Didàctica de la llengua en contextos multilingües

El curs /Didàctica de la llengua en contextos multilingües/ ofereix ferramentes per reflexionar, visibilitzar i integrar les llengües familiars als centres. Les nostres aules contenen una riquesa lingüística que no explotem, aprofitem-la!

Curs semipresencial: 20h
Dues sessions presencials: 26/03/2020 de 17:30 a 19:30 i el 14/05/2020 de

VOLS SABER COM…?

*   Crear un context multilingüe a l’aula.
*   Introduir metodologies per a l’aprenentatge de les llengües curriculars a través de les llengües familiars.
*   Reflexionar sobre la implantació de les llengües familiars a l’aula.
*   Proposar activitat didàctiques per integrar les llengües familiars a l’aula.
*   Reforçar el concepte d’identitat en l’alumnat.
*   Millorar les actituds de cara a les llengües.
*   Donar protagonisme, visibilitzar i, per tant, reforçar l’autoestima de l’alumnat amb llengües familiars diferents a les curriculars.
*   Fer una avaluació reflexiva sobre la implantació de la metodologia proposada a l’aula.

CONEIXEREM…

*   La fonamentació legal pel que fa a la inclusió de les llengües familiars dins del context escolar.
*   Continguts teòrics sobre l’aprenentatge de llengües en contextos multilingües.
*   Les metodologies per a l’ensenyament de llengua en contextos multilingües.
*   Quines actituds lingüístiques afavorixen la diversitat lingüística.
*   Com fer activitats per a l’aula multilingüe.
*   L’avaluació reflexiva al voltant d’experiències reals a l’aula.

INSCRIPCIÓ ACÍ.