El 17 de gener 2023 començarà el curs “Eines per a incorporar la coeducació i la interculturalitat a l’aula des d’una perspectiva interseccional per a l’Escola Primària” organitzat per la Fundació Cepaim a través del projecte Kinder, en col·laboració amb el CEFIRE de València, subvencionat pel Programa europeu “Rights, Equality and Citizenship Programme 2014-2020” en el marc de la convocatòria que té com a objecte defensar els drets i llibertats de les persona. El curs durarà 25 hores i es realitzarà en format semipresencial (presencial i en línia).
L’objectiu general del curs és proporcionar coneixements i eines pràctiques per a integrar una perspectiva interseccional en el treball educatiu que es desenvolupa a les aules d’educació primària. La interseccionalitat ofereix un valuós marc per a pensar intervencions educatives que tinguen en consideració les dimensions de la diversitat que tots els dies trobem en el treball amb l’alumnat: diversitat de gènere, d’orígens, cultural, bagatge familiar, … elements que és important continuar integrant en la nostra visió per a educar incloent a la diversitat de l’alumnat i del món que existeix fora de les aules.
En aquesta formació, pretenem aportar teories i propostes pràctiques que enriquisquen les apostes formatives i proporcionen eines per a treballar des de la coeducació i la interculturalitat, presentant continguts sobre pedagogies decolonials, cultura i història gitana, treball amb xics per a impulsar models de masculinitats igualitàries, prevenció primerenca de la violència de gènere a través del treball amb emocions, programes de joc cooperatiu per a la pau i no violència, justícia ecològica i sostenibilitat ambiental… En resum, aspectes claus que ens poden servir per a continuar construint una escola inclusiva, plural i promotora de valors ètics i democràtics.
En els últims anys a la Comunitat Valenciana s’ha apostat molt en aquesta direcció a nivell de polítiques públiques i sabem que el professorat ha estat en primera línia per a respondre a necessitats i desafiaments, sent promotor de grans i petits canvis a les aules i escoles; per això, hem considerat d’interés proposar continguts que donen suport a aquests processos de canvi amb mirades noves, que aporten la matisació i aprofundiment del treball que ja s’està fent, des de perspectives que puguen ser en alguns aspectes, més noves en el context escolar.
Esperem que la proposta siga d’interés, per a demanar més informacions podeu contactar amb: maddalena@cepaim.org