L’Holocaust per bales al cinema
Des de l’àmbit Humanístic i Social del CEFIRE de València ampliem la línia formativa de la didàctica de l’Holocaust a partir dels valors humans i democràtics. Per a aquest curs us proposem una nova formació en línia i a distància que, amb el cinema i els documentals com a fil conductor, us proporcionarà recursos i … Read more
Patrimoni i didàctica: els espais fortificats valencians
L’Àmbit Humanístic i Social del CEFIRE de València us convida a participar a la línia formativa dels itineraris didàctics. Us esperem en aquest recorregut pels espais fortificats de la ciutat de València, des de l´època romana fins al segle XX. Descobrirem noves idees per treballar amb l’alumnat en espais que ens semblen de sobres coneguts, … Read more
Itinerari didàctic per la València de la Restauració (1874-1923). De l’historicisme al modernisme
Aquest itinerari didàctic ens convida a recórrer els espais urbans i edificacions particulars més representatius del període de la Restauració (1874-1923) a la ciutat de València. Estem segurs que us inspirarà per a la creació de nous recursos didàctics i propostes d’actuació, tant a l’aula com fora de l’aula, que us ajudaran a treballar amb … Read more
Itinerari didàctic per la València de la Il·lustració. Història, art i filosofia
Des de l’ambit Humanístic i Social del CEFIRE de València hem preparat un nou itinerari didàctic que ens durà a la València del segle XVIII, dins la nostra línia estratègica per a l’aprofitament del patrimoni de la ciutat de València com a recurs educatiu en les aules de Primària i Secundària. En aquest cas recorrerem … Read more
Edusalut. Prevenció de disfonies
La tasca docent, com qualsevol altra professió, implica riscos i exposició a malalties derivades de l’esforç físic vocal que diàriament realitzem a l’aula. És per això que oferim aquest curs semipresencial per a conèixer quins són eixos riscos i quines les millors estratègies per previndre’ls. Tant si acabeu de començar la vostra carrera com si … Read more
Iniciació a les pràctiques relacionals i restauratives a l’aula
Vols conèixer eines per a prevenir, gestionar i reparar els conflictes a l’aula?En aquest curs coneixerem què són les pràctiques restauratives i com ens ajuden a oferir una resposta educativa i constructiva a qüestions comportamentals en les relacions dins dels nostres centres i amb el nostre alumnat.Usant aquestes eines podrem millorar les habilitats socials i … Read more
Projectes STEM
Els projectes interdisciplinaris integren competències, sabers, mètodes o formes de comunicació de dues o més àrees, per a comprendre un fenomen, resoldre un problema o crear un producte, alhora que creen un vincle entre l’àmbit de coneixement i el seu entorn sociocultural.Des de l’àmbit CTEM del CEFIRE de València oferim un curs semipresencial per conéixer … Read more
Ús de les imatges per a l’ensenyament de la història de l’art. Reconeixement, interpretació i creació de museus virtuals
La imatge impera hui en el camp de la comunicació i és eina i contingut fonamental en el currículum de les humanitats i també d’altres matèries. Aquesta formació oferirà una aproximació a la didàctica de la història de l’art per a docents amb interès en una introducció o actualització, al mateix temps que desenvolupa nous … Read more