COEDUCA. Eines per a incorporar la coeducació i la interculturalitat a l’aula des d’una perspectiva interseccional per a l’Escola Primària

El 17 de gener 2023 començarà el curs “Eines per a incorporar la coeducació i la interculturalitat a l’aula des d’una perspectiva interseccional per a l’Escola Primària” organitzat per la Fundació Cepaim a través del projecte Kinder, en col·laboració amb el CEFIRE de València, subvencionat pel Programa europeu “Rights, Equality and Citizenship Programme 2014-2020” en el marc de la convocatòria que té com a objecte defensar els drets i llibertats de les persona. El curs durarà 25 hores i es realitzarà en format semipresencial (presencial i en línia).

L’objectiu general del curs és proporcionar coneixements i eines pràctiques per a integrar una perspectiva interseccional en el treball educatiu que es desenvolupa a les aules d’educació primària. La interseccionalitat ofereix un valuós marc per a pensar intervencions educatives que tinguen en consideració les dimensions de la diversitat que tots els dies trobem en el treball amb l’alumnat: diversitat de gènere, d’orígens, cultural, bagatge familiar, … elements que és important continuar integrant en la nostra visió per a educar incloent a la diversitat de l’alumnat i del món que existeix fora de les aules.

En aquesta formació, pretenem aportar teories i propostes pràctiques que enriquisquen les apostes formatives i proporcionen eines per a treballar des de la coeducació i la interculturalitat, presentant continguts sobre pedagogies decolonials, cultura i història gitana, treball amb xics per a impulsar models de masculinitats igualitàries, prevenció primerenca de la violència de gènere a través del treball amb emocions, programes de joc cooperatiu per a la pau i no violència, justícia ecològica i sostenibilitat ambiental… En resum, aspectes claus que ens poden servir per a continuar construint una escola inclusiva, plural i promotora de valors ètics i democràtics.

En els últims anys a la Comunitat Valenciana s’ha apostat molt en aquesta direcció a nivell de polítiques públiques i sabem que el professorat ha estat en primera línia per a respondre a necessitats i desafiaments, sent promotor de grans i petits canvis a les aules i escoles; per això, hem considerat d’interés proposar continguts que donen suport a aquests processos de canvi amb mirades noves, que aporten la matisació i aprofundiment del treball que ja s’està fent, des de perspectives que puguen ser en alguns aspectes, més noves en el context escolar.

Esperem que la proposta siga d’interés, per a demanar més informacions podeu contactar amb: maddalena@cepaim.org

[INSCRIPCIÓ]

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies