes fotos del procés d'elaboració.

Esperem que gaudiu.

EXPOSICIÓ "LOST IN TRANSLATION"

Estimades famílies, ja podeu visitar l'exposició "Lost in translation" realitzada per l'alumnat del nostre Centre amb motiu de la celebració del DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES.

Esperem que gaudiu de la mateixa.