Els Centennials conformen el grup generacional més jove, que agafa el relleu dels Millennials com la generació digital més experta. Es tracta de joves nascuts entre els anys 1995 i 2010, els principals trets dels quals són els seus hàbits de consum, el seu comportament social i digital i les seues tendències de comportament, substancialment distinta als de la generació precedent, especialment per la seua relació diferent amb Internet i les xarxes socials, atesa la necessitat inherent a estar sempre connectats, sovint amb més d’una activitat simultània, la preferència per la informació immediata i visual i el valor secundari que donen a la informació que els arriba de forma jeràrquica.
Una generació nova que planteja nous reptes educatius a l’hora d’orientar des d’una perspectiva innovadora els processos d’ensenyament i aprenentatge. En el cas de l’ensenyament d’una llengua estrangera, es palesa de forma més evident la necessitat de repensar i reorientar les estratègies pedagògiques a fi d’introduir una metodologia activa i participativa, que tinga en compte els principis del DUA i que atorgue el protagonisme al propi alumnat, mitjançant activitats comunicatives, motivadores i properes a la seua realitat i les seues experiències vitals.
Som al davant d’un curs en línia eminentment pràctic, constituït per sis mòduls formatius amb aplicacions i recursos que poden ser interioritzats i transferits pels docents immediatament a l’aula. Descoberta i exploració d’eines i materials digitals, foment de la creativitat de l’alumnat i del seu rol principal, taula comuna on compartir projectes i experiències didàctiques… Tot plegat forma part de l’estratègia global d’una formació que mira de facilitar l’adaptació pedagògica del professorat d’anglés als reptes de la que també es coneix sota l’etiqueta de generació Z.
Per a més informació i accés a la web d’inscripció del curs, pitgeu aquest enllaç