Documentació pedagògica: introducció a la documentació en Educació Infantil

Segons Alfredo Hoyuelos, documentar significa “deixar constància estètica i narrada de manera visual, audiovisual i escrita d’una tasca realitzada”.  La documentació convida a escoltar i registrar aquells moments en què els infants estan descobrint, ja siga en el pati, a l’aula, en el moment d’acollida… És recollir aquestes interaccions que es donen entre ells, els … LLegir més

Exciting activities for challenging times: bateria de recursos didàctics per al professorat d’anglés

Ensenyar una llengua estrangera com l’anglés requereix engegar una bona mostra d’activitats comunicatives que permeten incentivar la participació activa de l’alumnat i l’estimulació del seu interés. Aquest és doncs l’objectiu principal d’aquest curs a distància, en què es posa a l’abast del professorat de l’especialitat d’anglés que treballa en centres d’educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles … LLegir més

COEDUCA Fira educativa

Jornada de 8 hores amb la finalitat de reflexionar sobre el foment de la igualtat entre dones  i homes i la prevenció de la violència de gènere en els centres participants en el programa COEDUCACENTRES. https://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=12044874&usuario=formacion

I Jornada. Compartint experiències i teixint xarxes en el primer cicle d’Educació Infantil

L’Educació Infantil constitueix una etapa educativa amb un doble valor. D’una banda, oferir un entorn d’aprenentatge segur i estable, que possibilite la igualtat d’oportunitats des d’un desenvolupament equilibrat dels xiquets i xiquetes. D’altra banda, permetre que les xiquetes i xiquets es convertisquen en persones partícips i actives de la societat, que comprenguen una sèrie de … LLegir més

Oportunitats i desafiaments de la intel·ligència artificial a l’àmbit educatiu

JORNADES TIC D’ESTIU conjuntament amb la seu universitària de la Universitat d’Alacant a ELDA. 11 i 12 de juliol de 2014. La intel·ligència artificialno és nova en la nostra vida, tampoc en l’educació. Però l’arribada d’eines com Chat-GPT posa en qüestionament dinàmiques tradicionals de l’escola. En un context en el qual les tecnologies estan … LLegir més

Mòdul 3. Millora de les competències de la funció directiva en FPA 2023-24: acció tutorial.

En aquest tercer i últim mòdul de la millora de la funció directiva per a FPA planificat per al curs 2023-24, ens centrarem en conèixer els problemes més comuns de salut mental de l’alumnat d’aquesta etapa educativa, així com algunes estratègies d’actuació davant de problemes en la convivència. La formació es desenvoluparà de manera presencial … LLegir més